Studentenlaptop + gaming

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga hbo-ICT bij de han studeren, ik wil ook games kunnen spelen zoals leage of legends en minecraft en zulke games (geen zware dus)

Wat is je budget?
Maximaal 700 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, het is voor mijn studie op de Han

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merkvoorkeuren

EISEN DIE NODIG ZIJN VOOR DEZE STUDE:

Ververst op 17-6-2016
Processor: minimaal Intel Core I5/AMD A6 aanbevolen
Besturingssysteem: minimaal Windows 7
Werkgeheugen/RAM: minimaal 4GB, aanbevolen 8GB
Harddisk: minimaal 128GB opslag. SSD harde schijf gewenst (niet noodzakelijk)
Aansluiting: minimaal een HDMI aansluiting, aanbevolen HDMI en VGA
Netwerk: draadloze netwerkkaart en LAN-aansluiting
Back-up: aanbevolen externe USB opslag voor het maken van een back-up
Videokaart: aanbevolen wordt om een redelijke videokaart van Nvidea of AMD . beschikbaar te hebben

Ik ben student en Heb al sites gezien met studentenkortingen enzo dus weet niet of dat beter is ofzo (zoals: http://www.campusshop.nl/laptops_onderwijsinstelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ben ik iets vergeten te melden ofzoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 08:40
Ik denk dat een van de volgende laptops wel goed aansluit bij jouw eisen: https://tweakers.net/cate...zdv7e4fd4rVVhOedy1-XmNL0B

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:16
HP Pavilion 15-au029nd http://store.hp.com/Nethe...d=X3N50EA&opt=ABH&sel=NTB €699 in de student store, deze heeft in tegenstelling tot de laptops in bovenstaand lijstje wel een videokaart. Echter is het wel zo dat je met dit budget niet zo snel een redelijke videokaart zal vinden.

Als je het goud lelijk vindt kan je er altijd nog een skin omheen doen.

Offtopic: Arnhem of Nijmegen?

[ Voor 15% gewijzigd door I_IBlackI_I op 17-08-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad wel mooi laptopje,

Ik weet nog niet heel veel van welke specificaties goed en slecht zijn enzo,
maar is 2.3ghz niet weinig?
ik weet alleen dat ik ongeveer 4.1ghz op mn pc heb :)

ik ga naar arnhem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Je moet het ook niet met je desktop vergelijken. In laptops zitten vaak 'u' modellen van CPU's, die veel minder krachtig zijn, maar ok weinig stroom gebruiken.

i5u =/= desktop i5

Voor licht gamen zoals LoL is dit geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
Op zich zegt GHz niet heel veel, je moet er echter wel rekening mee houden dat je absoluut het minimum aan specificaties hebt voor dit budget, de i5 die er in zit is de langzaamste i5 uit deze generatie. Als je een goede laptop wilt zou ik zelf zeker kijken naar een laptop met een i5-6300HQ of I7-6700HQ omdat deze beide quadcore zijn en dat bij het draaien van virtuele machines vaak toch wel handig is.

Zoals in de specificaties staat is een redelijke videokaart vereist, ook deze zal je niet vinden voor dit budget.
Ik zou zelf om toch wat meer power te krijgen deze nemen (pricewatch: Acer Aspire V5-591G-58Z3.

Maar om even bij het budget te blijven: http://www.campusshop.nl/...sk-i5-256-gb/details.aspx is deze ook een optie, hij heeft echter wel een kleinere accu. (en het is een lenovo)

Edit: Ik zie nu ook dat eerder door mij genoemde HP nu op Niet leverbaar staat, als je met de klantenservice belt kunnen die vaak meer info geven over wanneer hij weer leverbaar is. (vaak binnen een week)

[ Voor 38% gewijzigd door I_IBlackI_I op 17-08-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziceykr
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-09 10:14
I_IBlackI_I schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:53:
Op zich zegt GHz niet heel veel, je moet er echter wel rekening mee houden dat je absoluut het minimum aan specificaties hebt voor dit budget, de i5 die er in zit is de langzaamste i5 uit deze generatie. Als je een goede laptop wilt zou ik zelf zeker kijken naar een laptop met een i5-6300HQ of I7-6700HQ omdat deze beide quadcore zijn en dat bij het draaien van virtuele machines vaak toch wel handig is.

Zoals in de specificaties staat is een redelijke videokaart vereist, ook deze zal je niet vinden voor dit budget.
Ik zou zelf om toch wat meer power te krijgen deze nemen (pricewatch: Acer Aspire V5-591G-58Z3.

Maar om even bij het budget te blijven: http://www.campusshop.nl/...sk-i5-256-gb/details.aspx is deze ook een optie, hij heeft echter wel een kleinere accu. (en het is een lenovo)

Edit: Ik zie nu ook dat eerder door mij genoemde HP nu op Niet leverbaar staat, als je met de klantenservice belt kunnen die vaak meer info geven over wanneer hij weer leverbaar is. (vaak binnen een week)
De HP is alweer op voorraad, ik had er net een besteld, waardoor hij voor een half uur niet leverbaar was. Maar nu is die weer leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
I_IBlackI_I schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:53:

vind die acer ook wel mooi maar geen hdd? weet niet of dat dan een probleem is voor mn studie?
ook zag ik deze laptop http://www.campusshop.nl/...sk-i7-256-gb/details.aspx , wat zijn de verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
De acer heeft een snellere processor en videokaart, de lenovo heeft een ssd(maar wel minder opslag) en een mat scherm.

Ik denk dat je er ook rekening mee zal moeten gaan houden dat een SSD wel leuk is, maar je opslag zeker met games en virtuele machines wel snel vol zal zitten.

offtopic: Gezellig, begin dit jaar ook HBO-ICT Arnhem.

[ Voor 9% gewijzigd door I_IBlackI_I op 17-08-2016 17:32 ]

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Deze zijn wel interessant :
pricewatch: HP 15-ay029nd
Deze heeft welliswaar geen videokaart, maar de rest van de specs zijn wel goed.

Verder is deze lenovo er nog. Die heeft een GeForce 940MX en de rest van de specs zijn gelijk.
pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR00FCMH

En als je meer opslag wil is deze acer nog een goed alternatief:
pricewatch: Acer Aspire E5-575G-55LU
Die heeft een 96GB SSD en een 1TB HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boender
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-06-2024
Ik kan je wel wat zeggen over de Acer (v5 591g) aangezien ik hem nu een week heb. Het is alleen een iets andere type nummer (54TR). Ik heb er nog niet op gegamed en andere zware taken.
Pluspunten :
Toetsenbord

Minpunten:
Slechte kijkhoeken
Trackpad
Bloatware

Het is eigenlijk meer een eerste impressie tegenover me oude laptop. Ik moet nog kijken naar de uitbreidmogelijkheden. Windows geeft bij ram aan dat er nog 2 sloten vrij zijn, en hopelijk is er nog een m.2 slot over voor een ssd.

Offtopic: Begin dit jaar ook HBO-ICT in Arnhem.
Pagina: 1