[ Vooraf ff: ik weet niet zeker of dit het juiste forum is, zo niet dan weten de heren moderators wat hen te doen staat
]
Ik zit te klooien met het systeem van een neef van me:
- AMD TBird 1GHz (266FSB) op 1.750V, temp = +/- 45C (TT Mini Super Orb cooler).
- Abit KT7a (met laatste 3C (?) bios) - FSB/multiplier is 7,5 x 133/33
- Asus V7100MX
- Miditower met 300W voeding (die Nokia lookalike
)
- 256MB 133MHz RAM (2 x 128)
- alle overige dingen, zoals NIC en soundcard zijn verwijderd.
Wat ik ook doe, het lukt me niet het systeem stabiel te krijgen. Ik heb de hele zooi geformatteerd, Win98SE er opnieuw op (incl. laatste VIA-drivers (AGP in Normal mode), laatste detonators, DirectX7)
Ik ben er inmiddels achter dat het naar alle waarschijnlijkheid aan de videokaart ligt: het systeem werkt WEL met een Voodoo3-2000PCI en een Intel i740(AGP) (
). De V7100 werkt in onderstaand systeem echter wel naar behoren.
Naast de format heb ik de AGP-timing op DA, EA en FF geprobeerd (naast auto), de core-voltage omlaag naar 3.30V (waarna het systeem niet eens postte - ik moest de V7100 door de i740 vervangen om weer beeld te krijgen en zo het BIOS in te kunnen) en omhoog naar 3.50V en 3.60V gehaald, het systeem ondergeklokt op 750 (7,5 x 100 ipv 133) laten lopen, 4-way interleave aangezet, ander geheugen geprobeerd.....
het systeem crasht ALTIJD zodra ik een spel ga spelen, maar ook vaak zodra de desktop verschijnt en soms zelfs al voor het detecteren van de harde schijven.
Wat er gebeurt is altijd precies hetzelfde: het beeld valt weg (scherm gaat ook op standby) en alleen een harde reset kan dan nog iets doen.
Iemand hints/tips? Mijnsinziens moet het systeem prima kunnen werken...
Ik zit te klooien met het systeem van een neef van me:
- AMD TBird 1GHz (266FSB) op 1.750V, temp = +/- 45C (TT Mini Super Orb cooler).
- Abit KT7a (met laatste 3C (?) bios) - FSB/multiplier is 7,5 x 133/33
- Asus V7100MX
- Miditower met 300W voeding (die Nokia lookalike
- 256MB 133MHz RAM (2 x 128)
- alle overige dingen, zoals NIC en soundcard zijn verwijderd.
Wat ik ook doe, het lukt me niet het systeem stabiel te krijgen. Ik heb de hele zooi geformatteerd, Win98SE er opnieuw op (incl. laatste VIA-drivers (AGP in Normal mode), laatste detonators, DirectX7)
Ik ben er inmiddels achter dat het naar alle waarschijnlijkheid aan de videokaart ligt: het systeem werkt WEL met een Voodoo3-2000PCI en een Intel i740(AGP) (
Naast de format heb ik de AGP-timing op DA, EA en FF geprobeerd (naast auto), de core-voltage omlaag naar 3.30V (waarna het systeem niet eens postte - ik moest de V7100 door de i740 vervangen om weer beeld te krijgen en zo het BIOS in te kunnen) en omhoog naar 3.50V en 3.60V gehaald, het systeem ondergeklokt op 750 (7,5 x 100 ipv 133) laten lopen, 4-way interleave aangezet, ander geheugen geprobeerd.....
het systeem crasht ALTIJD zodra ik een spel ga spelen, maar ook vaak zodra de desktop verschijnt en soms zelfs al voor het detecteren van de harde schijven.
Wat er gebeurt is altijd precies hetzelfde: het beeld valt weg (scherm gaat ook op standby) en alleen een harde reset kan dan nog iets doen.
Iemand hints/tips? Mijnsinziens moet het systeem prima kunnen werken...
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie