Alleen op vakantie - tweede autosleutel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-05 18:51
Ik ga binnenkort alleen met de auto op vakantie naar Frankrijk. Niks bijzonders, heb ik vaker gedaan, maar toch anders. Voorheen was het met een lease-auto, en dat was een stuk zorgelozer dan nu, met eigen auto. Als er iets zou gebeuren, dan zou het wel geregeld worden (ook niet helemaal waar besef ik - maar zo zag ik het toen). Nu heb ik (al een tijdje) geen lease-auto meer, wel een eigen auto, en daarmee ga ik voor het eerst op vakantie.

En opeens zit ik na te denken over de tweede autosleutel. Wat doe je daarmee? Laat je die thuis of neem je die mee? Het is alweer enige tijd geleden dat ik met de lease-auto op vakantie ging, en waarschijnlijk heb ik die tweede sleutel meestal thuisgelaten.

Ga je samen met iemand anders, dan is het logisch om die persoon de tweede sleutel te geven, zeker als die kan rijden. De tweede sleutel in de auto bewaren lijkt me niet ideaal. Als je de eerste kwijtraakt, moet je een ruit intikken om erbij te kunnen. Dat is gedoe, maar je hebt 'm dan wel.

Ik kan de sleutel thuis laten, en door iemand vanhieruit per koerier op laten sturen. Ik zie dat DHL dit voor 60 euro doet. Dat is een meer dan redelijke prijs, een stuk goedkoper dan een nieuwe ruit.

Meestal heb ik wel een rugzakje bij me, dus daar zou ik die tweede sleutel in kunnen doen, in een etuitje en ergens onderin. Het risico daar is dat ik allebei kwijtraak. Nou raak ik zelden iets kwijt, ben nog nooit een sleutel kwijtgeraakt, maar ja, het kan zomaar gebeuren dat ik 'm laat vallen en dat ie in een put verdwijnt. Ik heb de sleutel altijd los bij me, niet aan een ring, geen sleutelhanger. Dat ga ik in ieder geval veranderen dmv een etuitje, wat ik lastig vind maar wat wel risico op verlies zal verminderen.

Sleutel in het buitenland bij laten maken kost enkele dagen en 200-250 euro. Dat vind ik eigenlijk de minste optie, gezien de tijd (komt natuurlijk zeer ongelegen) en ook het geld.

M'n vraag: wat doen jullie hiermee, hoe lossen jullie dit op? Misschien hebben jullie nog andere goede ideeën of tips?

[ Voor 5% gewijzigd door sumac op 15-08-2016 09:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-05 20:25

TommyGun

Stik er maar in!

Thuis laten (wel goed verstoppen).

Immers kan je je sleutel in Nederland ook verliezen, dat is niet zozeer gebonden aan het buitenland ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
De sleutel in NL verliezen, dat is niet zo'n probleem. Je pakt de trein of bus of taxi, of belt een vriend, gaat naar huis, haalt sleutel op, gaat terug. Dat kost misschien een dag, maar het kost geen geld, en je weet dat het binnen een dag is op te lossen.

Zit je aan de Middellandse Zee, dan is dat een ander verhaal. Dan is de koerier een optie overigens, zoals ik al schreef.

[ Voor 9% gewijzigd door sumac op 15-08-2016 09:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-05 15:32
Lekker thuis laten, mocht t misgaan kun je 'm op laten sturen, verder ga je die sleutel toch niet gebruiken, en wat je niet gebruikt kun je beter niet meenemen. ;-)

Je hoeft geen ruit in te tikken, het is vrij gemakkelijk de auto in te komen overigens, ik weet niet of je anwb-lid bent, maar de wegenwacht is in no-time je auto binnen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
Ja, ik weet dat de ANWB dat snel doet. Eigenlijk vreemd dat het zo makkelijk kan, maar goed. Alleen, in Frankrijk is er geen ANWB. Daar komt waarschijnlijk een lokale garage, en die zijn daar niet zo bedreven in lees ik, dus maken toch vaak de ruit kapot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:55
Ik denk dat je je druk maakt om niets; hoe vaak verlies je je autosleutel nou? Vooral met een etui eromheen verlies je hem echt niet zomaar.

