Seriously?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.458 views

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 12:31

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Croga in 'reviews: Is de Wet van Moore dood?'

Serieus...... De reactie is simpele waarheid, krijgt van Het Publiek een hele dikke +3 maar is net iets te kritisch om te laten staan?......

Als het niet waar is wat er staat, beargumenteer dat dan. Maar gewoon "Het staat ons niet aan = 0" is kinderachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:35

Standeman

Prutser 1e klasse

Het staat er toch bij :?

Dit soort commentaar hoort op het forum in Geachte Redactie. Dat is de plek om het bediscussiëren, niet op de frontpage. Daar buiten kan de toon in dat bericht imo ook wel iets netter.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:32

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

De toon in een bericht zou nooit moeten meetellen met de moderatie. Nu zeg je dat ook niet, maar suggereert er wel naar.

Als hij simpelweg feiten plaatst mag dat toch beloond worden? Nu lijkt het afgestraft te worden.

Toegegeven, hij heeft kritiek in de eerste alinea. Maar om dan de hele post naar beneden te halen is erg vreemd imo.

Hoe dan ook, copy paste naar Geachte redactie bij deze.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Standeman schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:31:
Dit soort commentaar hoort op het forum in Geachte Redactie. Dat is de plek om het bediscussiëren, niet op de frontpage.
Ik ben het daar niet mee eens. Als er niet over de inhoud gesproken mag worden op de frontpage, wat mag er dan nog wel? Als de hele aanname waar het stuk op gebasseerd is, simpelweg niet waar is, wat heeft het stuk dan nog voor betekenis?
Daar buiten kan de toon in dat bericht imo ook wel iets netter.
Het is niet de eerste keer dat er zoiest op Tweakers gebeurt. En ik ben dat een beetje zat. Als de stelling achter een stuk niet deugt, kan het stuk niet deugen. En die verloedering, die ver-amateurisering van Tweakers bevalt mij niet. Dat laat ik in de toon merken. Het is een stijlvorm. Die hoeft je niet te bevallen.

Overigens zit er ook een heel groot stuk dat wanneer jij of ik een afwijkende moderatie geef, ik waarschijnlijk wel aan het mening-modden zal zijn maar wanneer een admin dat doet is het geen enkel probleem. Iets met twee maten enzo.....

[ Voor 11% gewijzigd door Croga op 15-08-2016 13:22 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Gemengde gevoelens hier.
Even een artikel als clickbait definieren draagt gewoon niet bij een degelijke discussie.
Je had the flame baiten wel achterwege kunnen laten en er een goede post van kunnen maken. Persoonlijk vind ik dat je je eigen post devalueert door de eerste alinea.

Je maakt best een punt dat men meerdere transistors in een CPU kan plaatsen, maar dat lijkt niet wat er gebeurt en daarmee klopt het bericht wel. Echter dat staat niet ter discussie. De reacties mogen, mijn inziens, gebruikt worden voor de discussie.

Ik zou vooral eerst zorgen dat je het anders verwoordt, ongeacht of het nu wel of niet terecht is dat dit zo gemodereerd is. Nu krijg je de schijn wat tegen.

Deze alinea had je compleet weg kunnen laten:
Ik denk "Oh nee, niet weer hetzelfde clickbait wat al jaren en jaren iedere keer opnieuw voorbij komt". Maar jawel, ook Tweakers moet weer eens een keer gillen "WHAA DE WET VAN MOORE IS DOOD". En ja hoor, ook Tweakers gaat in de eerste paragraaf alweer de mist in.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:11

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Standeman schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:31:
Het staat er toch bij :?

Dit soort commentaar hoort op het forum in Geachte Redactie. Dat is de plek om het bediscussiëren, niet op de frontpage. Daar buiten kan de toon in dat bericht imo ook wel iets netter.
Yariva schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:13:
De toon in een bericht zou nooit moeten meetellen met de moderatie. Nu zeg je dat ook niet, maar suggereert er wel naar.
Geschreeuw op de verkeerde plaats kunnen we niet echt waarderen, de toon van een reactie doet er zeker wel toe.

Daarnaast, een meta-discussie over de opzet van een artikel zien we ook niet graag onder een artikel omdat die al snel de neiging heeft de ontopic discussie over de inhoud van het artikel te overschaduwen. Dan kan een grote massa het wel met de reactie eens zijn, maar dat mogen ze in GR melden, niet door de moderatiefunctie te misbruiken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Dirk schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:03:
Daarnaast, een meta-discussie over de opzet van een artikel zien we ook niet graag onder een artikel omdat die al snel de neiging heeft de ontopic discussie over de inhoud van het artikel te overschaduwen. Dan kan een grote massa het wel met de reactie eens zijn, maar dat mogen ze in GR melden, niet door de moderatiefunctie te misbruiken.
Dit gaat helemaal niet over de opzet van het artikel. Dit gaat over de inhoud. De inhoud die feitelijk onjuist is en daarmee het hele artikel onderuit haalt. Dat heeft dus niets met opzet en alles met inhoud te maken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sebastienbo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-06 15:32
Seriously?

Is toch geen geschreeuw?
Geschreeuw is HOOFDLETTERS gebruiken of zwaar accentureren met meerdere uitroepingstekens!!!!!

Mijn post bevatte ook het woord seriously? en het werd ook afgestraft terwijl het helemaal geen negatieve toon had en volledig on-topic.

De toon van een artikel is enkel van belang als een bericht persoonlijk begint te worden, anders is het bericht gewoon een mening met een niet aggresieve accentuatie en dan mag dat niet afgestraft worden, anders heb je geen forums meer als je gaat beginnen te bepalen hoe en wat mensen nog mogen zeggen...

Er is duidelijk iets mis met de moderatie...

Er moeten betere regels komen en niet alles moet vlug als negatief worden bestempeld worden, anders gaat er gewoon niemand meer deelnemen aan tweakers commentariering

[ Voor 11% gewijzigd door sebastienbo op 22-08-2016 15:43 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:40
Ik snap deze moderatie ook echt niet. Hij geeft simpelweg aan dat het artikel niet klopt en beargumenteerd vervolgens netjes hoe en waarom. Dat welgeteld 1 zin een wat kritische ondertoon heeft zou echt niet uit moeten maken. Je wilt toch juist dit soort interessante reacties belonen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:19
Ik vind zijn reactie de waardevolste toevoeging en tevens geeft de reactie meer info over een artikel dan het artikel zelf.

De schrijfwijze of een 'toon' - welke interpreteerbaar is - mag voor mij geen graadmeter zijn mits de reactie hout snijdt, wat in dit geval is.

Ik snap dat er een afweging is, maar de informatie in het artikel zelf is feitelijk onjuist en dat iemand daat 'heftiger' op reageert dan wellicht iemand anders doet niets af aan de informatie.

Voelt zelfs een beetje als het degraderen van een reactie om tekortkomingen van een artikel te verbloemen.

Had wel wat beter / netter geformuleerd kunnen worden, maar we blijven allemaal mensen en zolang de waardevolste informatie vaak community-driven is vind ik dat men daar wel iets voorzichtiger mee mag omgaan.

Nu weet ik wel dat men op Tweakers verwacht dat je alles politiek correct verwoord, maar als je een discussie toelaat onder een artikel vind ik wel dat je mee / af kan wegen dat niet iedereen hetzelfde reageert. Domweg een reactie op 0 zetten voelt een beetje verkeerd.

