Toon posts:

Pc gaat na 5-10 minuten gamen uit en start weer opnieuw.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-Tweakres,

Ik heb laatst een pc gekocht bij Alternate (geen reclame ofzo) die ik zelf heb uitgekozen en hun gingen bouwen en ben een probleem tegen gekomen, na 5-10 minuten gamen (Rainbow six siege) gaat die automatisch uit en start dan weer op. Bij spelen zoals minecraft gebeurd dat niet.
De cpu temperatuur zonder gamen schommelt tussen de 35 en 44 graden en tijdens gamen (Rainbow Six Siege) minimaal 46 en maximaal 60
De gpu temperatuur zit tussen 30 en 35 graden zonder gamen (gewoon op het internet/filmpjes kijken) en tijden het gamen (Rainbow Six Siege) schommelt de temperatuur tussen de 40 en de 55.
Ik heb deze pc pas 1 of 2 weken
Alle fans draaien gewoon
Ik heb er niks in gedaan en ook niet opengedaan.
Ik gebruik 1 stekkerdoos waarop 3 dingen zijn aangesloten en de pc als 4de

PC-Specificaties:
Processor: Intel core i7 6700 3.40 GHz
Werkgeheugen: G.skill 16 gb RAM 2133 hz
Moederbord: ASUS Z170 PRO GAMING, socket 1151
Videokaart: gtx 980 4gb msi
koeler: Intel stock koeler
Harde schijf 1tb seagate Barracuda
ssd 240 gb Muskhin
Voeding: Sharkoon WPM 700 watt

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patshad
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:43
Ik zou in eerste instantie zeggen dat dit door je voeding komt, sharkoon staat niet bepaald bekend als kwaliteitsmerk. Aangezien Alternate die pc heeft geleverd heb je daar ongetwijfeld nog garantie op, ik zou contact met Alternate opnemen en een kwalitatief goede voeding vragen. Waarschijnlijk is daarmee je probleem opgelost. Zou zonde zijn als je systeem kapot gaat door een voeding van slechte kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de reactie, weet u misschien nog meer waardoor het kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 00:21
Hier is een topic over de voeding wpm 600

Staat je probleem ook bij. uitvallen bij games.

https://tweakers.net/prod...rkoon-wpm-bronze/reviews/

wellicht dat het bij de wpm700 ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:43
binbero schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:57:
Hier is een topic over de voeding wpm 600

Staat je probleem ook bij. uitvallen bij games.

https://tweakers.net/prod...rkoon-wpm-bronze/reviews/

wellicht dat het bij de wpm700 ook zo is.
Ik heb nog even gegoogled op die wpm 700 en ook de 600 tegen gekomen, schijnen wel oke te zijn:

http://www.rigged.de/test...bronze-test-review-19704/
http://www.gamezoom.net/a..._Bronze_Test_Review-31160

Overigens heb ik die hele review niet doorgelezen, heb verder ook niet zoveel verstand van meetmethodes die gebruikt zijn, maar ben gelijk door naar de conclusie gegaan.

Heb je nog garantie op die computer? Dan kan je zoals gezegd Alternate de boel laten afhandelen. Zij zullen ongetwijfeld hetzelfde constateren als jij, en zullen dan met een oplossing moeten komen.

[ Voor 5% gewijzigd door patshad op 15-08-2016 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb nog garantie, maar kan ik dan nog die voeding retournen en niet die hele pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik die kan ruilen, welke voedingen raden jullie aan en weten jullie nog waardoor het anders kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de overige onderdelen zal een goede kwaliteit voeding niet misstaan pricewatch: Corsair RM550x, pricewatch: Corsair CX550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weten jullie nog waardoor het anders kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voeding lijkt mij het meest logisch. MC vraagt weinig van de videokaart, RSS juist weer veel dus een hoger stroomverbruik. Mijn ervaring met Sharkoon WPM voedingen is ook niet erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is MC en RSS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Minecraft en Rainbow Six Siege (MC en RSS) ;p

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha dom van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:55
Iedereen zegt voeding, ik denk zelf wat anders. Ik denk zelf dat het alsnog warmte is.
Als je dit wil gaan testen, een game kan toch erg schommelen, raad ik het volgende aan:
Furmark (gpu stress test) is gratis, run dat samen met prime95 (cpu stress test). Furmark laat uit zichzelf de temperatuur van de gpu al zien, prime95 heeft iets nodig als aida64 waarmee je de temperatuur kan meten. Kijk dan hoe warm het word.
Als hij uit valt en de gpu of een van de sensoren in de cpu geven een redelijk hoge waarde 85-100 graden is te hoog.
Valt hij wel uit maar blijven ze vrij koel, dan is het waarschijnlijk je voeding.

[ Voor 9% gewijzigd door peize9 op 16-08-2016 00:23 ]

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een test gedaan met heavyload en om de temperatuur te bekijken speccy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de progamma die jij hebt aangeraden gebruikt, maar cpu komt niet hoger dan 75 graden en gpu niet hoger dan 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:55
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 00:41:
Ik heb de progamma die jij hebt aangeraden gebruikt, maar cpu komt niet hoger dan 75 graden en gpu niet hoger dan 50
Viel hij wel uit na 10 minuten? Dan is het denk ik toch echt de voeding.

Het lijkt me alleen wel raar dat je gpu maar 50 graden word... heb je furmark wel aan gehad?

[ Voor 13% gewijzigd door peize9 op 16-08-2016 10:39 ]

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee die viel gewoon niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet, mijn gpu is net nieuw en ik heb alle fans hard laten draaien en die van de gpu gwn automatisch gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Mijn neefje had ook die Sharkoon WPM 700 watt.
Het heeft zijn hele PC gesloopt. Als ik jouw was dan zou ik het hele PC terug sturen anders verlies je garantie als je alleen voeding opstuurt.

[ Voor 0% gewijzigd door New Yorker op 17-08-2016 08:21 . Reden: spelfout ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor het helpen, ik heb mijn pc terug naar Alternate gestuurd en ze hebben een nieuw sharkoon 700wpm gedaan omdat ze zeiden dat de vorige defect was. Ik heb gratis een nieuwe gekregen. Iedereen nogmaals bedankt voor het helpen.
Pagina: 1