Overigens moet de ANWB steeds vaker echt inbreken in een auto dus zo makkelijk gaat het niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-05 09:27
Voorgaande jaren had de ANWB in Frankrijk (en andere populaire autovakantie bestemmingen) een speciaal team klaar staan voor mensen met pech, heb er dit jaar nog niks over gelezen dus weet niet of ze dit nog steeds doen.

De 2de sleutel meenemen is 2x zoveel kans om de sleutel te verliezen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
Ja, ik zie dat jullie tamelijk eensgezind zijn. Het doet me van mening veranderen en ik ga 'm waarschijnlijk hier thuis laten liggen. Een vriend heeft de huissleutel, die kan de sleutel per koerier opsturen indien nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 12:34

Bergie

Lekker belangrijk...

als je hem toch perse mee wilt nemen kan je hem altijd aan de onderkant van je auto vastplakken oid. Dan heb je hem iig bij de auto wanneer je sleutel zou verliezen.
maar hoe groot is de kans daarop nou? En of zoiets nou de meest veilige oplossing is... :+
Ik zou die sleutel mooi thuis laten liggen :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-05 10:02
sumac schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:38:
De sleutel in NL verliezen, dat is niet zo'n probleem. Je pakt de trein of bus of taxi, of belt een vriend, gaat naar huis, haalt sleutel op, gaat terug. Dat kost misschien een dag, maar het kost geen geld, en je weet dat het binnen een dag is op te lossen.

Zit je aan de Middellandse Zee, dan is dat een ander verhaal. Dan is de koerier een optie overigens, zoals ik al schreef.
Ook elders in Europa heb je best veel opties. Je laat de auto naar een lokale dealer afslepen, en huurt een auto voor de periode dat je je auto kwijt bent. Kost een halve dag, en een paar honderd euro (minus wat je reisverzekering eventueel vergoedt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
De sleutel onder de auto plakken - dat is inderdaad ook een optie, maar het risico dat je 'm dan kwijtraakt vind ik wel vele malen groter. De kans dat zoiets lostrilt lijkt me erg groot. Dat is meer iets voor in films.
EdjeCageman schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:53:
De 2de sleutel meenemen is 2x zoveel kans om de sleutel te verliezen ;-)
De kans dat je een van beide sleutels kwijtraakt neemt toe, maar de kans dat je beide sleutels kwijtraakt is kleiner dan dat je een sleutel bij je hebt en die kwijtraakt. Maar dat is statistiek, en we weten allemaal dat dat leugens zijn! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:50

steveman

Comfortabel ten onder

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-05 10:23
Een heel topic gewijd aan het wel of niet meenemen van je sleutel....

Relevante vragen.

1. Hoe vaak in je leven ben je je auto sleutel kwijt geraakt?
2. Maak een keuze, deze is niet zo moeilijk. Doe waar jij je prettig bij voelt.
3. Geniet van je vakantie.

Tot over 3 weken. (Kun je vertellen of je daadwerkelijk je sleutel bent kwijtgeraakt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
sumac schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:36:
De sleutel onder de auto plakken - dat is inderdaad ook een optie, maar het risico dat je 'm dan kwijtraakt vind ik wel vele malen groter. De kans dat zoiets lostrilt lijkt me erg groot. Dat is meer iets voor in films.
Het schijnt dat er speciale doosjes met codeslot bestaan die je onder je auto kunt laten monteren. Zolang het doosje moeilijker te openen is dan een ruit intikken, lijkt mij dat voldoende secure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:30
Trommelrem schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:41:
[...]