[ Voor 33% gewijzigd door RedHat op 25-08-2016 22:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Domweg een reactie op 0 zetten voelt een beetje verkeerd.
Ik deel je gevoel en ik vind dat je je eigenlijk nog vriendelijk uitdrukt.

Wat helemaal ergerlijk is, is dat 1 moderator hier even z'n zegje komt doen en vervolgens niet meer reageert. Respectloos noem ik dat.

Als je op tweakers een artikel op de FP hebt staan dan dient dat gewoon te kloppen. In plaats van de moderatie vast te zetten op 0 zouden jullie deze gebruiker moeten bedanken en het artikel aan moeten passen.

Helaas lijkt de kwaliteit op Tweakers langzaam maar zeker af te nemen en worden kritische posts daarover absoluut niet gewaardeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Om eerlijk te zijn ben ik het wel een beetje met de topicstarter eens. Dit hoeft niet per se in GR, maar kan ook als inhoudelijke aanvulling op het artikel worden gezien. Wel vind ik de toon nogal vervelend, en daar zou ik zeker een punt voor aftrekken.

Maar dat het per se in GR moet, nee, daar ben ik het niet mee eens.
jbhc schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 23:56:
[...]

Ik deel je gevoel en ik vind dat je je eigenlijk nog vriendelijk uitdrukt.

Wat helemaal ergerlijk is, is dat 1 moderator hier even z'n zegje komt doen en vervolgens niet meer reageert. Respectloos noem ik dat.

Als je op tweakers een artikel op de FP hebt staan dan dient dat gewoon te kloppen. In plaats van de moderatie vast te zetten op 0 zouden jullie deze gebruiker moeten bedanken en het artikel aan moeten passen.

Helaas lijkt de kwaliteit op Tweakers langzaam maar zeker af te nemen en worden kritische posts daarover absoluut niet gewaardeerd.
In het geval dat een artikel niet klopt, dan passen we dat ook zeker aan. Maar daarvoor is dus GR. Dat is nou juist bedoeld voor commentaar op artikelen zelf. Het reactiesysteem is bedoeld voor inhoudelijke bijdragen. En dat houden we zo, want het kan niet zo zijn dat een auteur door een waslijst met reacties moet scrollen om te kijken of er nog fouten in z'n artikel zitten. Bovendien worden reacties nutteloos als het artikel na een fout eenmaal is aangepast, en dan is de reactie dus niets meer waard (en zal deze alsnog omlaag worden gemod door een moderator die de voorgeschiedenis niet kent).

Daarom dus: GR. Dit even los van de reactie die de topicstarter aanhaalt, die wmb dus niet per se in GR hoeft.

[ Voor 68% gewijzigd door RoD op 26-08-2016 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:19
Een tijdje geleden was er ook zo'n artikel op T.net, waarin ik een reactie gepost had. Dat was van mij uit wel een beetje keiharde kritiek omdat wat T.net beweerde technisch onmogelijk was, maar voor mijn gevoel moest ik dat toch bijzonder netjes en politiek correct formuleren (en dan gaat het niet om feiten maar een gevoel, maar dat ik dat gevoel heb heeft ook een reden). Heb zelfs lang getwijfeld om een reactie te posten omdat ik bang was dat het verkeerd geinterpreteerd zou worden.

RedHat in 'nieuws: Toegangscode omzeilen bij iPhone blijkt hoax - update'

Nou wil ik niet alle artikelen op t.net degraderen tot het niveau van dat desbetreffende artikel, want ik ben over het algemeen best wel positief over t.net (ja het is niet zoals vroeger, maar ik snap ook heel goed hoe commercie werkt en hoe winstgevende bedrijven het hoofd boven water moeten houden) maar ik vind het o zo jammer dat diepgaand onderzoek of zelfs basiskennis niet meer vanzelfsprekend is als het gaat om artikelen op t.net.

Een bijzonder moeilijk punt / kruising waar t.net beslissingen moet nemen (en waar een hoop mensen kritiek leveren (voor vers nieuws ga ik wel naar blabla)) maar ik hoop dat t.net ooit een platform creëert waar de community input kan geven voordat een artikel gepubliceerd wordt (en die tijdspanne hoeft niet bijzonder groot te zijn), want ik vind nog steeds dat de community bijzonder breed is en dat er een hoop mensen zijn met veel inside- of algemene info die artikelen naar een veel hoger niveau kunnen tillen dan dat nu het geval is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er is wel een systeem waarbij gebruikers input kunnen leveren voor een artikel, maar dat wordt niet zoveel meer gebruikt. Dat is ook lastig, je zit vaak met embargo's, en het is erg moeilijk iets te coördineren met een groep gebruikers die niet bij je op kantoor zitten. Wel heb je natuurlijk een punt dat er veel kennis zit in de community waar wat mee gedaan zou kunnen worden.

Hoe dan ook, dit gaat offtopic, want heeft niets met de moderatie te maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbhc
RoD schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 23:59:
Om eerlijk te zijn ben ik het wel een beetje met de topicstarter eens. Dit hoeft niet per se in GR, maar kan ook als inhoudelijke aanvulling op het artikel worden gezien. Wel vind ik de toon nogal vervelend, en daar zou ik zeker een punt voor aftrekken.

[...]

In het geval dat een artikel niet klopt, dan passen we dat ook zeker aan. Maar daarvoor is dus GR. Dat is nou juist bedoeld voor commentaar op artikelen zelf. Het reactiesysteem is bedoeld voor inhoudelijke bijdragen. En dat houden we zo, want het kan niet zo zijn dat een auteur door een waslijst met reacties moet scrollen om te kijken of er nog fouten in z'n artikel zitten. Bovendien worden reacties nutteloos als het artikel na een fout eenmaal is aangepast, en dan is de reactie dus niets meer waard (en zal deze alsnog omlaag worden gemod door een moderator die de voorgeschiedenis niet kent).

Daarom dus: GR. Dit even los van de reactie die de topicstarter aanhaalt, die wmb dus niet per se in GR hoeft.
Helaas is het artikel dus niet aangepast. Dit maakt dus dat de reactie nog steeds op zijn minst een +2 zou moeten zijn.

En voor wat betreft de toon; die komt ergens vandaan. Ook ik waardeer T.net enorm maar tegelijkertijd zie ik af en toe dingen voorbij komen waar ik mij enorm aan kan storen.

Nogmaals; een FP artikel dient gewoon juist te zijn en helemaal als je iets als Moore's Law gebruikt dient deze gewoon juist uitgelegd te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door jbhc op 26-08-2016 00:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Beetje flauw misschien maar als je het artikel aangepast wil hebben moet je dat in GR melden :P

Dan krijg je ook een inhoudelijk antwoord van de redactie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat topic en die reactie zijn er geweest: willemdemoor in "De Wet van Moore is dood - Leve de Wet van Moore". :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Met als resultaat dat de schrijver stelt dat zijn mening belangrijker is dan de feiten en er daarom niets verandert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Laatst online: 20:25
Wat een faal beleid weer hier.

Als het artikel niet klopt moet dat toch gewoon gezegd kunnen worden. Reactie gaan grotendeels gewoon over de inhoudt van het artikel.
Croga schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:49:
[...]

Met als resultaat dat de schrijver stelt dat zijn mening belangrijker is dan de feiten en er daarom niets verandert.
Lekker dan. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nopheros schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:03:
Wat een faal beleid weer hier.

