Ik ben op zoek naar een laptop waarmee ik makkelijk in Lightroom de bestanden van een 36 megapixel full-frame DSLR kan bewerken. Eigenlijk doe ik verder niet zoveel op de computer, dus het liefst wil ik geen al te dure laptop. Maar ik vind het moeilijk om te bepalen wat nou echt de hardware is die ik nodig heb:
- SSD lijkt mij wenselijk voor de extra snelheid
- Welke processor heb ik nodig? Echt een i7 of is een i5 of zelfs i3 ook prima?
- Heb ik een aparte videokaart nodig voor het bewerken van foto's als ik geen Photoshop gebruik?
- Hoeveel intern geheugen is wenselijk? 8 of 16 GB?
- Volgens mij heb ik een IPS scherm nodig en dan full HD. Heeft een hogere resolutie ook echt meerwaarde als ik geen echte pixelpeeper ben?
- Formaat is niet zo boeiend, al ben ik niet zo gecharmeerd van 17 inch laptops en groter
- Opslagruimte is nog niet zo belangrijk, daarvoor heb ik een NAS staan
Ik heb al veel gelezen, maar overal wordt gerefereerd aan gaming en ik speel geen games. Ook bewerk ik geen video's en heb ik ook niet de ambitie om video's te gaan bewerken.
Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen? Alvast hartelijk bedankt!
- SSD lijkt mij wenselijk voor de extra snelheid
- Welke processor heb ik nodig? Echt een i7 of is een i5 of zelfs i3 ook prima?
- Heb ik een aparte videokaart nodig voor het bewerken van foto's als ik geen Photoshop gebruik?
- Hoeveel intern geheugen is wenselijk? 8 of 16 GB?
- Volgens mij heb ik een IPS scherm nodig en dan full HD. Heeft een hogere resolutie ook echt meerwaarde als ik geen echte pixelpeeper ben?
- Formaat is niet zo boeiend, al ben ik niet zo gecharmeerd van 17 inch laptops en groter
- Opslagruimte is nog niet zo belangrijk, daarvoor heb ik een NAS staan
Ik heb al veel gelezen, maar overal wordt gerefereerd aan gaming en ik speel geen games. Ook bewerk ik geen video's en heb ik ook niet de ambitie om video's te gaan bewerken.
Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen? Alvast hartelijk bedankt!