Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Handbrake CPU limiteren

Pagina: 1
Acties:

• badluckboy
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 06-12 10:44
Simpele vraag, ik wil mijn CPU usage bij handbrake om laag brengen van 100% naar bijvoorbeeld 70%. Ik heb google afgestruint maar kan geen manier vinden. Weet iemand hoe ik dit doe? Ik ben een DVD naar X264 aan het rippen.

• xAn52
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:42

xAn52

Whatever...

Hier 2 opties: een tool en een setting in je Control Panel.

• jedego
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15:10
Kan ook zonder extra software of externe instellingen. In de textbox onderaan in handbrake dit toevoegen:

:threads=1

Standaard in handbrake is 0, dan pakt hij wat beschikbaar is. Je kan meer proberen afhankelijk van je cpu/cores. Een mooie richtlijn is 1,5 thread (afgerond naar heel getal) per cpu-core om maximaal te benutten.

In jou geval bij bijvoorbeeld een quad-core zou je voor 3 kunnen gaan. Dan geef je ruime overhead.

Deze optie heeft geen invloed op je resultaat, enkel hoeveel cpu er gebruikt mag worden.

jedego wijzigde deze reactie 15-08-2016 18:47 (54%)

• kamerplant
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

kamerplant

Did you mean: dataquest

Waarom wil je dit? Omdat je niet wilt dat het je systeem vertraagd? In dat geval kun je Handbrake ook een lagere prio geven: in Windows kan dit met Task manager, op Mac en Linux door het "nice" commando.

• Fa1con
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 08-12 21:47
Het is nogal een oud topic, maar voor wie er wat aan heeft (in Windows 10):

Zodra Handbrake aan het coderen is:

CTRL-ALT-DEL -> Taakbeheer -> Tab 'details' -> klik met de RM op Handbrake en de dan select "Set Affinity" of "Stel Affiniteit in". Hier worden al je threads weergegeven. Schakel je 2 threads uit, dan schakel je dus effectief een core uit. Ik heb zelf een 6 core, en altijd tijdens het coderen met Handbrake niet 1 core uitzet dan pikt Handbrake ALLE CPU kracht in en is de computer haast niet te bedienen. Dus zet ik 1 core uit en op die core kan ik gewoon internetten, m'n ding doen. Je kunt deze methode op elk proces gebruiken.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True