Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Ik zoek een?
Wifi router omdat de Ziggo Cisco 3925 niet goed bevalt, onstabiel enz. Er wordt mij geadviseerd om deze in bridge mode te zetten en een betere wifi router te nemen

Wat is je budget?
zo'n 70,- Ik kan een 2 jaar oude C7 v2 overnemen hiervoor

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb GEEN bedraad netwerk in huis en gaat er ook niet komen ondanks de voordelen, er zijn:
2 smartphones,
1x een chromebook,
1x een tablet,
de ziggo horizon box,
een spotify tuner van pioneer
een chromecast
een internetradio
en heeeel af en toe gaat er een PC aan voor PC-only dingen.

Natuurlijk gaat niet alles tegelijk aan, sommige producten ondersteunen 5Mhz, sommige niet.
Downloaden van films doe ik niet meer sinds ik netflix heb, dus ik stream wel, maar niet van een nas ofzo
  1. Klopt het dat een simultaneous dual router zowel 2.4 als 5Mhz gelijk uitzend? en hebben beide devices op beide banden dan geen invloed op elkaars snelheid enz? is dit het voordeel van dual band?
  2. Wat heb ik aan hoge router snelheden als mijn abo van ziggo deze snelheid niet biedt?
  3. Waarin zit het prijsverschil met duurdere routers
  4. Ik denk dus aan de C50, maar misschien kan iemand me overhalen om een 2e hands C7 te nemen (of nog iets heel anders)

[ Voor 8% gewijzigd door Pinin op 15-08-2016 17:39 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:43
Ik heb laatst een pricewatch: Asus RT-AC1200G Plus geïnstalleerd bij een kennis want deze had ook problemen met het wifi modem van z'n provider. En deze presteerde qua snelheid en stabiliteit prima.

Vergeleken met de diverse TP-Link's waar ik mee gewerkt heb is vooral de WebGUI bij Asus echt een stuk beter, ook zijn er extra functies beschikbaar zoals een VPN server.

TP-Link routers zijn daarnaast vaak niet voorzien van DFS ondersteuning op de 5GHz wifi band. Waardoor kanaalkeuze beperkt is, Asus routers ondersteunen dit vaak wel en de AC1200G+ ook.

Een review waarbij de Asus vergeleken wordt met de Archer C7: http://www.digitalcitizen...routers-you-can-buy-today

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Kreeg een goede tip: Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7
die dus besteld voor 59,-

www.casarodriguillo.com