Vlak voor de vakantie heb ik na 13 jaar een nieuwe DSLR gekocht (van een Canon EOS 10D naar nu een 6D!), dus die moest in de Ardèche eens flink gebruikt worden. De naar mijn mening mooiste foto's wil ik met jullie delen, en ben benieuwd naar jullie feedback.
Nagenoeg alle foto's zijn door Lightroom gehaald: witbalans, camera-kleurinstelling, belichting, compositie, ruisniveau, contrast (schaduwen/hooglichten) en helderheid zijn bij alle foto's in meer of mindere mate gewijzigd. Er is niets weggepoetst of gecombineerd o.i.d. Het zijn -in mijn ogen- de normale aanpassingen die je bij elke foto wel doet om de kleuren, belichting en/of compositie naar je zin te krijgen. Dat lukt (mij) nou eenmaal niet altijd direct bij het maken van de foto.
Op Flickr staan ook de onbewerkte originelen zoals ze uit de camera kwamen: Klikkerdeklikski
2016_FR_testcase__MG_0660.jpg by Christian Woelders, on Flickr
2016_FR_testcase__MG_0558.jpg by Christian Woelders, on Flickr
2016_FR_testcase__MG_0517.jpg by Christian Woelders, on Flickr
2016_FR_testcase__MG_0438.jpg by Christian Woelders, on Flickr
2016_FR_testcase__MG_0434.jpg by Christian Woelders, on Flickr
2016_FR_testcase__MG_0276.jpg by Christian Woelders, on Flickr
2016_FR_testcase__MG_0217.jpg by Christian Woelders, on Flickr
2016_FR_testcase__MG_0229.jpg by Christian Woelders, on Flickr
2016_FR_testcase__MG_0608.jpg by Christian Woelders, on Flickr
2016_FR_testcase_IMG_0137.jpg by Christian Woelders, on Flickr
2016_FR_testcase_IMG_0088.jpg by Christian Woelders, on Flickr
2016_FR_testcase_IMG_0053.jpg by Christian Woelders, on Flickr
Bekijk ook eens het hele album op Flickr: Klik
Nagenoeg alle foto's zijn door Lightroom gehaald: witbalans, camera-kleurinstelling, belichting, compositie, ruisniveau, contrast (schaduwen/hooglichten) en helderheid zijn bij alle foto's in meer of mindere mate gewijzigd. Er is niets weggepoetst of gecombineerd o.i.d. Het zijn -in mijn ogen- de normale aanpassingen die je bij elke foto wel doet om de kleuren, belichting en/of compositie naar je zin te krijgen. Dat lukt (mij) nou eenmaal niet altijd direct bij het maken van de foto.
Op Flickr staan ook de onbewerkte originelen zoals ze uit de camera kwamen: Klikkerdeklikski

Bekijk ook eens het hele album op Flickr: Klik