Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thogen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-02 15:27
Beste Tweakers,

Heb een tijdje terug al een keer een post gemaakt voor het bouwen van een Game PC. Dit is de definitieve build waar ik mee in zee wil gaan.

Ik heb voor het maken van deze build al een Asus Turbo gtx 1060 6gb kunnen aanschaffen voor €260,99

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 183,50€ 183,50
1ASRock Fatal1ty B150 Gaming K4€ 105,-€ 105,-
1Asus TURBO-GTX1060-6G€ 277,37€ 277,37
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,99€ 49,99
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 40,95€ 40,95
1Corsair CX450M€ 55,55€ 55,55
1Samsung 850 EVO 120GB€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 848,21

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Hoofdzakelijk zal ik de pc gebruiken om te gamen.
- Af en toe maak ik nog wel eens gebruik van photoshop voor projecten.
Ik zou graag de volgende games soepel willen laten werken op high 1080P

- Battlefield 1
- The Witcher 3
- GTA V
- Fallout 4
- Overwatch
- xCOM 2
- Final Fantasy a realm reborn

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil de prijs graag tussen de €780 - €850 houden

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Ik ben in het bezit van een Samsung monitor uit ~2010 (Samsung syncmaster XL2370). Deze heeft geen g-sync maar zou nog moeten voldoen tijdens 1080 gaming. 1440 gaming kan met de monitor dus niet. Indien ik over het budget beschik zal deze in de toekomst ook worden vervangen.
- Toetsenbord, muis.
- Headset die gebruik maakt van S/PDIF

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen voorkeur op merk. Goede prestatie is het belangrijkste.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Graag zou ik met dit systeem een beetje future-proof willen zijn.
- Een optisch S/PDIF op moederbord voor gebruik van mijn headset (kan niet worden aangesloten met USB).
- Geluid en Energieverbruik is verder niet mijn prioriteit.

Ga je overklokken?
Nee. Heb hier simpelweg de kennis nog niet voor. Zou het te vervelend vinden als het me niet zou lukken en hierdoor iets kapot zou gaan.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou het erg op prijs stellen als er advies gegeven zou kunnen worden naar mijn huidige gekozen componenten.
- Zijn er dingen overbodig?
- Zijn sommige onderdelen duurder dan ze hoeven te zijn?
- Heb ik op bepaalde onderdelen te weinig geïnvesteerd?
- Zou dit het gewenste resultaat halen?

Toelichting
- Ik heb gekozen voor DDR4 omdat dit in prijs niet heel erg veel scheelt met huidig DDR3.
- Ik heb zelf geen moederborden kunnen vinden met een AMD socket en daarbij gebruik van DDR4. Daardoor ben ik zelf al richting Intel gegaan voor mijn CPU.
- Met de prijs van €260,99 waar ik mijn gtx 1060 voor heb kunnen kopen, zag ik geen reden om te wachten tot de rx480 in prijs omlaag zou gaan in Nederland.

Mijn Vragen
- Waar ik niet zeker over ben, is of het een betere keuze is om voor een i5 6400 of i5 6500 te gaan. Het prijs verschil is niet groot tussen deze 2 cpu's maar weet niet of het verschil het ook waard is.
- Aangezien ik niet ga overklokken heb ik er voor gekozen geen koeler aan te schaffen. Is het als noch verstandig om dit wel te doen?

Nawoord
Als je de moeite hebt genomen om hier voor mij naar te kijken, enorm bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor hetzelfde geld heb je een ssd met 2x zoveel opslag pricewatch: Samsung 750 EVO (retail) 250GB, pricewatch: PNY CS1311 240GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thogen
Dat is idd wel handig. Heb voor het ssd gewoon de desktop-guide gevolgd van Juli.
Meer geheugen is altijd welkom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:04
Je kan beter een pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P nemen. De Asrock heeft bepaalde features niet, als usb type c.
Daarbij heb ik slechte ervaringen met Asrock.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-09 19:53

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Volgens mij heeft die geen optische audio, wat wel een wens/eis is. Wil je een B150 met optische uitgang en USB-C dan kom je onder de 120 euro niet veel moederborden tegen (net nog gekeken in de pricewatch). Een van de redenen waarom ik zelf een Asus B150 bord heb gekozen.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thogen
Ik heb het even nagekeken. De enige optie voor B150 met optisch en USB type c is een "Asus b150 gaming pro"(binnen mijn prijsrange). Heb je review ook gezien ;).
Is de verdere ervaring met dat bord goed?

Als blijkt dat Asrock geen goede keuze is al merk, dan is dit Asus-bord miss een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:04
Thogen schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:49:
Ik heb het even nagekeken. De enige optie voor B150 met optisch en USB type c is een "Asus b150 gaming pro"(binnen mijn prijsrange). Heb je review ook gezien ;).
Is de verdere ervaring met dat bord goed?

Als blijkt dat Asrock geen goede keuze is al merk, dan is dit Asus-bord miss een alternatief.
Asus is een goed merk. Moet wel goed zijn. Ik heb zelf een z170 VIII hero van asus.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-09 19:53

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Mijn ervaringen met het bord zijn prima, doet wat het moet doen (voor een b150 trouwens redelijk uitgebreid). Heb hem i.c.m. I5 6400, 8gb geheugen en een m.2 schijf. Draait tot nu toe prima en stabiel. Eigenlijk altijd Asus moederborden gehad en ook de videokaarten.

Edit: + ook best wel een mooi bord :-)

[ Voor 7% gewijzigd door Wolvganger op 16-08-2016 16:42 ]

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Pagina: 1