Het schijnt dat er speciale doosjes met codeslot bestaan die je onder je auto kunt laten monteren. Zolang het doosje moeilijker te openen is dan een ruit intikken, lijkt mij dat voldoende secure.
Hopelijk wel iets veiliger dan die cijfersloten voor de fiets :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Waarom niet gewoon in je auto verstoppen? De kans dat je je sleutel kwijt raakt is heel klein.
In het uiterste geval dat het toch gebeurd. Een ruitje heb je sneller vervangen dan een sleutel opgestuurd vanuit Nederland.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De belangrijkste vraag is of je je auto op slot kan krijgen met de sleutel in de auto zelf. In oudere auto's was dit prima mogelijk. De deur aan de bestuurderskant schiet wel weer van het slot als je hem 'op slot' dicht gooit, echter de passagiersdeuren vaak niet. Dus dan open je de bijrijdersdeur om wat te pakken, laat je de sleutel in de auto achter en gooi je hem 'op slot' dicht. Dan is het fijn om een reserve sleutel buiten de auto te hebben.

Echter met centrale deurvergrendeling is het praktisch onmogelijk om de auto op slot te gooien met de sleutel in de auto. Dan is het risico enkel nog het verliezen van je sleutel. Zorg dat je die goed op bergt, liefst in zakken met een rits, en er kan vrij weinig mis gaan. Enige wat dan nog kan gebeuren is dat je sleutel defect raakt (batterijtje leeg) maar dat is lokaal vaak prima op te lossen.

En anders zo'n hippe riem met ritsvakje voor bijvoorbeeld je sleutel. Heb je de reserve sleutel altijd bij je.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 23:05
Bewaar je autosleutel los, dus niet bij een portemonnee of iets anders, als ze je portemonnee rollen ben je ook direct je sleutel kwijt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-05 20:25

TommyGun

Stik er maar in!

Tsurany schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:52:
Echter met centrale deurvergrendeling is het praktisch onmogelijk om de auto op slot te gooien met de sleutel in de auto. Dan is het risico enkel nog het verliezen van je sleutel. Zorg dat je die goed op bergt, liefst in zakken met een rits, en er kan vrij weinig mis gaan. Enige wat dan nog kan gebeuren is dat je sleutel defect raakt (batterijtje leeg) maar dat is lokaal vaak prima op te lossen.
Niet helemaal waar; ik kan de kofferbak (net als bij vele auto's) afzonderlijk bedienen. Dus de portieren blijven dan op slot maar de kofferbak gaat open. Echter, als je dan je autosleutel in je kofferbak legt (doe ik wel vaker, om spullen te tillen) en je gooit dan per ongeluk de klep dicht... Dan kun je dus je reservesleutel gaan opzoeken.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TommyGun schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:57:
Niet helemaal waar; ik kan de kofferbak (net als bij vele auto's) afzonderlijk bedienen. Dus de portieren blijven dan op slot maar de kofferbak gaat open. Echter, als je dan je autosleutel in je kofferbak legt (doe ik wel vaker, om spullen te tillen) en je gooit dan per ongeluk de klep dicht... Dan kun je dus je reservesleutel gaan opzoeken.
Ah goed punt, niet bij stil gestaan. Ik ontgrendel standaard de hele auto, gebruik die knop eigenlijk nooit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-05 15:32
Trommelrem schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:41:
[...]

Moet je natuurlijk niet zo'n nieuwe hippe sleutel hebben die je in je broekzak kunt laten zitten voor t openen en starten van de motor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:26
Ik neem de reservesleutel altijd mee. Bewaar de reservesleutel op een andere plek dan je gewone sleutel, dus gewoon in je koffer/reistas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
sumac schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:38:
Qua kosten is dit al snel vergelijkbaar met die DHL-koerier van 60 euro.

Ik zou me er geen zorgen om maken. Hoe vaak verlies je thuis je sleutels? Zelf ga ik ook gewoon met 1 autosleutel op vakantie.

Bij mij ging het 1 keer *bijna* mis. Ik had 2 autosleutels (van een huurauto), en wisselde achter de auto even van broek (het werd warmer). Ik dacht er net op tijd aan de klep niet dicht te gooien.

