Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget huis tuin en keuken desktop

Pagina: 1
Acties:

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk surfen en mailen. Ook regelmatig wat afbeeldingen en foto's bijwerken in Photoshop (een oude versie, dacht 5.0 nog). Verder licht Word en Excel gebruik. Zou leuke extra zijn als het systeem ook af en toe een eenvoudige game kan draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum 450 euro alles inbegrepen (Goedkoper mag zeker).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel een muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wifi, want een kabel trekken is uitgesloten. Wil liefst ook een SSD (120Gb moet volstaan).
Een beeldscherm en toetsenbord.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bepaalde voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Deze pc moet een 17inch laptop gaan vervangen die vooral door mijn vrouw wordt gebruikt. Dat is nu een Pentium dual core T4300 2.1 Ghz met 4Gb RAM. Het scherm mocht zeker niet kleiner (liever wat groter) dus is voor dit budget een laptop uitgesloten. De pc wordt altijd gebruikt op de tafel in de eetkamer.
Af en toe zal de pc van de tafel moeten verdwijnen, dus liefst een compact model.
Aangezien hij in de woon/eetkamer staat, liefst zo stil mogelijk. (geluid van de laptop is ok)
De pc staat zo goed als de hele dag aan en wordt zeker 4 uur per dag of meer actief gebruikt

Ga je overklokken?
Neen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb op basis van de bbg al eens iets samengesteld, maar da's eigenlijk al iets over mijn budget en dan zijn de verzendingskosten er nog niet bij.
Voorstellen om de prijs wat te doen zakken? Celeron processor, of iets van AMD? Andere dingen?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 117,95€ 117,95
1MSI H110M ECO€ 52,95€ 52,95
1Aerocool CS-101€ 29,-€ 29,-
1Acer KA220HQbid Zwart€ 95,51€ 95,51
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 32,40€ 32,40
1Microsoft Wired Keyboard 200 for Business (Azerty BE)€ 8,76€ 8,76
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 36,15€ 36,15
1be quiet! SFX Power 2 300W€ 49,01€ 49,01
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 42,70€ 42,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 464,43

Ivm met makkelijk opruimen en om geen wirwar aan draden op tafel te hebben had ik ook gedacht aan zo'n Intel NUC (https://minipc.eu/zelf-sa...l-nuc5cpyh#.V7H8aZiLSUk):
  • Intel NUC5CPYH
    Intel Celeron 3205U
    Crucial ValueRAM 8 GB DDR3L
    120GB Kingston UV400 SSD
    Onboard WLAN en BT
Het idee van zo'n ding achterop een 22 inch scherm te monteren spreekt me wel aan, eventueel met draadloze muis en toetsenbord. Zijn die dingen aan te raden voor dit soort gebruik?
Zijn er andere mini computers die in aanmerking komen of zelfs all-in-ones (lijkt me ook heel handig)?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het enige waar je besparen kan, de cpu.
pricewatch: Intel Pentium G4400 Boxed

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 01:00
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G3900 Boxed€ 39,49€ 39,49
1ASRock H110M-ITX€ 67,87€ 67,87
1In Win Chopin Zwart€ 92,-€ 92,-
1Team Group Elite TED48G2400C1601€ 33,88€ 33,88
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 62,02€ 62,02
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 295,26

Voor de beschreven doeleinden voldoet dit prima, kastje lijkt duur maar er zit een goede voeding in. Een I3 is een beetje een miskoop voor de meeste doeleinden, voor gaming net te min en voor huis tuin en keuken net te veel. En de celeron kost een flinke duit minder. Wat voor een gaming had je voor ogen want dat zou de build flink veranderen.

De gekozen nuc heeft een behoorlijk langzame cpu, ik zou het wat sneller zoeken.

Verwijderd

@Flaat... Hoezo is een i3 voor gaming net te min, wanneer de i3 bij andere topics en in BBG'S ! word voorgesteld voor game pc's ! Wel is waar basis game pc's, Maar voor GAMING ! of ben ik nu gek ? Dus hoezo een miskoop als het om gaming gaat en andere taken ?

