Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
Mijn vraag

Ik heb een PC gekregen waar Windows 10 Home op staat.

Mijn laptop heb ik in het verleden een upgrade gegeven van 8.1 Pro naar 10 Pro.

Nu wil ik het liefste ook weer Windows 10 Pro op mijn PC gebruiken ipv 10 Home (overzetten).

Heeft iemand een idee of dit mogelijk is?

Mijn laptop ga ik namelijk verkopen en zou de Windows versies willen 'ruilen'.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik dacht dat de licentie aan mijn outlook account gekoppeld zit. Ik heb de laptop helemaal opnieuw geïnstalleerd en zonder mijn MS account een account gemaakt. Toch blijft de Windows 10 Pro op mijn laptop staan en heb ik geen idee hoe ik dit op mijn PC kan krijgen en/of kan verwijderen van mijn laptop.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zijn de lics OEM, bijv. student, of een andere licentievorm? Misschien wil je eerdere topics over ditzelfde onderwerp even checken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Windows 10 pro kopen.
Je Upgrade was gratis. Maar daarmee wel aan je hardware gekoppeld.
Je kan dus niet je Win 10 pro overzetten op een andere computer, want dat is andere hardware.
Dan had je de Retail versie van Windows 10 pro moeten hebben, En die was niet gratis.
Dit is het "nadeel" van de gratis upgrade.

Er schijnen nog wel mogelijkheden te zijn voor een gratis upgrade.
Maar officieel is die aanbieding verlopen en betekend dat je W10 zult moeten kopen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Als de upgrade W7 retail naar W10 OEM verandert is het wel een erg slechte deal, en verre van "gratis".

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

evilution schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:38:
Als de upgrade W7 retail naar W10 OEM verandert is het wel een erg slechte deal, en verre van "gratis".
Moet je na de upgrade dan betalen? Het is en blijft gratis.
Er zijn alleen wat voorwaarde aan die upgrade. Je krijgt levenslang w10 op je systeem. En levenslang updates op je systeem van windows 10 zonder daar een cent voor hoeven te betalen.
Een mooie deal lijkt me.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
DarkSide schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:43:
[...]

Moet je na de upgrade dan betalen? Het is en blijft gratis.
Er zijn alleen wat voorwaarde aan die upgrade. Je krijgt levenslang w10 op je systeem. En levenslang updates op je systeem van windows 10 zonder daar een cent voor hoeven te betalen.
Een mooie deal lijkt me.
Je gaat even voorbij aan het feit dat een retail licentie min of meer onbeperkt overgezet kan worden naar een andere fysieke computer. Terwijl een OEM licentie gebonden is aan exact 1 computer. Als de Windows 7 retail licentie 'gratis' omgezet zou worden naar een Windows 10 OEM licentie dan zou dat wel een slecht verhaal zijn.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Klopt je windows 8 retail en je windows 10 retail kan je overzetten naar een andere computer.
Daar betaal je ook voor. WIl je windows 10 dan heb je een keuze, Gratis of betalen.
Betaal je. Dan koop je wederom een Retail en heb je de vrijheid om deze mee te nemen.
Wil je niet betalen krijg je hem van MS, maar met een aantal voorwaarden

Had je Win7 retail gekocht. En wou je windows 8 retail hebben moest je ook je portemonnee trekken.
Er is wat dat betreft niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

W8, of welk ander Windows dan ook, is nooit gratis aangeboden. Je wist dan ook van meet af aan dat een upgrade geld ging kosten. W10 werd gepresenteerd als "gratis voor iedereen met W7, 8 of 8.1", maar er werd niet vermeld dat je daarna je duurbetaalde retailversie niet meer naar een andere computer kunt overzetten. Die retailversie koop je nu juist om over te kunnen zetten op andere hardware. Als de "gratis" upgrade die mogelijkheid sloopt is het niet gratis want herstel van de functionaliteit die je had kost je nu opeens geld.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 07:16
spone schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:49:
[...]

Je gaat even voorbij aan het feit dat een retail licentie min of meer onbeperkt overgezet kan worden naar een andere fysieke computer. Terwijl een OEM licentie gebonden is aan exact 1 computer. Als de Windows 7 retail licentie 'gratis' omgezet zou worden naar een Windows 10 OEM licentie dan zou dat wel een slecht verhaal zijn.
Die licentie zelf is juist ook helemaal niet "omgezet": Je hebt (voor je huidige computer) een gratis W10 Home gekregen, maar je retail W7 Pro licentie is nog gewoon geldig. Op je nieuwe computer kun en mag je gewoon weer W7 Pro installeren (en daar heb je toch ook voor betaald? Niet voor een W10 Pro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Deze discussie kunnen we natuurlijk tot in eeuwigheid blijven houden, maar feit is dat in de licentievoorwaarden van de gratis update stond dat de licentie voor Win10 die je kreeg geldig was voor de levensduur van die individuele computer en alleen die computer. Het is ook geen OEM licentie, het is een speciale licentie voor dat upgrade programma. Als dat niet de licentie is die je wilt hebben, moet je die niet nemen en een andere licentie halen (kopen). Aan jou (de gebruiker) de keus. Het feit dat iets gratis aangeboden wordt wil niet zeggen dat dit tegen dezelfde voorwaarden gebeurt of hoort te gebeuren. Als de Edet gratis rollen toilet papier aanbiedt die maar 250 velletjes hebben tov 500 velletjes voor de betaalde versie, dan ga je toch ook niet lopen klagen dat je 250 vel te weinig krijgt?

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Pagina: 1