Als het artikel niet klopt moet dat toch gewoon gezegd kunnen worden. Reactie gaan grotendeels gewoon over de inhoudt van het artikel.
Lees anders het topic even voordat je begint met klagen :)
Croga schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:49:
[...]

Dat is aan de auteur en daar zul je het mee moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
RoD schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:09:
[...]

Dan zullen jullie daar toch hopelijk ook wel iets mee doen? Als een artikel (gedeeltelijk) feitelijk onjuist is maar de auteur weigert dat te erkennen, willen jullie het dan toch op de frontpage hebben staan? Is het zo lastig fouten te erkennen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 17:16
Helemaal mee eens. Ik vind dat FrontPage berichten veel te snel worden gedownvote. Hier zie ik echt geen reden waarom dit niet ten minste +1 zou moeten zijn. Als het artikel fout is moet dat gezegd kunnen worden. Zeker aangezien dit over de inhoud gaat en er juist over de inhoud gediscussieerd moet worden op de FrontPage. Het is inderdaad nogal negatief geschreven, maar daardoor nog niet minder waar.

Nu krijgt het 0, maar dit is absoluut WEL relevante informatie.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

The Realone schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:12:
[...]

Dan zullen jullie daar toch hopelijk ook wel iets mee doen? Als een artikel (gedeeltelijk) feitelijk onjuist is maar de auteur weigert dat te erkennen, willen jullie het dan toch op de frontpage hebben staan? Is het zo lastig fouten te erkennen?
Helemaal niet, fouten worden altijd verbeterd en we vinden de input van de community daarin erg waardevol. Het kan echter ook zo zijn dat de auteur het simpelweg niet met het commentaar eens is. Ook dat kan voorkomen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25
Moore's law (/mɔərz.ˈlɔː/) is the observation that the number of transistors in a dense integrated circuit doubles approximately every two years.
Er wordt met geen woord gerept over dichtheid
https://translate.google.nl/#en/nl/dense

Dus de reactie is gewoon feitelijk onjuist lijkt me :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
RoD schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:32:
[...]
Helemaal niet, fouten worden altijd verbeterd en we vinden de input van de community daarin erg waardevol. Het kan echter ook zo zijn dat de auteur het simpelweg niet met het commentaar eens is. Ook dat kan voorkomen ;)
Echter of de auteur het er nou mee eens is of niet is vrij irrelevant als het om iets als de Wet van Moore gaat, die is niet multi-interpretabel.
Dit artikel bevat gewoon een fout, simpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

...

RoD schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:10:
Beetje flauw misschien maar als je het artikel aangepast wil hebben moet je dat in GR melden :P

Dan krijg je ook een inhoudelijk antwoord van de redactie :)
De feedback moet niet noodzakelijk in GR. Of misschien wel. Maar doe het vooral niet fout. :?

Ik heb het al een paar keer voorbij zien komen in vergelijkbare gevallen en ik snap niet goed waarom er geen duidelijke Feedback knop is onder het artikel (in plaats van een subtiele link erboven) die dan ineens naar een thread over het betreffende artikel linkt (en die thread aanmaakt indien noodzakelijk). Er zouden dan veel minder opmerkingen op de artikelen tussen de discussies landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 12:58

PinusRigida

I put the p in pool.

tijd voor een rechtzettinkje van de redactie? zoals onlangs gebeurde met een artikel over Pci-express 4.0...

nieuws: Pci-express 4.0 levert niet meer dan 75W via moederbord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ja, zo'n fout in de tweede zin van het artikel is storend (er had "Het aantal transistors in een chip" moeten staan, niet "De dichteid van transistors in een chip"), maar net zo goed als de auteur heb jij de keuze gemaakt voor een bijzonder ongelukkige verwoording. En dan moet je met de consequenties leven, namelijk de kans dat je omlaag wordt gemodereerd - voor zowel de inhoud als de toon van je reactie.

Er zijn honderdduizenden manieren om de reactie die je hebt geplaatst anders te verwoorden. Zo'n schreeuwreactie onder zo'n inhoudelijk artikel voegt bijzonder weinig toe, en behoort zéker niet op +3.

Dat gezegd hebbende, het circlejerk-gehalte is erg hoog in dit topic. Een vocale meerderheid vind het prima dat fouten in een artikel op de genoemde wijze worden aangekaart, maar ik en vele mensen met mij vinden van niet. Wij willen reacties lezen die daatwerkelijk iets toevoegen aan het artikel, geen gebitch over minieme fouten in het artikel zelf.

[ Voor 26% gewijzigd door CodeCaster op 26-08-2016 15:22 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Ehh... of je het er mee eens bent en of het wel klopt mag niet meetellen in de moderatie. De toon en stijl is juist de reden dat er moderatie is. De wet van Moore is geen natuurkunde wet, geen hard feit, eigenlijk niet eens belangrijk. De redactie aanvallen op scherpe toon is daarbij dan ook ongepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

PinusRigida schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:48:
tijd voor een rechtzettinkje van de redactie? zoals onlangs gebeurde met een artikel over Pci-express 4.0...

nieuws: Pci-express 4.0 levert niet meer dan 75W via moederbord
Nogmaals, meldt het in GR, niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
*weg* niet op de man spelen.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 26-08-2016 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het probleem van de oorspronkelijke Moore's Law is dat hij nietszeggend is. Wat is een "dense integrated circuit"? Vaak worden maar desktop CPUs erbij gepakt, maar dat staat er ook niet. Als we ARM CPUtjes erbij gaan pakken ineens, dan is de conclusie dat het aantal transistoren in een 'dense integrated circuit' hard afneemt. Om het nog maar niet over allerlei andere chips te hebben, zoals bijvoorbeeld een NFC chipje.

Daarom worden er verwante definities bijgehaald, zoals dichtheid van transistoren, en ook de kosten per transistor. Is dat de originele Moore's Law? Nop. Maar je kan er wel meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Reageren op sturing mag je via DM doen, niet in het topic zelf.

[ Voor 92% gewijzigd door Dirk op 26-08-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

The Realone schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:51:
[...]

Wat een sneue bedoeling hier af en toe. Ben er zo langzamerhand wel een beetje klaar mee. :w
Ik heb de laatste regel weggehaald uit mijn reactie, want die voegde inderdaad niet zo veel toe. :* Is het nu een iets minder sneue bedoening?

[ Voor 22% gewijzigd door CodeCaster op 26-08-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
CodeCaster schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:49:
Dat gezegd hebbende, het circlejerk-gehalte is erg hoog in dit topic. Een vocale meerderheid vind het prima dat fouten in een artikel op de genoemde wijze worden aangekaart, maar ik en vele mensen met mij vinden van niet. Wij willen reacties lezen die daatwerkelijk iets toevoegen aan het artikel, geen gebitch over minieme fouten in het artikel zelf.
Apart, dus jij hebt liever een fout artikel met doorwerkende foutieve reacties dan een goed artikel met mogelijke goede reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullius
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:22
De toon in een bericht zou nooit moeten meetellen met de moderatie.
Dat mag zeer zeker imho.
mashell schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:55:
Ehh... of je het er mee eens bent en of het wel klopt mag niet meetellen in de moderatie.
De toon en stijl is juist de reden dat er moderatie is.
Klopt volledig.
*edit*: of toch grotendeels ... als iets feitelijk verkeerd is, mag het mijn inziens wel naar beneden gemod worden door de community.
Als het een mening betreft die op een ordentelijke manier is neergeschreven en onderbouwd is met feiten, zou het niet mogen meetellen of je wel/niet akkoord bent.