Het lijkt mij dat deze meneer geen ultra zware games gaat draaien de pc zal ook vaak gebruikt worden door zen vrouw.... die nu een simpel laptopje gebruikt... dus ik denk dat een i3 goed genoeg zou zijn, misschien zelfs al wel overkill... misschien is de G4400 een redelijke cpu voor zijn doeleinden...Zelfs daar kun je nog mee gamen, maar die is toch minder dan een i3... ja maar denk dat benchmarks oh en BBG'S die je dus overal op t web en hier vind geen onzin uitkramen, misschien sommige maar nie alle... goh.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 01:49:
@Flaat... Hoezo is een i3 voor gaming net te min, wanneer de i3 bij andere topics en in BBG'S ! word voorgesteld voor game pc's ! Wel is waar basis game pc's, Maar voor GAMING ! of ben ik nu gek ? Dus hoezo een miskoop als het om gaming gaat en andere taken ?

Het lijkt mij dat deze meneer geen ultra zware games gaat draaien de pc zal ook vaak gebruikt worden door zen vrouw.... die nu een simpel laptopje gebruikt... dus ik denk dat een i3 goed genoeg zou zijn, misschien zelfs al wel overkill... misschien is de G4400 een redelijke cpu voor zijn doeleinden...Zelfs daar kun je nog mee gamen, maar die is toch minder dan een i3... ja maar denk dat benchmarks oh en BBG'S die je dus overal op t web en hier vind geen onzin uitkramen, misschien sommige maar nie alle... goh.
Omdat die geen grafische taken aan kan en er geen aparte GPU in de build zit.
Een degelijke AMD CPU zou wellicht een uitkomst zijn voor low end games door de APU.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Verwijderd

@ True... en @Flaat... Nie gezien dat er geen aparte gpu in zen lijstje zat, ik dacht een rx 460 gezien te hebben de eerste keer... sorry tis laat, mijn fout ! Maar met een aparte gpu geen miskoop dan !

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 02:00 ]

• bobopalmtree
In de laatste bbg werd gezegd dat je met die i3 nog wel enigszins kan gamen zonder gpu. Als ze al iets speelt zij het dingen zoals Layers of fear, Soma, Tesla effect, ... Maar gamen blijft een leuke extra, ik verwacht niet teveel in dit budget en ik heb boven een game systeem staan.

Jouw systeem ziet er wel goed uit compact ook, ga'k nog wat verder bekijken.

Voor die nuc heb ik gewoon de eerste de beste gelinkt. Ik vroeg me gewoon af of daar uberhaupt een werkbaar systeem van is te maken in dit budget, ik kijk nog wel even verder.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Zou de kast ergens anders proberen te zetten, monitor met hdmi aansluiten en draadloos toetsenbord /muis.

Voordeel : voeding van monitor los, hdmi eruit en tafel is leeg. Je wilt niet slepen met een desktop. Tenminste ik niet. Eventueel een desktop onder tafel schroeven???

edit:
Kast achterop monitor monteren
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 117,95€ 117,95
1ASRock H110M-ITX€ 67,87€ 67,87
1Antec ISK 110 Vesa€ 81,-€ 81,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 31,14€ 31,14
1Microsoft Wired Keyboard 200 for Business (Azerty BE)€ 8,76€ 8,76
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 32,14€ 32,14
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 39,75€ 39,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 378,61

Maar of het allemaal gaat passen ??? Ik denk het wel, maar wordt erg krap. Zou wel meteen grotere SSD nemen in dit geval.

[ Voor 83% gewijzigd door Quacka op 18-08-2016 15:45 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• bobopalmtree
Quacka schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 19:30:
...

Maar of het allemaal gaat passen ??? Ik denk het wel, maar wordt erg krap. Zou wel meteen grotere SSD nemen in dit geval.
Ik was zelf ook al even aan het kijken naar itx cases met vesa mount. Volgens enkele foto's in deze forum post zou het allemaal netjes moeten passen. https://hardforum.com/threads/antec-isk-110-vesa.1681715/

Bedankt voor je suggestie.
Pagina: 1