Backup Software voor windows server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 805083

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een klein bedrijfje (met 3 medewerkers) in de juridische sector.
Voor de software die ik gebruik voor mijn werk, heb ik een windows server. Hierop is ook een exchange server geïnstalleerd en de software maakt gebruik van microsoft sql server.

Op de server worden alle dossiers opgeslagen.

Ik ben nu op zoek naar een gratis of goedkope oplossing om een backup te maken van mijn server.
Ik heb een IT-achtergrond dus ik ken er wel iets van en een beetje configureren schrikt me dan ook niet af.

Ik heb ook een server in het buitenland die ik zou gebruiken als SFTP server waarnaar ik dan mijn backups zou versturen.

Welke software raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:37
Anoniem: 805083 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:08:
Ik ben nu op zoek naar een gratis of goedkope oplossing om een backup te maken van mijn server.
Wat is goedkoop?
Standaard Windows Backup kan goed naar externe USB harddisken backupen. Als je er hier meerdere van neemt, heb je al een redelijk goede backup oplossing draaien.

Eventueel kan je kijken naar backupassist. Is redelijk betaalbaar, en kan ook naar een andere ssh server backupen als extra backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Veeam Endpoint kan naar diverse plaatsen backuppen: https://www.veeam.com/endpoint-backup-free.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:53

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Met een encrypted vpn naar een externe locatie verbinden, en vanaf daaruit data kopieren naar een share?

Veeam kan ik persoonlijk aanraden, maar voor maar 1 a 2 (fysieke) machines lijkt het mij overkill.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
Hier word ik wel een beetje kwaad van hoor. Waarom zou je amper iets willen uitgeven aan de bescherming van bedrijfskritische data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:53

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

PerfectPC schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:26:
[...]

Hier word ik wel een beetje kwaad van hoor. Waarom zou je amper iets willen uitgeven aan de bescherming van bedrijfskritische data?
Het moet altijd zo goedkoop mogelijk, tot de data op straat ligt ;) Bij welk bedrijf is dat nou niet zo!

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 805083

Topicstarter
Goedkoop is: enkele honderden euro's voor een licentie die niet jaarlijks moet vernieuwd worden.

Ik zal die veeam en backupassist eens bekijken.

Als er veel overschot was, zou ik met veel plezier meer geld uitgeven aan backupsystemen. De vraag is enkel: is het nodig om duizenden euro's uit te geven aan backupsoftware voor een dergelijke eenvoudige omgeving.

Volstaan eenvoudigere en dus goedkopere programma's niet?

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 19:28
Veeam Endpoint Backup werkt alleen vanaf Windows Server 2008 R2. Dus als je die specificaties van je servers kan opgeven kan kunnen we wellicht betere suggesties doen.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:38

Wimo.

Shake and Bake!

Dit soort zaken doe ik voor kennissen ook gewoon met Windows Backup. Bare metal recovery werkt ook prima. Goedkoper kan bijna niet... zorg voor een paar stootvaste USB schijven en klaar.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:03

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Als het een paar honderd Euro mag kosten is Azure backup wellicht ook een goede oplossing. Uiteraard hangt het er wel vanaf hoeveel data je weg wil schrijven, maar voor mijn eigen dedicated server ben ik hooguit $ 15,- in de maand kwijt. En kun je voor een "paar" honderd Euro dus wel even vooruit.

Dat is dan voor het OS en een hoop belangrijke maar kleine bestanden. Niet veel data dus, maar ik laat lekker een retentie van 120 dagen staan omdat het toch niet veel kost. Heb je veel data dan kun je uiteraard overbodige kopieën verwijderen zodat je alsnog een goede backup hebt voor niet veel geld.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Ik gebruik zelf hiervoor Windows backup in combinatie met SyncBack om de data ook vanzelf weer naar een externe locatie te brengen. Dit gaat helemaal vanzelf.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Hoi,

Voor de software die ik gebruik voor mijn werk, heb ik een windows server. Hierop is ook een exchange server geïnstalleerd en de software maakt gebruik van microsoft sql server.

Op de server worden alle dossiers opgeslagen.

Ik heb een IT-achtergrond dus ik ken er wel iets van en een beetje configureren schrikt me dan ook niet af.

Ik heb ook een server in het buitenland die ik zou gebruiken als SFTP server waarnaar ik dan mijn backups zou versturen.

Welke software raden jullie aan?
Wellicht een optie om MindTime Backup te gebruiken ? Alles wordt opgeslagen in datacentra in NL.. Betreft een maandelijks abonnement waarbij het bedrag wordt bepaald door de hoeveelheid data die je backupped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-06 11:14

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249002

Ik kan van harte Windows Server Backup aanbevelen, erg goede ervaringen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Wij gebruiken deze: http://www.cloudberrylab.com/

Werkt prima en niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-06 17:12
PerfectPC schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:26:
[...]

Omdat die er ook zijn zoals Veeam. En die hebben ook gelijk tools om AD items te herstellen, SQL items te herstellen etc.

Dus waarom zou je er dan niet om vragen als er goede tools zijn die gratis worden aangeboden.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-06 12:34

larshack

Zonder melk en suiker

:X Weet je zeker dat je dit wilt en dat dit mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Welke eisen stel je aan je backup?
  • Retentie?
  • Hoeveel data mag verloren gaan bij een disaster?
  • Is er een verplichting om data encrypted op te slaan?
  • Wil je de data offsite hebben?
  • Hoelang mag een voledige restore duren?
  • etc.
Stel eerst eens concreet je eisen en wensen vast, en denk daarna pas na over een technische oplossing...
Verder wil ik graag horen welke oplossingen je zelf al bekeken hebt, en waarom deze niet voldeden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1