Handbrake CPU limiteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 12:02
Simpele vraag, ik wil mijn CPU usage bij handbrake om laag brengen van 100% naar bijvoorbeeld 70%. Ik heb google afgestruint maar kan geen manier vinden. Weet iemand hoe ik dit doe? Ik ben een DVD naar X264 aan het rippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Hier 2 opties: een tool en een setting in je Control Panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedego
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:02
Kan ook zonder extra software of externe instellingen. In de textbox onderaan in handbrake dit toevoegen:

:threads=1

Standaard in handbrake is 0, dan pakt hij wat beschikbaar is. Je kan meer proberen afhankelijk van je cpu/cores. Een mooie richtlijn is 1,5 thread (afgerond naar heel getal) per cpu-core om maximaal te benutten.

In jou geval bij bijvoorbeeld een quad-core zou je voor 3 kunnen gaan. Dan geef je ruime overhead.

Deze optie heeft geen invloed op je resultaat, enkel hoeveel cpu er gebruikt mag worden.

[ Voor 54% gewijzigd door jedego op 15-08-2016 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom wil je dit? Omdat je niet wilt dat het je systeem vertraagd? In dat geval kun je Handbrake ook een lagere prio geven: in Windows kan dit met Task manager, op Mac en Linux door het "nice" commando.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nogal een oud topic, maar voor wie er wat aan heeft (in Windows 10):

Zodra Handbrake aan het coderen is:

CTRL-ALT-DEL -> Taakbeheer -> Tab 'details' -> klik met de RM op Handbrake en de dan select "Set Affinity" of "Stel Affiniteit in". Hier worden al je threads weergegeven. Schakel je 2 threads uit, dan schakel je dus effectief een core uit. Ik heb zelf een 6 core, en altijd tijdens het coderen met Handbrake niet 1 core uitzet dan pikt Handbrake ALLE CPU kracht in en is de computer haast niet te bedienen. Dus zet ik 1 core uit en op die core kan ik gewoon internetten, m'n ding doen. Je kunt deze methode op elk proces gebruiken.