Toon posts:

Advies m.b.t. nieuw ram geheugen aanschaf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Iets meer dan een jaar geleden heb ik een pc samen laten stellen, onderdeel van de samenstalling was 24 gb ram van het merk Crucial Ballistix sport ddr4. Dit zijn 3 balkjes van ieder 8 gb. In eerste instantie liep te pc vlekkeloos en volledig naar wens maar na een maand of 5 begon de pc mankementen te vertonen.

De pc startte wel op maar ik kreeg geen beeld meer, het beeldscherm gaf aan dat het niet aangesloten was. Ik heb toen contact opgenomen met de winkel waar ik de pc heb samen laten stellen en binnen korte tijd heb ik een vervangende videokaart gekregen.

Het probleem bleek echter niet de videokaart te zijn want toen ik de kaart in mijn pc stopte kreeg ik alsnog geen signaal en bleef mijn monitor zwart. Ik heb de kaart toen in een ander slot gestopt en al het ram geheugen op 1 balkje na eruit gehaald. De pc gaf na het opstarten weer beeld, vervolgens heb ik het ram geheugen weer terug gestopt en weer kreeg ik geen beeld, uiteindelijk 1 balkje eruit gehaald en mijn pc deed het weer maar wel met 16gb. De pc heeft een tijd goed gedraaid maar uiteindelijk kreeg ik weer dezelfde problemen, ik heb toen een balkje eruit gehaald en nu heb ik er nog maar 1 van 8gb inzitten, de pc gaf vervolgens weer beeld.

Toen ik de pc aanschafte duurde het samenstellen even omdat er problemen waren met de combinatie van videokaart en ram geheugen deze problemen zijn dus nooit echt opgelost maar ondanks dat heeft de pc de eerste maanden wel goed gewerkt.

Nu wil ik nieuw ram geheugen kopen en ik hoop dat de problemen dan opgelost zijn. Ik wil graag 32 gb ram aaschaffen maar omdat ik weinig verstand van computers heb weet ik niet goed welke ram ik aan moet schaffen zodat ik bovenstaande problemen niet meer krijg.

Wie kan mij helpen?

Mijn pc bestaat uit de volgende onderdelen:

Intelcore i7-5820k Cpu 3.3 Hhz cpu
intel c610 series/x99 pci express (asus dacht ik) Moederbord
Geforce GTX 750 2gb Ti gpu
Crucial Ballistix sport ddr4 Ram 3x 8gb (waarvan nu 1 x 8 gb in de pc zit)

Alle reacties

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Je hebt geen garantie meer op de modules?
Vaag verhaal, je weet zeker dat het moederbord in orde is en de BIOS instellingen goed waren ingesteld?

Verwijderd

De keuze voor 3x8gb is al vreemd. Het moederbord ondersteunt quadchannel geheugen dus zou het logisch zijn dat je voor 4x8gb had gekozen.

Check in de handleiding van het moederbord in welke geheugenbank het geheugen geprikt moet worden bij diverse combinatie van modules.

Kijk eens op de QVL van het betreffende moederbord welk geheugen gegarandeerd wordt ondersteunt.

Reset het bios. Zie handleiding hoe dat moet.

Controleer of er biosupdates zijn die geheugenproblemen oplossen.

Laat op elke module afzonderlijk eens memtest86 voor een x aantal uur los.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, samen met de winkel hebben we een oplossing gevonden. Ik krijg vervangend ram geheugen van een ander merk, voor de zekerheid heb ik 4 bankjes gekozen ipv 3

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:29

sapphire

Die-hard pruts0r

Problemen met de combi van geheugen en videokaart?
Wat zou dat moeten zijn dan ? Heb nog nooit gehoord van problemen tussen die twee. Ja jaaaaren geleden omdat de banken van het geheugen dicht op het videokaart slot zat (was nog AGP).

Maar bijzonder verhaal.

Als je het geheugen niet vertrouwd zou ik memtest86 downloaden en draaien om je geheugen te testen :)

Gabriël AM5