Vuistregel op vakantie: hoe minder je bij je hebt, hoe minder je hebt om je zorgen om te maken.
TommyGun schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:57:
Dit moet je afleren :+ Sleutel in je broekzak stoppen en nooit in de auto leggen.
Net zoals eerst je fiets op slot zetten, en dan je bagage meenemen. En eerst het slot van je remschijf halen (bij de motor), en daarna pas het waarschuwingskabeltje weghalen (dat was pijnlijk trouwens, met passagier ook nog). Je leert ervan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-05 13:16

donny007

Try the Nether!

De kans is groot dat er voor jouw auto ook valetsleutels/portemoneesleutels beschikbaar zijn. Dat zijn kleine sleutels (vaak zonder afstandsbediening) die je in je portemonnee kunt bewaren. Informeer daar eens naar bij de dealer.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:14
Zoals je kunt lezen heeft iedereen daar wel een andere ervaring mee of een ander idee over. Uiteindelijk gaat het erom waar jij een goed en veilig gevoel bij hebt/krijgt.

Mijn vriendin en ik zijn twee weken geleden met de auto naar Italië gereden en kregen er een veiliger gevoel bij als we de reservesleutel van onze auto bij ons hadden, in ieder geval dat we de kennis hadden dat de reservesleutel in de buurt was (bagage/appartement/kluisje etc.). In het verleden heb ik het namelijk meegemaakt dat, in het buitenland, de afstandbediening van de oorspronkelijke sleutel defect was geraakt en het was een vervelende klus om dat allemaal te laten maken. Dat soort situaties wil ik in de toekomst voor kunnen zijn. Maar goed, dat is dus mijn ervaring en wat mij een veilig gevoel geeft.

Verder: succes en alvast een fijne vakantie! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:23
sumac schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:45:
Ja, ik weet dat de ANWB dat snel doet. Eigenlijk vreemd dat het zo makkelijk kan, maar goed. Alleen, in Frankrijk is er geen ANWB. Daar komt waarschijnlijk een lokale garage, en die zijn daar niet zo bedreven in lees ik, dus maken toch vaak de ruit kapot.
Ik heb een keertje in Frankrijk, na een zware nacht met veel Franse biertjes, de auto dichtgegooid met de sleutel er nog in. ANWB gebeld op zondagochtend om 7.00. Om 8.00 stond er een chagrijnige Fransman om de deur met een universele sleutel open te maken. Nooit een rekening van gezien, prima geregeld. Werd later nog door Nederlandse ANWB mevrouw gebeld of we inmiddels weer en route waren.

lang verhaal kort; ANWB werkt gewoon in Frankrijk, niet te druk om maken. Bij echt verlies gewoon ouders/vrienden de sleutel laten transporteren naar vakantieadres.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:21
Gedurende 25+ jaar auto rijden heb ik eerlijk gezegd nog nooit over deze vraag nagedacht.
Ieder z'n ding maar de reserve sleutel verdwijnt direct na aanschaf/levering van een auto ergens in een la en komt daar niet meer uit tot één a twee weken voor de datum waarop een auto ingeruild/ingeleverd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

FreakNL

Well do ya punk?

Zelfde als ninjazx9r98.

toen ik de TS las moest ik direct aan demichel denken, misschien ben je familie TS? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-05 19:21

-tom-562

Oliesjeik

Je zou evt. een 2e sleutel ergens onder je auto kunnen verstoppen. Ik had bij m'n 1e 2 auto's een 2e sleutel bovenop de achteras geplakt met wat ductape.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
* FreshMaker had in de tijd van de 'echte' sleutels de reserve sleutel op een 'lastig' te bereiken plek vast gemaakt met een tiewrap.

welgeteld één keer nodig gehad, omdat de vriend die mijn auto leende, de auto wel teruggezet had, maar de sleutels in zijn zak liet zitten, en met de trein weer naar Amsterdam gegaan was.

Ne met electronisce kastjes en keyless entry durf ik dat niet echt aan, ( en het is lease )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 23:05
Blijf je langer op 1 lokatie slapen? Anders verstop je toch de reserve sleutel in je kamer, normale sleutel kwijt? Reserve op de kamer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:11
Zoals Fresmaker zegt. Maak je je zorgen om het feit dat je je sleutel kan kwijt raken.......