Dan luidt de vraag:
Waarom acht de redactie zich in zo'n geval belangrijker dan de community?
Op datum van schrijven zijn er 118 +3 moderaties tegenover 92 andere (waaronder trouwens ook nog een hoop +2).
CodeCaster schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:49:
En dan moet je met de consequenties leven, namelijk de kans dat je omlaag wordt gemodereerd - voor zowel de inhoud als de toon van je reactie.

Er zijn honderdduizenden manieren om de reactie die je hebt geplaatst anders te verwoorden. Zo'n schreeuwreactie onder zo'n inhoudelijk artikel voegt bijzonder weinig toe, en behoort zéker niet op +3.

Dat mag jij (en met jou 'vele' mensen) zeker vinden.
Het probleem is dat een grote meerderheid vindt dat de reactie iets essentieels toevoegt en +3 modereert.

Ik zie het zelf maar voor de eerste keer dat een reactie gefixed is maar als ik enkele commentaren lees, gebeurt het wel meer.
Dat de redactie kan fixeren op +3 of desnoods nog +2, daar kan ik inkomen.
Bvb om te voorkomen dat er gedownmod wordt na een effectieve rechtzetting.

Dat de redactie mag fixeren op 0 (of -1), vind ik in eerste instantie fout en tegen de 'democratie' in.
Op z'n minst zou er een community-overrule moeten zijn.

Ik ben blij dat ik de reactie gelezen heb voordat deze gefixeerd werd.

[ Voor 6% gewijzigd door Nullius op 26-08-2016 15:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Gomez12 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:36:
[...]
Apart, dus jij hebt liever een fout artikel met doorwerkende foutieve reacties dan een goed artikel met mogelijke goede reacties.
Nu doe je alsof ik denk dat er slechts die twee mogelijkheden zijn, sterker nog, dat er zonder Croga's reactie geen goede reacties gepost hadden kunnen worden. Dat slaat natuurlijk nergens op, en dat heb ik dan ook niet gezegd.

We hebben het hier over een minimale fout die verder bijzonder weinig impact heeft op de rest van het artikel. Ik vind, en ik ben daarin niet alleen, dat reacties die over zulke fouten klagen niet onder het artikel horen, in de eerste plaats omdat het maar een tijdelijke reactie had moeten zijn: namelijk een in het tikfoutentopic of een ander, dedicated topic onder het forum, waarna het artikel gefixt had moeten worden (want dáárover ben ik het wel met jullie eens).
Nullius schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:41:
[...]
Dat mag jij (en met jou 'vele' mensen) zeker vinden.
Het probleem is dat een grote meerderheid vindt dat de reactie iets essentieels toevoegt en +3 modereert.
There are dozens of us!

Wat voegt het voor essentieels toe aan de rest van het artikel dan? Het is een nitpick over een woordkeuze die verder de volledige inhoud van het artikel op geen enkele manier raakt. Het is niet alsof dat ene woordje, "dichtheid", de rest van het artikel onleesbaar of incorrect maakt.

Daarnaast is de reactie gewoon bedroevend slecht en onnodig flamend richting Tweakers en de auteur van het artikel geschreven, en zou ongeacht het punt dat 'ie aankaart nooit op +3 horen te komen.

Ik heb het in eerdere topics al genoemd en zal het hier nog maar eens aanhalen: de kliek die loopt te bitchfighten en meningmodden in de reacties verziekt al jaren de reactiecultuur.

Legio mensen hebben helemaal geen zin om reacties te lezen van nitpicks die vallen over één woordje in een artikel. Deze lezers willen reacties zien die hen meer leren over de achtergrond van het artikel. Interessante links om verder te lezen. Discussies die niet al tot in den treure zijn gevoerd. Maar het schijnt dus nog steeds erg moeilijk te zijn om zulke reacties te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

phYzar schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:33:
[...]

[...]

https://translate.google.nl/#en/nl/dense

Dus de reactie is gewoon feitelijk onjuist lijkt me :>
Kijken een op een andere bron, dense is eerder compact en niet dichtheid. Dat is density

http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/EN/NL/dense

Dus zoals nu dat het artikel er over gaat dat de wet niet meer geld doordat de dichtheid niet groter kan klopt het artiekel gewoon niet. De wet stelt dat het aantal transistors iedere 2 jaar verdubbelt en dat kan dus door de dichtheid te vergroten en/of de oppervlakte te vergroten.

Tuurlijk is de eerste alinea niet helemaal netjes, maar haal dat er dan als mod uit en laat zeer nuttige deel staan

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullius
CodeCaster schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:04:
There are dozens of us!

Wat voegt het voor essentieels toe aan de rest van het artikel dan? Het is een nitpick over een woordkeuze die verder de volledige inhoud van het artikel op geen enkele manier raakt. Het is niet alsof dat ene woordje, "dichtheid", de rest van het artikel onleesbaar of incorrect maakt.

Daarnaast is de reactie gewoon bedroevend slecht en onnodig flamend richting Tweakers en de auteur van het artikel geschreven, en zou ongeacht het punt dat 'ie aankaart nooit op +3 horen te komen.
Ik heb bewust nergens mijn mening neergeschreven over de reactie zelf.
Wél was ik blij dat ik de reactie gelezen heb.
Wél heb ik mijn vragen bij de mogelijkheid van de redactie om een reactie van de community naar beneden toe te fixeren.
Dat heeft wat weg van dictatuur vind ik.

Omdat je er specifiek naar vraagt:
Voor mij voegde de reactie enorm veel toe en was de inhoud essentieel.
Ik werd er namelijk nog eens sterk op gewezen dat de 'wet' op een bepaalde manier geïnterpreteerd werd door de auteur van het artikel.
*edit*: en daarbij heb ik ook niet gezegd dat het de kwaliteit ervan sterk beïnvloedt.
Hoe ik het artikel dan weer heb geïnterpreteerd, is de titel is deels gelieerd met die interpretatie.
Los daarvan is de reactie sterk verwoord waardoor ik ook kan begrijpen dat anderen eerder zouden downmodden.

Maar nogmaals, dat is mijn mening, bovenstaande is jouw mening.
Er zijn véél meer mensen die het wél een nuttige bijdrage vonden dan andersom.
Dat je dat goedkoop afdoet met een meme, is dan weer spijtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nullius schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:32:
[...]
Wél heb ik mijn vragen bij de mogelijkheid van de redactie om een reactie van de community naar beneden toe te fixeren.
vooral dit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Ik ben blij dat mijn reactie in ieder geval wat discussie teweeg heeft gebracht.

Ik ben me bewust dat de toon van mijn reactie wellicht anders had gekund. In het verleden heb ik dat ook al een aantal keer gedaan. Echter wordt er dan geen aandacht aan besteed. Nu duidelijk wel.

Het grote probleem wat ik met het artikel heb is niet dat het artikel zelf niet goed geschreven is. Het is absoluut geniaal. Uitgebreide achtergronden en goede informatie.
Het grote probleem is alleen dat de titel van het artikel nergens op slaat. Het artikel heeft in het geheel niets met de wet van Moore te maken.

