Windows BSOD's en niet kunnen updaten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1bal
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07-2024
Mijn vraag
Hallo,
Ik had windows 8.1 op mijn pc staan en sinds kort krijg ik diverse bluescreens ( IRQL_not_less_on_Equal, Page Fault in none pages Ares, Memory_management). Wat kan dit zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Intel Core2 Duo E7400 64bits
- 8g Ram
- Windows 7 (doet het ook)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Geprobeerd Windows 10 te downloaden, maar wanneer hij de download wilde verifiëren, herstarten mijn pc steeds. Dit gebeurde ook wanneer ik hem als ISO wilde laten wegschrijven en hij de ISO ging aanmaken. lijkt een beetje alsof hij een BSOD gaf of opnieuw opstarten wanneer de processor of SSD het zwaarder kreeg.
Nu probeer ik na een kale installatie van W7 windows update te draaien, maar dit duurt en duurt maar zonder resultaat. Uiteindelijk kreeg ik weer een blauw scherm met code:

Stop: 0x00000050

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Stop error 0x00000050 is een leuke, doch vreselijke. BIOS naar factory default wil wel eens werken. Maar het duid er meestal op dat het een issue is met he moederbord, geheugen of de CPU. Heb het sinds gisteren ook op mij C2D systeem. Nog niet aan de praat gekregen helaas.

Overigens ook met Windows 10 en 8.1. 7 DVD start alleen op moment dat kernel laad is het ook 0x00000050. Ben er nog niet uit wat nu.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1bal
Ja ik kreeg een melding dan een onbekend USB apparaat in apparaatbeheer en na het uitrekken van de sd kaart en usb module voorop de pc bleef deze melding weg en kreeg ik minder blauwe schermen of restarts.

Nu had ik een fix gedraaid om te kunnen updaten met windows update (subinacl fix) en toen kreeg ik het weer.

Is er geen goede tool om mijn ssd te controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:33

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Tr1bal schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:46:
Ja ik kreeg een melding dan een onbekend USB apparaat in apparaatbeheer en na het uitrekken van de sd kaart en usb module voorop de pc bleef deze melding weg en kreeg ik minder blauwe schermen of restarts.

Nu had ik een fix gedraaid om te kunnen updaten met windows update (subinacl fix) en toen kreeg ik het weer.

merk ssd?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Tr1bal schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:46:

Even aandacht aan gegeven. Maar krijg het zelf niet opgelost. Treed bij mij op met zowel HDD als SSD. Heb een UBCD stickie met wdidle3.exe welke linux boot. Deze gaat eigelijk gelijk al in een panic wanneer kernel uitgepakt wordt. Ik den dat het meer in USB of iets dergelijks zit.

Ook MEMORY test USB stick gaat in panic bij booten. Dus in mijn geval lijkt het iets met BIOS of moederbord te zijn. Vanavond ga ik ook even testen met USB toetsenbord in plaats van PS/2.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1bal
Ja ik heb windows 7 laten zitten aangezien die toch niet wil updaten en een iso voor windows 10 gemaakt. hier krijg ik direct tijdens het installeren een blauw scherm met memory_management en UDFS File System fout. Ik heb trouwens ook de SSD schijf losgekoppeld en proberen te installeren op een HDD schijf en ook daar krijg ik de meldingen op. De nieuwe ram heb ik ook al verwijderd, maar alsnog. Zou eigenlijk het moederbord overblijven zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:33

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

ik heb bij mijn installatie ook veel problemen gehad, van blauwe schermen tot disk wat RAW werd. Contact met microsoft gehad die na 5 dagen zeiden dat ssd stuk was. Contact met Intel gehad, geen ssd stuk. Uiteindelijk na een avond surfen erachter gekomen dat de fout lag aan mijn usb kingston stick.(waar ik de installatie vanuit deed). El cheapo stick genomen....problem solved...

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1bal
Mijn ssd ligt nu los en dan blijft die het doen. De windows start ik op van een dvd, maar tijdens windows 8 deed hij die ook al. Ik heb net 3 van de 4 geheugen modules eruit gehaald, alle usb aansluitingen op het moederbord losgehaald, maar blijft blauw scherm krijgen. Hoe kan ik zien of het moederbord kapot is? niet zeker

• Wim-Bart

Wim-Bart

Bij mij is het probleem met mijn C2D systeem inmiddels opgelost. Bleek de 1e DIMM defect te zijn. Deze er uit gehaald en andere verplaatst en hij doet het weer, alleen wel een GB minder. Maar tja, morgen ff kijken voor een setje DDR2-533 ofzo. Heb ik nog wel ergens liggen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1bal
Ja heb hetzelfde probleem nu. ik had 2 pc2 5300 geheugen modules erin zitten en 2 nieuwe erbij gezet. Nu lijkt het erop dat de 2 oude kapot zijn. Op dit moment zitten alleen de nieuwe erin en hij loopt goed.

Wel ergggg raar dat de oude ineens kapot zijn nu. Ik heb als nieuwe de Corsair 4GB DDR2-800 Value Select Memory Kit erin gezet. Dit zou toch geen conflicten moeten geven wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1bal
Nou ik krijg nu alsnog weer foutmeldingen.. ook weer memory management. Lijkt met sterk dat al mijn modules kapot zijn..

Kan ik nog iets proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je SSD het probleem veroorzaakt, hoe ziet dan de SMART-data ervan uit? CrystalDiskInfo is een van de tooltjes die het kan uitlezen, bij de setup wel even goed op de vinkjes letten! ;)

Als je RAM het probleem is, dan kun je dat ook testen, door een nachtje Memtest86+ te draaien.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 29-08-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1bal
Sorry voor de late reactie. Mijn pc boot geen USB om een of andere manier. Kan Memtest ook op dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1bal
Ik heb memtest lopen en na 1 pass geeft hij aan geen errors. ik neem aan dat ik hem gewoon moet laten lopen toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ja, voor een goede test kun je met gemak de PC een nachtje aan laten staan, hoe meer passes er foutloos verlopen, hoe groter de kans dat het geheugen niet stuk is.

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 30-09-2016 12:54 ]

Pagina: 1