iPhone 6 accu na anderhalf jaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maynard-J
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-08 14:36
Namens een collega deze vraag...

De accu van zijn iPhone 6 gaat na anderhalf jaar steeds sneller leeg. Moet de accu vervangen worden, of ligt het aan de software updates van Apple van de afgelopen tijd? Dat laatste in de zin van dat de nieuwe software meer stroom gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 22:32

Nyana

Who?!

Accu vervangen zou dit op moeten lossen. Die hebben niet het eeuwige leven.
Tenzij je beta software draait, is de stand-by tijd van iOS 9 prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:43

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Na 1,5 jaar is een batterij van een iPhone normaal echt niet op en nog in prima conditie.
Ik zou gewoon eerst even checken of je software gebruikt welke invloed hebben op de batterij.

https://www.appletips.nl/...lang-je-een-app-gebruikt/

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
De laatste twee updates hebben merkbaar invloed gehad op de accuduur op mijn 6S. Dus ja.

Mijn 4S had na 4 jaar geen meetbaar verschil in accucapaciteit. Apple handelt dit goed af.

Laptops hebben een software/economische reden waarom ze in een half jaar tot 30% slijtage raporteren. Dat is sjoemelsoftware. Wellicht komt je indruk daar vandaan.

Vervangen kan ik niet aanraden als je het niet bij Apple laat doen.

[ Voor 14% gewijzigd door jeroen3 op 14-08-2016 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 22:32

Nyana

Who?!

Ik merk er weinig van met een iPhone 6 bijna 2 jaar oud. Maar het is ook en kwestie, hoe ga je met je accu om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Probeer je accu is handmatig te calibreren.

Aan de lader ---> Home+aan/uit ingedrukt houden tot Apple logo zichtbaar is.

En dan tot 100% opladen .

Door een iOS update te doen met een halfvolle accu kan de software in de war raken.

Dit zou het probleem kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyLooterKing
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 03:58
frankym schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 23:45:

Door een iOS update te doen met een halfvolle accu kan de software in de war raken.

Belangrijk bij dit calibreren is om de telefoon na 100% vol te laden één keer (en vanaf dan elke maand één keer) helemaal leeg te laten lopen en pas weer aan te zetten met een oplader. Om deze vervolgens in één keer tot 100% te laden zonder onderbreking.

• Maynard-J
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-08 14:36
Bedankt voor de tips, mijn collega was er blij mee.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

ik denk dat er een verschil is tussen het calibreren van de % meter en de daadwerkelijke capaciteit iets anders is dan 'hij is in kortere tijd leeg'. Als je last heb van het feit dat de telefoon al bij >10% aangegeven capaciteit uitgaat, dan kan je idd calibreren.

Over het feit of hij nog dezelfde tijd meegaat is lastig een uitspraak te doen. Uiteraard is er slijtage, maar ook apps etc worden zwaarder en kunnen merkbare impact hebben op de gebruiksduur. Ik gebruik mijn 6 intensief (met name een race game) en achteruitgang in duur is duidelijk merkbaar na 1.5 jaar. Ik denk dat het zeker 10-15% minder is geworden. Tools die je battery wear meten, geven ongeveer 7-8% wear aan, dus dat klopt redelijk.

Mijn vorige iphone5 haalde na 3 jaar niet meer de 6-7 uur, en die heb ik in de VS laten meten, en daar bleek een groot gedeelte van de accu niet meer te werken. Voor $60 een nieuwe accu en het was een levensgroot verschil. Helaas zijn de accu replacements in NL een stuk duurder..

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:05
Batterij problemen kunnen zowel aan de hardware als software liggen. Ik zou eerst even nagaan waar de oorzaak precies aan ligt. Straks vervang je de batterij terwijl deze nog in prima staat is. Schiet je ook niet veel meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

frankym schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 23:45:

Dit werkte bij mijn iPhone 5s, 2 weken geleden ging mijn batterij maar 7/8 uur mee. Terwijl ik mijn telefoon alleen heb gebruikt in mijn pauze.

Na calibratie was het probleem verholpen. En nu is hij met een soortgelijk gebruik op ongeveer 80%.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 08:45
Je kunt ook altijd even met coconut battery de stats van je accu checken, mits je een mac computer hebt. Hang dan even de iphone via de lightning kabel aan de mac, dan kun je het via coconut zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joenja schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:39:
Je kunt ook altijd even met coconut battery de stats van je accu checken, mits je een mac computer hebt. Hang dan even de iphone via de lightning kabel aan de mac, dan kun je het via coconut zien.
iBackupbot doet hetzelfde op een Windows computer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:28:
[...]

iBackupbot doet hetzelfde op een Windows computer :)
Werkt dat helemaal prima zodat je kan zien of de batterij aan het eind van zijn levensloop gekomen is? Voordat ik $35 betaal en er weinig mee kan :+

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:28

Ankh

|true

Nog een tip, her-installatie van iOS via de computer (via iTunes). Mijn iPhone 6S viel telkens uit bij <20% batterij. Na een volledige her-installatie via iTunes is het probleem verholpen. Volgens mij heeft het te maken met een update welke alleen in de volledige iOS zit.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vincitore schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 08:50:
[...]

Werkt dat helemaal prima zodat je kan zien of de batterij aan het eind van zijn levensloop gekomen is? Voordat ik $35 betaal en er weinig mee kan :+
Werk perfect: zie screen. Je ziet het aantal batterijcyclussen en ook de design (oorpronkelijke) en de full charge (huidige) capaciteit. Indien laatste dus veel lager, dan weet je dat de batterij aan zijn eind begint te komen.
Bovendien is dit een functionaliteit in het programma die blijvend (dus zonder testperiode oid) met de gratis versie kan gebruikt worden.

Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/qiz5bdsxv/ibackupbot.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2016 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:09
Battery Life app geeft de capaciteit aan en of je beter een nieuwe batterij kunt plaatsen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1