En dan kom je op de kern van mijn betoog. De enige reden waarom gekozen is voor deze titel is het feit dat een dergelijke titel nou eenmaal klikkers trekt. GeenStijl, Telegraaf, LinkedIn, Facebook staan vol met "BLABLA IS DOOD!" "Agile is DOOD, lang leve DevOps" "Testen is DOOD, lang leve PointZero" "Java is DOOD" "Pyton is DOOD". En allemaal hebben ze maar één doel: Zoveel mogelijk mensen laten klikken op het artikel.

Dus mischien moeten we het helemaal niet hebben over het artikel of over de reactie maar over het feit dat Tweakers de laatste tijd steeds vaker dit soort titels gebruikt bij artikelen die niets met die titel te maken hebben, alleen maar omdat het nou eenmaal hype is.

Als dit artikel geschreven was met een titel als "Kan het eigenlijk nog wel kleiner?" of "Het einde van de miniaturisatie is in zicht" of iets anders wat wél met de inhoud van het artikel te maken had gehad, dan had dit topic überhaupt niet bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 08:34

Kheos

FP ProMod
dus eigenlijk ageer je gewoon tegen de stijl van de titel, heeft het dus weinig met de inhoud te maken (de inhoud vind je wel goed, toch?) en is die +3 die de community geeft onterecht en dat de redactie dat dan rechtzet vind ik een goeie zaak

dus waar hebben we het nu precies over?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Ik heb bewust nergens mijn mening neergeschreven over de reactie zelf.
Wél was ik blij dat ik de reactie gelezen heb.
Oh wacht, dus als de redactie dat (dan wel terecht/onterecht) doet, mag dat niet want dat is dictatuur. Maar wanneer de fanboys/meningmodders hier weer even huis houden (zitten hier ook), dan is een +3 voor een random setje onliners opeens wel terecht?

Precies wat in die tekst, wel woord dan ook, zal dit ook een +3 waard zijn? De woordkeuze alleen zakt het al naar de +1, maar dan ook enkel het 'hard gillen' dat T.net 'dezelfde' fout maakt, maakt het opeens +3 waard? En dat niet alleen, het gaat om 1 freaking intro-zin, niet eens over het hele stuk, of passages, nee 1 enkele zin.

De manier alleen al is genoeg om dit max 0 te geven, informatief aangeven dat de auteur misschien een andere kijk op de wet heeft gehad (waar zij trouwens niet de enige zijn, die wet is al 10x anders geïnterpreteerd) én dan ook nog eens hele (onnodige) discussie er over aanzwengelen met eis dit eis dat... Tja, ik ben het lang niet altijd eens met T.net (of gebruikers), maar dit is gewoon aandacht trekken en zielig doen.

(wel grappig btw, zegt helemaal niets over dichtheid.. maar wat betekend 'dense' dan precies?)

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 26-08-2016 16:55 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

[...]
Het zijn de Powermods (die onder mijn verantwoordelijkheid vallen) en niet de redactieleden die de mogelijkheid hebben om een score vast te zetten. Dat doen we als de score van een reactie ver afwijkt van de richtlijnen die als doel hebben kwalitatieve ontopic reacties te bevorderen.

Zoals al eerder aangegeven, commentaar op de titel is commentaar dat voor de redactie bedoeld is, en we dus als offtopic beschouwen bij het artikel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullius
SinergyX schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:53:
Oh wacht, dus als de redactie dat (dan wel terecht/onterecht) doet, mag dat niet want dat is dictatuur. Maar wanneer de fanboys/meningmodders hier weer even huis houden (zitten hier ook), dan is een +3 voor een random setje onliners opeens wel terecht?
De mensen op de redactie mogen ook modden, neem ik aan?
Waarom krijgen zij dan meer macht dan 1 stem?
Geef ze desnoods het recht om enkel hoger of gelijk te fixeren dan de community-score?

Dat er een hoop meningmodders zijn, ben ik met je akkoord.
Neemt niet weg dat het dan ook meestal een interessante mening is als ze tegelijkertijd veel +3 en -1 mods heeft gekregen.
En net die interessante meningen wil ik dan lezen (samen met de 'terechte' +3 en +2 reacties) ... kijk naar m'n reactie op volgende thread:
Meningmodden: wat is de aanpak?

Ik stel me zelfs bij die reacties die sterk door meningmodders aangepakt zijn, of het wel correct is dat de redactie zichzelf de mogelijkheid geeft tot downmodden.

Ik heb verteld waarom ik het essentieel vond én dat ik de verwoording niet correct vond.
Verder ga ik er niet op in ... dat is hier voor mij niet de essentie van de zaak.
Dirk schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:16:
Zoals al eerder aangegeven, commentaar op de titel is commentaar dat voor de redactie bedoeld is, en we dus als offtopic beschouwen bij het artikel zelf.
Als de redactie zich aangesproken voelde, waarom kon ze niet een PM sturen naar Croga om z'n eerste twee zinnen even aan te passen?
Zoals nu blijkt, zou hij daar ook wel oren naar gehad hebben.
Kost nauwelijks meer tijd dan fixeren op 0 en het zou véél correcter zijn geweest, zonder de inhoudelijke bedoeling van de reactie te ondermijnen.
Als enkel die 2 zinnen er hadden gestaan, was een downmod wél toepasselijk (en zou die ook wel gebeurd zijn door de community, geloof ik)
*edit*: even voor de duidelijkheid: downmod in bovenstaande zin bedoel ik niet in de zin van een fix lager dan die van de community.
Nu hebben jullie ook Croga's inhoudelijke stuk 'verborgen'.

[ Voor 15% gewijzigd door Nullius op 26-08-2016 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullius
Het zijn de Powermods (die onder mijn verantwoordelijkheid vallen) en niet de redactieleden die de mogelijkheid hebben om een score vast te zetten. Dat doen we als de score van een reactie ver afwijkt van de richtlijnen die als doel hebben kwalitatieve ontopic reacties te bevorderen.
Ik snap dat er soms ingegrepen moet worden maar zijn daar geen andere middelen voor?
Je ziet toch duidelijk aan deze post dat er een inhoudelijke mening was die wel degelijk on-topic was?
Sterk verwoord wél (en dan nog enkel de eerste twee zinnen) maar toch niet off-topic?

Is er ergens een overzicht van gefixeerde reacties?
Dan kan ik mijn eigen beeld vormen over het feit of er al dan niet een probleem is met de gefixeerde moderating mogelijkheid van de powermods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Het is vrij simpel. De reactie was meer dan on-topic en zelfs zeer informatief en voldoet dus prima aan de richtlijnen om een +2 reactie te krijgen.
De powermods hebben hier dus volledig de plank mis geslagen.

Dat +3 misschien wat overdreven is, daar zou nog wel wat voor te zeggen zijn maar de score zoals die er nu staat is gewoon onterecht.

Er zijn jaren geweest dat processoren fysiek steeds groter werden. 286?->386->486->Pentium->Pentium Pro

Het zou de mods sieren om of de reactie gewoon vrij te geven of om de reactie op +2 vast te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
[...]
Commentaar op de titel is slechts is slechts 1 zinnetje in zijn reactie, de rest van de reactie is het verbeteren van foutieve informatie, hoe kan het verbeteren van foutieve informatie op een nul komen volgens de mod-richtlijnen? Want ik zie het toch eerder als een grote aanvulling op het artikel dat foutieve informatie gecorrigeerd wordt.

