Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woudew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 13:27
ik ben onlangs verhuisd en heb nu mijn kantoor in de kelder.
Helaas is het bereik van mijn mobiele telefoon niets.

Nu ben ik op zoek naar een 3g/ 4g versterker om het signaal ook in de kelder te krijgen.

Heeft iemand ervaring met dergelijke producten?
(budget ca max € 500,-)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:44

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik kwam laatst wel iets anders tegen:

https://weblog.bol.com/article/gigaset-mobiledock-review

Je kunt dan je telefoon neerleggen op een plek waar je wel bereik hebt. Bellen en gebeld worden doe je vervolgens met je huis telefoon (dect)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woudew
Op zich ook een mogelijkheid, alleen gaan dan de andere functies van mijn telefoon verloren.
Wifi werkt namelijk wel in de kelder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:35
Dat gigaset ding is inderdaad handig. Welke opties van je telefoon mis je dan? Dingen als Telegram en Whatsapp kun je ook in je browser draaien.

En anders wordt het zoiets als op: http://www.gsmversterkers.nl/ dan heb je een buitenantenne om het signaal op te pakken en een binnen antenne om het door te sturen (en natuurlijk terug).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woudew
ik heb als oplossing een hardware matige oplossing gekozen.
Ik heb een MR9021-DUAL GSM versterker besteld.

Deze werkt goed, in de hele kelder nu 3G bereik.
Nadeel van dit systeem is wel, dat ik nu weer een oplossing moet verzinnen om de kabels weg te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
woudew schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:37:
ik heb als oplossing een hardware matige oplossing gekozen.
Ik heb een MR9021-DUAL GSM versterker besteld.
Je moet even kijken of dit soort apparatuur legaal verkocht mag worden aan consumenten, aangezien je geen 'rechten' hebt om signaal uit te zenden op de frequenties gekocht door de telecom providers. Dit geeft GSMversterkers zelf ook aan:
Sommige regio’s kunnen vereisen dat u een licentie of netwerktoestemming heeft voorafgaand aan het gebruik van het product, neem dan contact op met uw bevoegde autoriteit. Om voor de R&TE certificering te voldoen aan de EU-regelgeving, stuur ons een e-mail voor een kopie.

Het gebruik van deze apparatuur vereist mogelijk een licentie. Neem contact op met de bevoegde overheid voorafgaand aan het gebruik. gsmversterkers.nl handelend onder ERC Automatisering kan geen goedkeuring of licenties geven voor de apparatuur verkocht op deze site en is niet verantwoordelijk voor eventuele schade veroorzaakt door verkeerd gebruik van onze producten.
Je kan eventueel wel bij de provider een femtocell (mini zendmast) aanschaffen, waardoor het signaal beter wordt. (Voorbeeld is Vodafone, maar geloof dat elke provider zoiets aanbied)

[ Voor 35% gewijzigd door rens-br op 19-03-2017 13:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-05 16:43
rens-br schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:50:
[...]

Je moet even kijken of dit soort apparatuur legaal verkocht mag worden aan consumenten, aangezien je geen 'rechten' hebt om signaal uit te zenden op de frequenties gekocht door de telecom providers. Dit geeft GSMversterkers zelf ook aan:

[...]

Je kan eventueel wel bij de provider een femtocell (mini zendmast) aanschaffen, waardoor het signaal beter wordt. (Voorbeeld is Vodafone, maar geloof dat elke provider zoiets aanbiedt)
Inderdaad

Of je kijkt eens op deze site.
Misschien kun je ook wel gewoon even bellen met je provider voor een werkende betaalbare oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ereemst
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-02-2024
*knip*. Spam is niet toegestaan.

[ Voor 96% gewijzigd door rens-br op 20-03-2017 08:07 ]

Met vriendelijke groet, Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:35
*knip*. Goed bedoeld, maar maak de volgende keer even een TR aan.

Daarnaast is het met de providers die WiFi bellen aanbieden ook minder noodzakelijk om een dergelijke oplossing te hoeven gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 20-03-2017 08:32 ]

Pagina: 1