Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor thuis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een windows laptop, waarop ik snel kan internetten, films kijken, office, wat foto's bewerken, heel af en toe video bewerken. Geen zware games oid.

Wat is je budget?
~600euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, vooral thuis. Gebruik m vaak op de bank, zonder muis, dus fatsoenlijk werkend touchpad is een vereiste. Ook zou het fijn zijn als ie niet te warm wordt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merken sta ik voor open, acer heeft eigenlijk niet mn voorkeur (al is dat meer gevoel en niet echt ergens op gebaseerd).
Verdere 'eisen':
15''
SSD, en in ieder geval minimaal 256GB opslag (mag ook deels SSD, deels HDD)
Minimaal 4GB geheugen

Wat ik zelf heb gevonden:
https://tweakers.net/pric...are/570271;551599;553155/

Een aantal verschillen die me opvallen, maar waar ik me van afvraag hoeveel het uitmaakt in gebruik:
Een i3 of i5, dan wel met 4, 6 of 8 GB geheugen. Natuurlijk is het hoe meer hoe beter, maar hoeveel merk je daarvan als je niet zware games en dergelijke doet?
De wifi-verbinding: maakt de wlan ac echt veel uit in de verbinding? Of is dat ook heel erg afhankelijk van je internetaansluiting thuis.

In deze vergelijking lijkt de acer denk ik het best aan te sluiten, maar daar zit dus een twijfel qua merk. De HP 250 G5 W4N92EA voldoet zo ongeveer aan al mn eisen, behalve de prijs :) Zijn er dingen die ik over het hoofd zie, of waar ik verder aan moet denken? Of alternatieven? Of moet ik me gewoon over het anti-acer-gevoel heen zetten en die aanschaffen ;)

Alvast bedankt voor het meedenken!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:49

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Een i3 of een i5, ik vraag me af in hoeverre je er met aangegeven taken verschil in gaat ontdekken. Alleen voor het foto-/videobewerken kan de i5 misschien een meerwaarde hebben, maar dat hangt dan ook van die bewerkingen af (is het semi-professioneel of alleen bijsnijden en rode ogen verwijderen etc.). Voor het geheugen eigenlijk idem. Voor de rest is de SSD ook een belangrijke factor voor het snelheidsgevoel.

Voordeel van een i5 + 8GB is natuurlijk wel dat de laptop toekomst bestendiger is. Dat is een paar tientjes extra investeren misschien nog wel waard. Ook het ondersteunen van wifi AC is een leuk extraatje, maar zonder AC router heb je daar nu nog niet veel aan.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."