Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• MadDogMcCree
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 02:01
Mijn vraag
In mijn eerste eigen build wil ik een Wifi module toevoegen, omdat kabels trekken geen optie is en de Wifi snelheid erg rap is op de plaats waar de PC komt te staan. Nu heb ik begrepen dat vrijwel geen enkel moederbord Wifi heeft ingebouwd, dus zal er een losse module in moeten. Het moederbord dat ik wil aanschaffen is de Gigabyte GA-B150-HD3P. Wat mij echter opvalt is dat er slechts 1 PCIe x1 in dit moederbord zit, en deze zit akelig dichtbij de PCIe bus waar de GTX 1060 in geplaatst gaat worden. Mijn vraag is dus, gaat een wifi module (een met antenne's) wel passen? Of kan ik de wifi module ook gewoon in de andere (lange bussen) stoppen?

Edit; het gaat om deze module: pricewatch: TP-Link Archer T9E. Recht voor zijn neus komt dus de GTX 1060, tenzij ik bovenstaande module ook in een langer slot kan plaatsen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nvt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nvt

[Voor 14% gewijzigd door MadDogMcCree op 15-08-2016 18:06]

Beste antwoord (via MadDogMcCree op 15-08-2016 19:41)

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07:09

Damic

Afwezig soms

pci-e 1x past in elk slot, maar dat 1x slot is normaal goed bereikbaar voor zowel je 1060 als de wifi kaart

[Voor 62% gewijzigd door Damic op 15-08-2016 19:02]

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Alle reacties

• Tazzy
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 03-03 14:44
Er zijn ook goede usb adapters? dit scheelt wellicht qua plek in de kast?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07:09

Damic

Afwezig soms

pci-e 1x past in elk slot, maar dat 1x slot is normaal goed bereikbaar voor zowel je 1060 als de wifi kaart

[Voor 62% gewijzigd door Damic op 15-08-2016 19:02]

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:10

nelizmastr

Goed wies kapot

Je videokaart heeft daar geen last van de wi-fi kaart. De videokaart zit met de ventilator naar beneden, niet naar boven, dus daar zit geen enkel probleem.

I reject your reality and substitute my own

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 03-03 21:44

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Tazzy schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 18:43:
Er zijn ook goede usb adapters? dit scheelt wellicht qua plek in de kast?
USB is nog steeds een gedeelde bus. De gemiddelde internetsnelheid zal je wel halen, maar verwacht geen super snelheid.

macxpgebruiker, houd je er rekening mee met de plaatsing van de computerbehuizing en de antennes. Ergens in een hoek zetten is funest voor het bereik en signaal omdat er al redelijk wat elektromagnetische straling van de computer af komt dat het wifi signaal verstoord.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• MadDogMcCree
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 02:01
Dank voor de reacties, dan kan ik met een gerust hart de componenten gaan bestellen.

@Hero of Time, ik zal er aan denken. Wellicht is deze dan een betere optie? pricewatch: Asus PCE-AC68

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 03-03 21:44

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

macxpgebruiker schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:45:
@Hero of Time, ik zal er aan denken. Wellicht is deze dan een betere optie? pricewatch: Asus PCE-AC68
Dat is wel beter, omdat je daarmee de antennes uit de stralingszone van de computer kan halen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat vooral ja - en dan niet alleen de stralingszone, maar ook puur alle ijzer en alle kabels achter de PC.

De daadwerkelijke chip in de PCE-AC68 is exact dezelfde als in de T9E (een Broadcom BCM4360), maar de antennes met verlengkabel bieden enorme meerwaarde (en zijn helaas niet los te koop :/ )

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True