Toon posts:

Tp-link archer kan niet meer inloggen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Virtud
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-03 21:03
Mijn vraag
...
Beste sinds kort tp link archer c2600 gekocht.
deze is geinstalleerd en werkt perfect,maar zopas wilde ik een film bekijken op digibox en dit werkt niet meer.

Intussen al wat rondgezocht en ik kom uit op ,kabel die in wan zit van de router versteken naar een andere poort
en dhcp uitschakelen,dit intussen geprobeerd maar dan kan ik niet meer inloggen op de router.
dus zou ik mijn ip adres van de pc in de router moeten steken(geen idee waar)
en dan via dit ip kan ik inloggen op de router ? correct?

mijn ip adres haal ik van http://www.myip.nl/ ?
of start > cmd > ipconfig.

beide zeggen iets anders van ip.

...
Opstelling is als volgt:
telenet modem, vandaar naar de router ,dan naar de digibox.

de computer werkt via wifi,geen kabel in de buurt.

...

Beste antwoord (via Virtud op 16-08-2016 09:40)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ga eerst de handleiding lezen waar alles stap voor stap in staat , tevens QA op de website

http://nl.tp-link.com/download/Archer-C2600.html

http://nl.tp-link.com/res...rcher_C2600(UN)_V1_UG.pdf

Edit :

Zelfs met plaatjes :

http://nl.tp-link.com/faq-1199.html

[Voor 14% gewijzigd door Breezers op 15-08-2016 22:06]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

In jouw situatie...reset de router (staat vast wel in de handleiding) en begin opnieuw.

Onderdeel van de configuratie is dan om een vast IP adres (binnen je netwerksegment en buiten de DHCP scope) toe te kennen. Schrijf deze op (of doe er iets anders mee) zodat je hem niet meer vergeet.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Virtud
en waar haal ik dat ip adres ?
srry maar daar begrijp ik al erg weinig van

reset router is geen prob :9

[Voor 18% gewijzigd door Virtud op 15-08-2016 21:04]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:22

Nox

Noxiuz

Ip van je telenet modem is 192.168.x.1 en die deelt uit van x.2 tm x.100 bijvoorbeeld. Op dw router zet je dhcp uit, pak je een switchpoort en je geeft hem een IP van x.101 tm x.250.

Er is ook een faq in dit forum die dit uitlegt.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Correct me if I'm wrong.

Als je DHCP uitschakelt op de Archer en dit is niet het modem in het thuisnetwerk zal deze toch geen IP adres meer krijgen gezien die dan netwerkverkeer niet meer routeert maar alleen switcht?
En zodoende zul je 'm niet meer bereiken.
Je zult dan moeten resetten, alles instellen daarna als laatste DHCP uitschakelen en als je weer wat wilt aanpassen moet je weer resetten.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ook al schakel je de dhcp server uit kun je het apparaat nog steeds benaderen via z'n eigen vaste ip adres.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ga eerst de handleiding lezen waar alles stap voor stap in staat , tevens QA op de website

http://nl.tp-link.com/download/Archer-C2600.html

http://nl.tp-link.com/res...rcher_C2600(UN)_V1_UG.pdf

Edit :

Zelfs met plaatjes :

http://nl.tp-link.com/faq-1199.html

[Voor 14% gewijzigd door Breezers op 15-08-2016 22:06]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Nox

Nox

Noxiuz

True schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 21:35:
Correct me if I'm wrong.

Als je DHCP uitschakelt op de Archer en dit is niet het modem in het thuisnetwerk zal deze toch geen IP adres meer krijgen gezien die dan netwerkverkeer niet meer routeert maar alleen switcht?
En zodoende zul je 'm niet meer bereiken.
Je zult dan moeten resetten, alles instellen daarna als laatste DHCP uitschakelen en als je weer wat wilt aanpassen moet je weer resetten.
Dhcp inschakelen betekent dat het ding dhcp gaat uitdelen, het is dan een server.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Virtud
Alvast bedankt voor de reacties, ga ik morgen mee aan de slag.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

NoxiuZ schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 22:32:
[...]