Hoofd onder de auto steken. Kijken naar een mooi plekje voor je sleutel en deze daar vastzetten met een tie-wrap.

Vastmaken aan de uitlaat met een plastic tie-wrap kan natuurlijk wel maar garantie tot je de motor start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

FreakNL schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:11:
Zelfde als ninjazx9r98.

toen ik de TS las moest ik direct aan demichel denken, misschien ben je familie TS? :+
Je was niet de enige..

Maw. Ts maak je niet druk en anders in een zakje/tasje/doosje met tiewraps onder je auto vastmaken of in je auto wegens _goed_ verstoppen (achter een randje onder de stoel bijvoorbeeld of onder de achterbank oid).

Ben je overigens verzekeringstechnisch mogelijk alsnog de piesang als ze m stelen :+

[ Voor 22% gewijzigd door GoldenSample op 15-08-2016 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 97348

<Vieze Modus aan>
Heb je een vriendin? Dan kan die daar wel in. Wedden dat ze daar niet zullen zoeken? :+ :+ :+
of als je alleen graat, creatief met een condoom en vaseline :+ }:O
<Vieze Modus uit>

On-Topic. ikzelf draag de sleutel meestal om mijn nek, of heb zo een reserve plastic creditcardsleutel
Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.rav4world.com/mods/photos/IMG_0088.jpg
deze zijn enkel om deuren mee open te maken. de auto starten kun je in meeste gevallen wel vergeten.

zover ik weet kun je deze oplossingen makkelijk opvragen bij de dealer, mij koste deze voor mijn auto toendertijd 16 euro. (je krijgt het niet zomaar).

is gewoon een pasjesformaat, dus deze kunnen makkelijk bij je bankpas o.i.d.
of je doet het creatief?
deze sleutel enkel gebruiken om de auto te kunnen openen, en dan vervolgens de orginele reservesleutel pakken die je verstopt hebt in bijvoorbeeld de kofferbak onder de bekleding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik neem nooit de reservesleutel mee als ik alleen op vakantie ga, daar ben ik veel te verstrooid voor, moet ik op twee van die dingen letten! Voor het geval ik de sleutel kwijtraak heb ik een reisverzekering met pechhulp die dit soort dingen dekt, dan komt er zo'n mannetje van de dealer om het afsleepalarm eraf te halen en daarna slepen ze hem af naar de dealer die een nieuwe sleutel kan maken. En lukt het niet binnen een dag san staat hij iig gratis bij de dealer geparkeerd en neem ik de bus naar het strand, jammer dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-05 14:38
Thuislaten. Straks vergeet je je reservesleutel op je vakantieadres en dan moet je 'm ook laten opsturen.
Mocht je 'm toch kwijtraken op vakantie, Frankrijk is nou ook niet het andere eind van de wereld en bovendien een beschaafd land met meerdere autodealers, dus een oplossing is altijd wel te vinden.

Valt verlies (en de extra kosten die je dan moet maken) niet onder je reisverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ninjazx9r98 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:05:
Gedurende 25+ jaar auto rijden heb ik eerlijk gezegd nog nooit over deze vraag nagedacht.
Ieder z'n ding maar de reserve sleutel verdwijnt direct na aanschaf/levering van een auto ergens in een la en komt daar niet meer uit tot één a twee weken voor de datum waarop een auto ingeruild/ingeleverd wordt.
Idd. Iets minder jaar hier, maar genoeg lange ritten. Nooit bij stilgestaan, nooit problemen mee gehad. Wel ligt de reservesleutel thuis standaard op bekende plek, dus als het misgegaan zou zijn had een thuisblijver cq vriendin/familie met sleutel het kunnen ophalen en opsturen.

De enige keren dat we problemen hebben gehad met autosleutels (gelukkig in/om huis) is als we met beide sleutels tegelijk op pad waren en aannames deden over wie wat met welke sleutel ging doen. Alleen al daarom zou ik zeker geen twee meenemen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1