Ik begrijp dat er mensen zijn die van mening zijn dat woorden als clickbait etc ongewenst zijn, maar dat is puur meningmodden en niet meer volgens de modfaq midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Informatieve en duidelijke toevoeging, dat er een zinnetje relevante kritiek aan vooraf gaat zou helemaal niets uit moeten maken. Hier is een gekrenkte mod gewoon eigenwijs bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:25
Leuk, al die verwijzingen naar GR om inhoudelijke fouten te melden, maar als er dan niet of slecht op gereageerd wordt, dan hou je daar natuurlijk op gegeven moment ook mee op.

Als je dan toch een fout in het artikel wilt rechtzetten heb je maar een optie, en dat is om te reageren onder het artikel.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nullius schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:21:
[...]

De mensen op de redactie mogen ook modden, neem ik aan?
Waarom krijgen zij dan meer macht dan 1 stem?
Geef ze desnoods het recht om enkel hoger of gelijk te fixeren dan de community-score?
Mensen op de redactie modereren (als ze dat al doen) met dezelfde rechten als ieder ander.
Als de redactie zich aangesproken voelde, waarom kon ze niet een PM sturen naar Croga om z'n eerste twee zinnen even aan te passen?
Zoals nu blijkt, zou hij daar ook wel oren naar gehad hebben.
Kost nauwelijks meer tijd dan fixeren op 0 en het zou véél correcter zijn geweest, zonder de inhoudelijke bedoeling van de reactie te ondermijnen.
Als enkel die 2 zinnen er hadden gestaan, was een downmod wél toepasselijk (en zou die ook wel gebeurd zijn door de community, geloof ik)
*edit*: even voor de duidelijkheid: downmod in bovenstaande zin bedoel ik niet in de zin van een fix lager dan die van de community.
Nu hebben jullie ook Croga's inhoudelijke stuk 'verborgen'.
We modereren gewoon op de inhoud met de richtlijnen in het achterhoofd. We gaan echt niet bij elke reactie vragen of de gebruiker hem wil verbeteren voor een hogere score. Je snapt zelf ook wel dat dit niet te doen is.

En nogmaals: hier gaat de redactie niet over, maar de PowerMods. De redactie en het moderatieteam zijn gescheiden. Kleine disclaimer: ik schrijf voor de Frontpage en ben Powermod :P
Nullius schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:39:
[...]

Ik snap dat er soms ingegrepen moet worden maar zijn daar geen andere middelen voor?
Je ziet toch duidelijk aan deze post dat er een inhoudelijke mening was die wel degelijk on-topic was?
Sterk verwoord wél (en dan nog enkel de eerste twee zinnen) maar toch niet off-topic?
Als het in GR hoort, dan is het dus offtopic. Zoals ik al eerder in dat topic heb aangegeven vind ik het dus persoonlijk *niet* offtopic, maar een van de PowerMods heeft besloten dat dit een reactie voor GR is (waar ook best wel wat in zit, aangezien hier een behoorlijke discussie uit kwam die wel degelijk in GR is gevoerd.

Laten we het ook niet overdrijven, het is een reactie die een 0-score heeft gekregen. De reactie is niet verwijderd of leeggehaald; hij staat er gewoon nog.
Gomez12 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:09:
[...]

Commentaar op de titel is slechts is slechts 1 zinnetje in zijn reactie, de rest van de reactie is het verbeteren van foutieve informatie, hoe kan het verbeteren van foutieve informatie op een nul komen volgens de mod-richtlijnen? Want ik zie het toch eerder als een grote aanvulling op het artikel dat foutieve informatie gecorrigeerd wordt.

Ik begrijp dat er mensen zijn die van mening zijn dat woorden als clickbait etc ongewenst zijn, maar dat is puur meningmodden en niet meer volgens de modfaq midden.
Verbeteren van foutieve informatie hoort dus in GR. Dat is al herhaaldelijk aangegeven in dit topic, en daar zijn goede redenen voor. Even in het algemeen: als iets fout is, dan moet het verbeterd worden. Daarna is zo'n reactie waardeloos en niet meer waardevol voor de lezer (de fout is immers verbeterd). En als er niets veranderd hoeft te worden, dan is een reactie dus bij voorbaat al nutteloos.

Dit even los van het in de topicstart aangehaalde voorbeeld. Nogmaals, er zijn goede redenen om verbeteringen voor de redactie in GR te zetten. Niet in de laatste plaats omdat het dan ook gewoon vindbaar is voor de redactie.

[ Voor 42% gewijzigd door RoD op 26-08-2016 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:38

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ramon schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:28:
Leuk, al die verwijzingen naar GR om inhoudelijke fouten te melden, maar als er dan niet of slecht op gereageerd wordt, dan hou je daar natuurlijk op gegeven moment ook mee op.
De opmerking van TS in GR heeft anders gewoon een reactie gekregen van de auteur

Daarnaast hebben bijna alle recente threads in GR een of meerdere reacties van de redactie.

[ Voor 9% gewijzigd door _David_ op 27-08-2016 00:19 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 11:48
Het is maar waar jullie je druk over maken. Ga wat nuttigs doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
RoD schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:32:
[...]
maar een van de PowerMods heeft besloten dat dit een reactie voor GR is (waar ook best wel wat in zit, aangezien hier een behoorlijke discussie uit kwam die wel degelijk in GR is gevoerd.
Kan je wellicht eens een linkje geven naar het GR topic? Want ik zie enkel 1 simpele reactie en geen discussie over dit onderwerp, dus waarschijnlijk kijk ik verkeerd.
Laten we het ook niet overdrijven, het is een reactie die een 0-score heeft gekregen. De reactie is niet verwijderd of leeggehaald; hij staat er gewoon nog.
Laten we dan ook gelijk alle powermods etc maar afvoeren, want eigenlijk maakt score dus niet uit.
[...]
Verbeteren van foutieve informatie hoort dus in GR. Dat is al herhaaldelijk aangegeven in dit topic, en daar zijn goede redenen voor. Even in het algemeen: als iets fout is, dan moet het verbeterd worden. Daarna is zo'n reactie waardeloos en niet meer waardevol voor de lezer (de fout is immers verbeterd). En als er niets veranderd hoeft te worden, dan is een reactie dus bij voorbaat al nutteloos.
En momenteel is het nog steeds niet verbeterd, oftewel wellicht dat GR nog eens herbekeken moet worden om te kijken of het wel doet wat het moet doen.
Dit even los van het in de topicstart aangehaalde voorbeeld. Nogmaals, er zijn goede redenen om verbeteringen voor de redactie in GR te zetten. Niet in de laatste plaats omdat het dan ook gewoon vindbaar is voor de redactie.
Het is denk ik meer de vraag wat het doel is, als dat is dat een verbetering voor de redactie zichtbaar is, dan zou de powermodder die het op 0 vastzet het gewoon kunnen copy-pasten in GR.

Het is nu voornamelijk een halve procedure die als uitwerking heeft dat de verbetering totaal uit iedereens zichtveld verdwijnt en er niets mee gedaan wordt (behalve als je zoals TS een topic opent over je 0 waarna je verwezen kan worden naar GR)
Je moet er imho altijd vanuit gaan dat mensen het verkeerd kunnen doen met de beste intenties en dat moet je proberen op te vangen in fallback procedures en niet blind de beste intenties de grond induwen met het motto "staat hier verkeerd en regeltjes zijn regeltjes"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

XL size post incoming. Door internepproblemen niet kunnen versturen tot nu.

De toon spreekt inderdaad niet in Croga's voordeel. Zeker op de FP moet je op je hielen passen als je toon nogal ''aanvallend'' (Tenminste zo lees ik zijn reactie) over doet komen. Datzelfde geldt ook voor grappen, de ene keer is scoort het wel, de andere keer niet.

Desalniettemin benadrukt Croga simpelweg iets wat een feit is. Dat afschuiven als ''Het is aan de auteur om dat te bepalen'' vind ik wel een hele zwakke verdediging. Zeker als je in het vervolg ook doodleuk gaat stellen dat ''fouten wel worden aangepast''.

Dat is tegenstrijdig. Of je past het aan, of je kiest ervoor om onjuiste informatie met het publiek te delen, en in dat geval kan je je afvragen of dat nu wel het juiste is.
The Realone schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:44:
Ik snap deze moderatie ook echt niet. Hij geeft simpelweg aan dat het artikel niet klopt en beargumenteerd vervolgens netjes hoe en waarom. Dat welgeteld 1 zin een wat kritische ondertoon heeft zou echt niet uit moeten maken. Je wilt toch juist dit soort interessante reacties belonen?
Het gebeurt wel vaker dat inhoudelijke reacties een volkomen misplaatste waardering krijgen, waarvan zelfs de inhoud wordt overgenomen en het dan op 0 wordt gezet. Dit valt imo onder de ''1%'' mismods waar niet correct op wordt gereageerd. Want in 99% van de gevallen doet het systeem zijn werk.

Helaas wordt - wederom - bewezen dat zodra er een reactie komt waar geen standaard moderatie/actie op kan worden toegepast door diens speciale status, de crew zich in allerlei spagaten wringt met alle gevolgen van dien (Verontwaardigde users, niet/te laat aanpassen, verbloemende antwoorden, enzovoorts)
[...]
Het gebeurt niet altijd, maar het gebeurt wel eens. Zeker in gevallen wanneer onjuiste informatie inhoudelijk wordt gecorrigeerd. Zo staat er op de FP nog een mooie review van een game waar een compleet onzinnige vergelijking wordt gemaakt met twee titels die niets met elkaar van doen hebben. En aangepast wordt het niet (Netjes nog in GR aangegeven maar nope).

Of dat nu niet willen toegeven is weet ik niet, uit ervaring kan ik ook zeggen dat andere topics wel netjes worden gecorrigeerd en er geen enkel probleem is. Het lijkt wel alsof er over specifieke situaties de modjes ''haywire'' gaan lijkt het wel 8)7
Als het aan Zeef ligt ontvang je morgen een mail met een uitnodiging om hierover te praten bij Tweakers HQ, dat praat immers wat makkelijker dan een klaagtopic op GoT. >:) :+
Wel vind ik de toon nogal vervelend, en daar zou ik zeker een punt voor aftrekken.
Waarom zou je dat doen? De toon is alleen in de laatste alinea wat minder netjes, maar nog steeds voldoende. Bovendien gaat de inhoud niet over de toon, maar over het corrigeren van onjuiste informatie. Het naar de toon verplaatsen is ook gelijk het werkelijke probleem niet aanpakken.
In het geval dat een artikel niet klopt, dan passen we dat ook zeker aan. Maar daarvoor is dus GR. Dat is nou juist bedoeld voor commentaar op artikelen zelf.
No offence, maar die vlieger gaat dus niet altijd op - En in dit geval staat zijn post ''gewoon'' nog op 0..
En de conclusie is: We passen niets aan. Ligt dat nu aan het gebrek om toe te geven dat de auteur fout zit, of willen we er gewoon niet aan om iets te corrigeren?
RoD schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:09:
[...]
Nee, daar moeten we het niet mee doen. Wat er nu staat is feitelijk gewoon onjuist, Croga levert een correctie af, hetzij echter niet geheel op de suikerzoete manier waarop jullie graag reacties gemaakt zien worden. Als ''beloning'' voor deze correctie blijft zijn correctie doodleuk op 0 staan.

Het ligt in die zin zeker aan de auteur dat er nu onjuiste informatie blijft bestaan, en waarom eigenlijk? Omdat het niet staaft met zijn mening?
Helemaal niet, fouten worden altijd verbeterd en we vinden de input van de community daarin erg waardevol.
No offence maar wat een tegenstrijdigheid wordt er hier vertoond |:( De post van Croga verbetert notabene een fout en die wordt niet beloond met een +1 of +2, puur en alleen omdat:
- De toon (en dan voornamelijk het laatste gedeelte) de crew niet aanstaat
- De auteur zijn fout niet wilt erkennen of het simpelweg niet ziet.

Het zou heel mooi zijn als de crew niet dergelijke incidenten altijd tot in den treure gaat verdedigen als de feiten anders zeggen. Dat neigt naar een bekrompen instelling.
Het kan echter ook zo zijn dat de auteur het simpelweg niet met het commentaar eens is. Ook dat kan voorkomen ;)
Maar dat is een mening, en daarop modden mag niet :+ Hij mag het oneens zijn met de feiten, tuurlijk, maar het is een nieuwsposting. Deze moeten feitelijk gewoon juist zijn. Is het niet zo dat in nieuwsjournalistiek het juist moet gaan om het zo neutraal mogelijk te verslaan van het nieuws, en je je mening achterwege laat, behalve voor columns e.d?
Kheos schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:50:
dus eigenlijk ageer je gewoon tegen de stijl van de titel, heeft het dus weinig met de inhoud te maken (de inhoud vind je wel goed, toch?) en is die +3 die de community geeft onterecht en dat de redactie dat dan rechtzet vind ik een goeie zaak

dus waar hebben we het nu precies over?
Dat een inhoudelijke fout die met feiten wordt bestaafd niet wordt gecorrigeerd, misschien? Zijn reactie hierover gaat hier wat aan voorbij, maar dat was de originele strekking.
SinergyX schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:53:
[...]
Ja, laten we vooral de ''Maar hun doen het ook!!!'' kaart spelen :X Waarom verdedigen? Het zijn niet de ''fanboys/meningmodders'' (Die wat betreft dit bericht geen reet hier mee te maken hebben) die hier bij het verkeerde eind zitten, ongeacht de toon waar de muziek op gespeeld wordt.
jbhc schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:08:
Dat +3 misschien wat overdreven is, daar zou nog wel wat voor te zeggen zijn maar de score zoals die er nu staat is gewoon onterecht.
Ik krijg de impressie dat er vooral over de toon en de naderhante reacties wordt gevallen. Of dat nu bewust wordt gedaan om de fout te verbloemen, geen idee. Opvallend is het wel.

En uiteraard moet Croga's reactie zeer zeker niet op +3 staan en ook voor +2 kan je nog wel wat tegenin brengen, ook al zou toon in dit geval niet moeten gelden aangezien er simpelweg onjuiste info wordt gecorrigeerd.
jbhc schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:08:
Het zou de mods sieren om of de reactie gewoon vrij te geven of om de reactie op +2 vast te zetten.
Pas op hoor, strakjes krijg je nog ''de uitnodiging'' van Zeef... :+ [/carsasmemodus uit]
Dat is niet helemaal waar. Als er inhoudelijks wat fouts te melden valt (Helaas in recente tijden in toenemende mate, en dan ook nog eens voor ''feitjes'' die je zo kan vinden wat echt afbreuk doet aan het instituut Tweakers :/ ) dan wordt dat opgepakt, ook al is dat een dagje later.

