Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke laptop de Asus of de Lenovo thinkpad?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik de HP Pavilion 15-bc035nd besteld, laptop is snel maar de toetsenbord en de muispad warren niet zo fijn (dus retour).

Ik heb twee laptops gezien de asus laptop en Lenovo Thinkpad E560 20EV000XMH

LENOVO THINKPAD E560 20EV000XMH
Schermdiagonaal
15,6 inch
Processor
Intel Core i7
RAM-geheugen
8 GB
Opslagtype
SSD 192 gb
Videokaart
AMD Radeon R7 M370

en de ASUS N552VX-FY186T (

Beeldscherm: 15,6 inch (1920 x 1080)
Processor: Intel Core i7-6700HQ
Werkgeheugen: 8 GB
Opslag: 1 TB HDD met 8 GB ExpressCache
Grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX 950M (2 GB)

laptop ga ik gebruiken voor school en lichte programma's, waarmee ik kan oefenen met (programmeren).

Graag jullie advies :*)

Alle reacties

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Voor programmeren heb je geen dedicated gpu nodig.

Ikzelf programmeer nu 2 jaar op een Macbook Pro Retina 13, ding is zwaar underpowered vergeleken met de hardware die je hier aanhaalt. Echter mijn workflow is beter dan dat er met de door jouw genoemde laptops mogelijk is.

Ikzelf zou een instap laptop kopen en daar een dual-boot linux opzetten.
Al je programmeerwerk doe je dan lekker in linux en de rest op windows.

Programmeren op windows is wat mij betreft niet aan te raden door met name het ontbreken van een werkbare command line interface.

Overigens is 16 GB RAM mijns inziens wel aan te raden als je het serieus wilt gaan aanpakken. Dat is belangrijker dan een snelle GPU of CPU (afhankelijk van wat je precies wilt gaan programmeren)

[ Voor 15% gewijzigd door eL_Jay op 15-08-2016 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnks voor je reactie, ik weet niet naar wat ik zou moeten kijken voor een instap laptop, heb je toevallig een paar voorbeelden? of specificaties?

• eL_Jay
Geen idee wat je budget is, welke form-factor je aan zit te denken, hoe belangrijk accuduur is etc etc.

Denk eerst eens even goed na wat je wilt en nodig denkt te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget is max 1200 euro, accuduur is natuurlijk wel belangrijk maar gewoon stopcontact gebruiken is geen probleem voor mij.
Zelf zat ik ook te denken aan een 16 gb werkgeheugen met een ssd en wat voor mij belangrijk is de toetsenbord; moet stevig en goed aanvullen.

In het kort:
- 16gb
- ssd
- minimaal 15 inch
- 1080 x 1920
- Goede toetsenbord
-Ventilatie ook belangrijk

• eL_Jay
Opslag en RAM kun je vaak makkelijk zelf upgraden en je bespaard daarmee al snel 50% tot 80%. Ik zou zeggen ga op zoek naar een betaalbare 15 inch laptop met een mooi scherm, intel i5 en goed tikkend toetsenbord.

Vervolgens koop je daar dan het goedkoopste model van en vervang je ram/hdd voor meer ram en een ssd.

Om te achterhalen welk toetsenbord fijn typt zul je of veel deskresearch moeten doen (en het dan nog niet echt weten) of naar een grote computerwinkel gaan en daar op wat laptops rammen.

[ Voor 23% gewijzigd door eL_Jay op 15-08-2016 15:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, ik zal kijken wat het beste optie is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de website van laptopplus, clevo laptops gezien, je kan zelf aangeven wat erin gaat.
bij de eerste link kan er nog een i7 erbij, dan wordt het iets duurder.

https://www.laptopplus.nl...w950ju-full-hd-ips-scherm

en deze
https://www.laptopplus.nl/producten/clevo-n550rn

Zijn deze laptops ook goed ?

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:52
Dan zou je ook naar bto.eu en xnotebooks kunnen kijken. Mag ik vragen wat jij niet fijn vindt aan het toetsenbord van de hp? Ik vindt hem zelf namelijk prima, alleen gebruik ik zoals altijd wel liever een muis dan de trackpad.

Verwijderd

Je haalt echt alle lidwoorden door elkaar heen, my god.

Dat je voor een toetsenboard wat je niet welgevallig is tegenwoordig al zomaar je laptop mag inruilen vind ik wel erg chique van ze.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 16:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Toetsenbord vond ik niet zo fijn, ik kan er niet goed op tikken.
Trackpad was ook slecht, plus voelt het behuizing van de laptop heel nep aan ( van binnen).

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Waarom ga je niet voor de y700? Die past perfect bij je wensen:

Versie van 999 met 8gb:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00HMMH)

Versie van 1099 met 16gb:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK 80NV00V1MH

Versie van 1149 met 8gb en 512gb ssd:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK 80NV00PLMH

Verwijderd

Topicstarter
Heey thnks, laptops zien er vet uit 😀

Verwijderd

Vette vingers magneten zijn het. Mediamarkt heeft deze week aanbieding 15,6 inch met 512 ssd/16 geheugen, 960 videokrt voor 1249 euro.
Kan je iets meer vertellen over je teleurstelling met de 35 van hp.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2016 13:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind toetsenborden die dikker en stevig aanvoelen veel beter, vooral als je veel moet typen. Zelf gebruik ik geen muis, de trackpad werkt niet altijd soepel bij deze laptop, dus een muis moet je aanschaffen bij de hp 35.
Behuizing van binnen voelt gewoon heel nep aan, zit niet lekker in je handen.
Ook de ventilatie maakt af en toe veel lawaai, laptop stond maar 5/10 minuten aan en ik hoorde al de ventilatie draaien zonder dat ik ermee zat te gamen of wat dan ook.
Pagina: 1