Tbird systeem niet stabiel te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:57

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Topicstarter
[ Vooraf ff: ik weet niet zeker of dit het juiste forum is, zo niet dan weten de heren moderators wat hen te doen staat :) ]

Ik zit te klooien met het systeem van een neef van me:
- AMD TBird 1GHz (266FSB) op 1.750V, temp = +/- 45C (TT Mini Super Orb cooler).
- Abit KT7a (met laatste 3C (?) bios) - FSB/multiplier is 7,5 x 133/33
- Asus V7100MX
- Miditower met 300W voeding (die Nokia lookalike :r )
- 256MB 133MHz RAM (2 x 128)
- alle overige dingen, zoals NIC en soundcard zijn verwijderd.

Wat ik ook doe, het lukt me niet het systeem stabiel te krijgen. Ik heb de hele zooi geformatteerd, Win98SE er opnieuw op (incl. laatste VIA-drivers (AGP in Normal mode), laatste detonators, DirectX7)

Ik ben er inmiddels achter dat het naar alle waarschijnlijkheid aan de videokaart ligt: het systeem werkt WEL met een Voodoo3-2000PCI en een Intel i740(AGP) ( :r ). De V7100 werkt in onderstaand systeem echter wel naar behoren.

Naast de format heb ik de AGP-timing op DA, EA en FF geprobeerd (naast auto), de core-voltage omlaag naar 3.30V (waarna het systeem niet eens postte - ik moest de V7100 door de i740 vervangen om weer beeld te krijgen en zo het BIOS in te kunnen) en omhoog naar 3.50V en 3.60V gehaald, het systeem ondergeklokt op 750 (7,5 x 100 ipv 133) laten lopen, 4-way interleave aangezet, ander geheugen geprobeerd.....

het systeem crasht ALTIJD zodra ik een spel ga spelen, maar ook vaak zodra de desktop verschijnt en soms zelfs al voor het detecteren van de harde schijven.

Wat er gebeurt is altijd precies hetzelfde: het beeld valt weg (scherm gaat ook op standby) en alleen een harde reset kan dan nog iets doen.

Iemand hints/tips? Mijnsinziens moet het systeem prima kunnen werken...

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Ik weet dat er heel veel problemem bestaan met de Asus V7700 en de Abit KT7a. Maar een probleem met de V7100 zijn mij niet echt bekend.

Ik weet dat er ergens een goed KT7A forum is, weet zo gauw het adres niet meer, misschien dat je Google even kan raadplegen.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• MrTinux

MrTinux

Topicstarter
http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm

Deze zeker? Tsja... ook al doorgewerkt... :(

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 15:19
Je moest es weten wat voor k*tsysteem ik hier heb.
Abit KT7, Tbird850+Coolermaster, Diamond Stealth III S540, SB128, 3Com 3C905B Combo, Adaptec 2904 SCSI2, 300W PSU.

Onder Win98SE houdt deze bak het, kaal geinstalled, met nieuwste drivers die toen te vinden waren, alles op low-settings en zo, nog geen 20 a 30 minuten uit. Daarna onherroepelijk FREEZE (beeld en muis) en alleen een hard reset kon de boel verhelpen (voor FF dan).
Nu heb ik een tijd terug Win2k-pro(upgr.) overheen gezet, en nu looptie al 100x beter, maar nog steeds af en toe FREEZE. Een andere vidkaart hebbik geprobeer, er zit een nieuwe processor in (omgeruild), ander geheugen, en niks heeft het kunnen verhelpen. Deze shit is nu nog steeds even shit als toen. Blah, leuk voor op je werk :r

Maar als ik van vakantie terug kom mag ik um op nieuw installen, liever Win98SE dan 2k (serieus) en ik hoop dat het dan wel beetje wil werken....

Anders gaatie ut raam uit >:)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Bij ons komen de KT7's en de KT7A's ook om de haverklap terug, gemiddeld 2 uit 5. Belachelijk hoog gewoon. Beter de Asus of de MSI.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• MrTinux

MrTinux

Topicstarter
[eventjes weer omhoog]

Goed, we zijn inmiddels weer een middagje verder. Ik heb inmiddels ook het YH-bios geprobeerd en een andere voeding. Ook dat helpt geen f#ck :(

zucht.

Verwijderd

Een bios-optie die mijn instabiliteit tijdens het spelen van spelletjes erg hielp was AGP 2x instellen ipv 4x. Tijdens via 4in1 installatie kies ik dan wel gewoon voor 4x. En op Fastwrites Disabled in de AGP-sectie (Bios ZT/ 4in1 4.32 draai ik)
Pagina: 1