Het probleem ontstaat vooral als het om mismods/bijzondere situatie gaat die ongeveer 1% van alle moderaties vertegenwoordigen. Op de 1 of andere manier moeten we in die bijzonder situaties zodanig afwijken van wat ''redelijk'' is dat veel users met een hoop frustraties blijven zitten, zoals jijzelf daar ook mee komt.

En het is dus vooral die ''starre'' houding waar users problemen hebben.
Als je dan toch een fout in het artikel wilt rechtzetten heb je maar een optie, en dat is om te reageren onder het artikel.
Nee, dat is geen optie, want dat wordt gewoon naar -1 gezet. De enige optie is (helaas) hele lange discussies via threads zoals deze te voeren tot er een realisatie ontstaat. Het is in die zin nogal bureaucratisch, want voor de kleinste dingetjes wordt de grootste moeite gedaan om het maar niet te doen. En dat persoonlijk vind ik nogal jammer.
RoD schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:32:
Want dat behoort natuurlijk ook tot de mogelijkheden |:( Ik vind niet dat je het mag bagatelliseren, omdat dit vrijwel altijd gebeurt. ''Het is allemaal niet zo erg'', ''Dat is aan de auteur'', enzovoorts.

Er is gewoon een foutieve interpretatie aan het publiek geserveerd en in plaats dat dit wordt erkend krijg je zulke reacties :? Erken de fout en handel er naar, zo moeilijk is dit allemaal niet.
_David_ schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:14:
[...]

De opmerking van TS in GR heeft anders gewoon een reactie gekregen van de auteur

Daarnaast hebben bijna alle recente threads in GR een of meerdere reacties van de redactie.
Bedankt voor de Spuit11 David :+ maar dat verandert niets aan het huidige resultaat - De reactie staat nog steeds op 0.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nogmaals: of het in dit geval wel of niet een fout betreft die gerepareerd moet worden, dat is aan de auteur van het artikel. Die heeft gereageerd, en vond het blijkbaar niet fout. Dan kun je het daar niet mee eens zijn, maar het is uiteindelijk aan de auteur. Elke melding van een inhoudelijke fout wordt in ieder geval behandeld, zoals in dit geval ook is gedaan. Hiermee is de discussie over of het wel of niet aangepast moet worden nu afgelopen, want we gaan dit hier in het moderatieforum niet nog een keer overdoen.

In dit forum hebben we het over de moderatie van dergelijke reacties, zoals aangehaald in de topicstart. We hebben uitgelegd waarom we GR-reacties omlaag modden, al had het in dit geval (let op: dat is mijn mening) ook anders gekund. Of Croga nu wel of geen gelijk heeft; dat heeft geen invloed op de beslissing om de reactie te fixeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Volgens mij was ik duidelijk in mijn vorige post. Blijven zuigen en zeuren wordt niet gewaardeerd.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 28-08-2016 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Reageren op moderatie mag je via DM doen.

[ Voor 92% gewijzigd door Dirk op 28-08-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:25
RoD schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:30:
Nogmaals: of het in dit geval wel of niet een fout betreft die gerepareerd moet worden, dat is aan de auteur van het artikel. Die heeft gereageerd, en vond het blijkbaar niet fout. Dan kun je het daar niet mee eens zijn, maar het is uiteindelijk aan de auteur. Elke melding van een inhoudelijke fout wordt in ieder geval behandeld, zoals in dit geval ook is gedaan. Hiermee is de discussie over of het wel of niet aangepast moet worden nu afgelopen, want we gaan dit hier in het moderatieforum niet nog een keer overdoen.
Hoe zit het met deze? Microsoft verlengt ondersteuning Windows 7 en 8.1 met Skylak

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Geen idee, volgens mij had ik hierboven gezet dat dit het moderatieforum is. Ik stel voor dat je de auteur een DM stuurt (want dat het zo lang blijft liggen is inderdaad niet goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
RoD schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:30:
In dit forum hebben we het over de moderatie van dergelijke reacties, zoals aangehaald in de topicstart. We hebben uitgelegd waarom we GR-reacties omlaag modden, al had het in dit geval (let op: dat is mijn mening) ook anders gekund. Of Croga nu wel of geen gelijk heeft; dat heeft geen invloed op de beslissing om de reactie te fixeren.
Het begint een beetje vervelend te worden.

De powermods hebben een FP-reactie op een totaal onterechte 0 vastgezet. Nergens uit de T.net richtlijnen is op te maken dat de reactie een 0 verdient. Dit dient of rechtgezet te worden of fatsoenlijk te worden onderbouwd met de richtlijnen.
Is dat echt teveel gevraagd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

jbhc schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:45:
[...]

Het begint een beetje vervelend te worden.

De powermods hebben een FP-reactie op een totaal onterechte 0 vastgezet. Nergens uit de T.net richtlijnen is op te maken dat de reactie een 0 verdient. Dit dient of rechtgezet te worden of fatsoenlijk te worden onderbouwd met de richtlijnen.
Is dat echt teveel gevraagd?
Commentaar m.b.t. artikelen

Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie bestemd zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een punt aftrek gerechtvaardigd. Doorgaans leidt dit tot een eindscore van 0, maar kijk altijd naar de rest van de inhoud van de reactie om tot een moderatie te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
De reactie is zeker informatief (+2) en misschien zelfs spotlight (+3) (De community score is een +3) Als je dan uit de door jou aangehaalde regels 1 punt aftrek zou geven (Wat in mijn ogen niet terecht zou zijn omdat ik lees dat dat over commentaar op spelfouten gaat) zou je uitkomen op een +1 en als je de community zou respecteren een +2

De telkens terugkerende opmerking dat het commentaar eigenlijk in GR hoort slaat kant nog wal omdat de auteur van mening is dat hij het bij het rechte eind heeft (wat al erg genoeg is) en weigert het artikel aan te passen wat matuurlijk niet kan omdat een juiste interpretatie van de wet een groot deel van het artikel overbodig maakt.

Als ik mijn laatste zin nog eens lees dan zie ik overigens meteen dat de clickbaitopmerking eiegnlijk helemaal zo gek nog niet was 8) .

[ Voor 15% gewijzigd door jbhc op 28-08-2016 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

jbhc schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 18:01:
[...]

De telkens terugkerende opmerking dat het commentaar eigenlijk in GR hoort slaat kant nog wal omdat de auteur van mening is dat hij het bij het rechte eind heeft (wat al erg genoeg is) en weigert het artikel aan te passen wat matuurlijk niet kan omdat een juiste interpretatie van de wet een groot deel van het artikel overbodig maakt.
Ook al ben je het niet met de auteur eens; het commentaar behoort nog steeds in GR zoals al aangegeven. Dat is de juiste plek om een inhoudelijke discussie te voeren over de vorm of de inhoud van het gebrachte nieuws. As je het niet met de uiteindelijke beslissing van de redactie eens bent is dat jammer maar zul je dat moeten accepteren. Zo simpel is het. Het moderatiesysteem is niet bedoelt of geschikt om eventuele meningsverschillen uit te vechten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Tja, zo blijven we in cirkels draaien. We hebben aangegeven waarom de reactie wat ons betreft in Geachte Redactie thuishoort, dat we daar niet iedereen van kunnen overtuigen is jammer, maar helaas.

Als je het vervolgens niet eens bent met hoe de redactie het heeft afgehandeld, dan verzoek ik je verder te gaan in GR. Dit topic verder doorzetten is in ieder geval zinloos.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.