Dhcp inschakelen betekent dat het ding dhcp gaat uitdelen, het is dan een server.
Uhm ja? Maar dat zeg ik toch niet.. ? Noch staat het in het verhaaltje van TS. :?

• Virtud
intussen gelukt .
bedankt hoor

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:39

MsG

Forumzwerver

True schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:44:
[...]

Uhm ja? Maar dat zeg ik toch niet.. ? Noch staat het in het verhaaltje van TS. :?
Strekking is dat als DHCP op de TP-Link uitstaat, deze prima nog een IP krijgt, namelijk van de andere DHCP-server; de modemrouter van de provider. Zo moet je het ook willen hebben. Als je de DHCP op de Archer aanzet krijg je juist gedoe, gezien deze dan in een heel ander subnet, buiten de IP-reeks van je hoofdnetwerk gaat adresseren. Dan krijg je dat apparatuur niet kan communiceren met apparatuur die via de Archer verbonden is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

MsG schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:51:
[...]

Strekking is dat als DHCP op de TP-Link uitstaat, deze prima nog een IP krijgt, namelijk van de andere DHCP-server; de modemrouter van de provider. Zo moet je het ook willen hebben. Als je de DHCP op de Archer aanzet krijg je juist gedoe, gezien deze dan in een heel ander subnet, buiten de IP-reeks van je hoofdnetwerk gaat adresseren. Dan krijg je dat apparatuur niet kan communiceren met apparatuur die via de Archer verbonden is.
Maar als je DHCP uitschakelt is de TP-Link toch niet meer dan een switch? En een switch krijgt toch nooit een IP adres toegewezen? En dus kun je die niet meer benaderen? :?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:39

MsG

Forumzwerver

Jawel, het wordt dan een Access Point + switch. Het wordt zelf een passief apparaat wat vraagt om een IP aan de DHCP-server van het modemrouter. Overigens heb je genoeg managed switches die ook een IP krijgen hoor. Meer dan 1 DHCP-server is in een thuissituatie meestal niet wenselijk.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Nox

Nox

Noxiuz

Jullie zitten er allebei naast. De archer moet een eigen statisch ip geconfigureerd krijgen. Normaal is dat 192.168.0.1 of 1.1 op het einde. Nu zet je die met het laatste getal op 255 en de dhcp range van de dhcp server (je modem dus) tm 254 of nog iets lager.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

192.168.x.255? :X

Dat is het broadcast-adres van een /24 netwerk, dat gaat zeker niet werken :o

Bovendien zijn er modem/routers die zelf uitgerekend op 192.168.x.254 gaan zitten... je wilt alleen statische IP's handmatig toewijzen als je exact weet welke IP's beschikbaar zijn in een netwerk.

Bij een reguliere /24 private IP-reeks (192.168.x.0/24) zijn er drie IP's die je zeker niet moet gebruiken:
192.168.x.0: netwerk address
192.168.x.255: broadcast address
192.168.x.y (waarbij y meestal 1 is, maar dat is niet verplicht): gateway IP, tevens LAN-IP van de router

Alle andere IP's zijn in principe bruikbaar voor hosts - maar om een IP conflict te voorkomen moet je weten welke IP's door de router uitgedeeld worden en daar niet tussen gaan zitten.

Beter idee:
1) Zoek uit wat het LAN-IP van je modem/router is.
2) Zoek uit welk IP-range door de DHCP-server van de modem/router uitgedeeld wordt.
3) Als die IP-range 192.168.x.2 - 192.168.x.254 is (of iig alles tussen 1 en 254 muv de gateway IP), dan moet je het verkleinen. Je hebt minimaal zoveel IP's nodig als je devices hebt. 192.168.x.10 - 192.168.x.127 (118 IP's) vind ik zelf voor meeste doeleinden goed.
4) Kies een vast IP binnen het netwerk maar buiten die reeks. Ik kies meestal lage IP's voor AP's, maar je bent er in beginsel helemaal vrij in. Neem bijvoorbeeld 192.168.x.5.
5) Neem een stuk afplaktape of post-it, schrijf het IP erop en plak het onderop de AP zodat je het niet vergeet ;)

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee