Toon posts:

Geen IP-adres verkegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen, ik heb 2 win ME bakken in d e snelste (AMD 1GHZ (SERVER)) zitten 2 netwerkkaartjes 1 voor chello (realtek 8139A/B/C (3com was kapot gegaan)) en ik heb nog een realtek 8139A/B/C voor het netwerkje.
De tweede pc (AMD 800) heeft een realtek 8139A/B/C en deze werkt als netwerk maar nu kijk ik bij winipcfg maar de twee netwerkkaarten krijgen geen ip adres en ook niet wanneer ik het handmatig invul dit is nogal raar want een vriend van mij hadhet zelfde probleem en wist ook niet hoe hij het werkend had gekregen maar hij heeft nu wel een gedeeld internet netwerkje met chello ik heb al met de dns servers zitten kloten maar nog steeds heb ik n iets weet iemand welke instellingen ik verkeerd heb staat want achter op de netwerkkaartjes brand ook geen licht (ze zijn net nieuw) please HELP ME

• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:03
Probeer eens met 1 netwerkkaart geinstalleerd. Daarna pas de andere erbij plaatsen.

Nature will strike back.....

Verwijderd

Topicstarter
ah oke maar wat denk jij dat het probleem kan zijn?

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:48
Die netwerk kaart die je voor chello gebruikt krijgt die wel een ip adres.

Het interne kaartje moet je zoiezo al een ip adres opgeven en kijk eens een keer in de FAQ van netwerk troubleshooting.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

Welk programma gebruik je om je i-net te routeren/delen?
Misschien een overbodige opmerking, maar bij winipcfg heb je ene pulldown menu en daar kan je je adapter selecteren, als ik mijn PPP adapter selecteer zie ik ook geen IP adres staan, maar pak ik mijn SMC adapter(mijn netwerkkaart) dan zie ik het IP-adres staan wat ik van mijn server heb verkregen via DHCP en de default gateway.

En wat Wauskes zegt is idd waar, als je je netwerkkaart geen IP adres kan geven is er wat fout. Je kan ook je comp automatisch ene ip adres laten verkrijgen door je server.

En voor de rest natuurlijk de goede gateway van chello opgeven!!!

Groetjes en succes
Marc

Verwijderd

Ik had er ook ooit last van. Bleek dus, dat de twee NIC-ies hetzelfde IRQ deelden??? Vraag me niet hoe, win98... Dus kaartje effe in een ander slot. Geen probs meer.

Verder heb je een andere kabel nodig tussen de twee NIC's van je lan. (Hoe heetten die ook al weer??) Dan gaan de lampjes voor contact meestal pas branden.

• Felicia
Op woensdag 27 juni 2001 14:07 schreef ajay het volgende:
Ik had er ook ooit last van. Bleek dus, dat de twee NIC-ies hetzelfde IRQ deelden??? Vraag me niet hoe, win98... Dus kaartje effe in een ander slot. Geen probs meer.

Verder heb je een andere kabel nodig tussen de twee NIC's van je lan. (Hoe heetten die ook al weer??) Dan gaan de lampjes voor contact meestal pas branden.
Denk dat je crosslink bedoelt maar dat is afhankelijk of je een hub gebruikt of niet.

• Splasher
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

Op woensdag 27 juni 2001 14:08 schreef wauskes het volgende:

[..]

Denk dat je crosslink bedoelt maar dat is afhankelijk of je een hub gebruikt of niet.
Dat klopt ja maar gebruik jij een HUB :? zo ja dan heb je dat dus niet nodig een crossoverkabel en zo nee dan word het hoog nodig tijd voor het aanschaffen of maken van één.

PS. je kan toch ook op je server een proxy installeren :? bv winsocks, jana proxy of een andere ... en dan geef je LAN gewoon het ip adres ( is een voorbeeld)

PC 1 (server)
IP ............ 192.168.13.1
Subnetmask .... 255.255.255.0

PC 2 (je gebruikers PC)
IP ............ 192.168.13.2
Subnetmask .... 255.255.255.0

Maar ja dat snap je als het goed is al :)

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

Verwijderd

Hij heeft het volgens mij nergens over een hub. Dus vandaar. Maar je hebt zeker gelijk. :)

BTW heb je ook de juiste gegevens ingevuld, zoals in welke werkgroep beide comps zitten enz. enz.?? Dan moet het gewoon werken.

En als het eenmaal loopt en je kan de andere comp nog niet zien, moet je maar je bestanden+printer delen op beide en beide comp's hardeschijven enz delen.

Verder moet je meestal wel geduld hebben (inloggen kan tot 15 min duren, hoor ik).

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
was het niet dat chello gebtuik maakte van je mac addres van je netwerkkaart, en je dit dun nu moet doorgeven,??, of was dat met een ander, iig geen @sloom, want dat maakt niet uit..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

hehe, @sloom is iig sneller dan sjelloom

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Nee, dat was idd Chello...

Verwijderd

sorry...
Je moet dus ff Chello bellen dat je een andere netwerkaart (Mac Adres) hebt.

• Felicia
Niet waar. Bij chello kan je het ip-adres van je oude kaart vrijgeven en dan kan je de nieuwe aansluiten en krijg je een ip adres toegewezen.

Dit heb ik zelf meerdere keren gedaan.

• Muppet
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Als je 2 exact dezelfde netwerk kaartjes gebruikt moet je ze wel een ander network adress geven.

There is no art to find the minds construction in the face

• Felicia
Op woensdag 27 juni 2001 15:31 schreef -Muppet- het volgende:
Als je 2 exact dezelfde netwerk kaartjes gebruikt moet je ze wel een ander network adress geven.
Ook dit klopt niet want de netwerkkaarten hebben allebei een uniek mac adres. (wat er dus voor zorgt dat ze nergens ter wereld het zelfde adres hebben)

Pagina: 1