Toon posts:

upgrade van mijn bestaande systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Beste tweakers,
Ik heb een bestaand systeem met een MSI R9 270x GPU, i72600 sandybridge met een coolmaster hyperkoeler erop, Gigabyte PH67A-UD3 moba, 8gb RAM, 250gb SSD sata en 1T HDD.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
ik heb dit product gezien wat mijn intresse heeft het gaat hier om puur game met future proef zoals mijn oude set.
https://www.alternate.nl/...l/product/1226172?lk=9527

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
580 eu om mee te starten future upgrade zoals RAM Maybe betere koeler? tot zelfs M.2 die ik wil gaan benuttigen het maakt niet uit zoal ik maar hiermee kan starten.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
het liefst MSI, ASUS, INTEL zowieso geen AMD processor

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Specifiek voor game en streamen en de type game is lastig uit te leggen aangezien ik veel verschillend game dit van BF4 naar Guildwars 2 tot overwatch, GTA5, Elderscroll online en alles tussenin.
Ik weet dat met er maar met enkele games de i7 volledig word benut maar ik was jaren zo tevreden met me i7 2600 dat ik voor de aankomende jaren er weer 1 wou en het wereldje van unlocked wou bewandelen.

is dit een goed setje om mee te beginnen weer en sluit het goed aan op de resterende componenten die ik heb ik hoor graag advies en/of alternatieven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2016 21:49 . Reden: vraag vergeten xD ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 14-08-2016 23:17)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Nu heb ik even geen benches, maar wel eentje van doom waar je goed kan zien wat cpu en gpu doen (voor die game)

Zie eerst deze blz, en zoek de fps van je kaart op (hint de kaart is vierde van onder). Dit is met een sterke CPU (i7-6700)
http://www.techspot.com/r...oom-benchmarks/page2.html

Als dit is doorgedrongen, bestudeer het effect van de cpu op de fps door deze blz te bekijken

http://www.techspot.com/r...oom-benchmarks/page5.html

Je ziet hier dat Doom ongeveer dezelfde fps neerzet voor een i5-2500 en een i7-6700...

Voor doom is dan de conclusie dat je geen enkel effect ziet..maar er zijn meer games, en net deze noem je niet.

Kitupgrade ga je nauwelijks merken, GPU ga je gigantisch merken

Alle reacties

Verwijderd

Je kunt beter eerst de videokaart upgraden. Een R9 270X is een grotere bottlekneck dan de i7-2600 in de games die je noemt.

• Reepje
  • Niet online
Mooi woord, future proef. Taste lekker :) .

Maar je systeem is ok behalve je graka.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:29:
Mooi woord, future proef. Taste lekker :) .

Maar je systeem is ok behalve je graka.
Lol xD goeie ik laat het "lekker" staan :P

oke dus eigenlijk is mijn systeem nog prima en adviseer je een nieuwere GPU en zoals wat zou je adviseren voor mijn bestaand systeem ? ik zit dus nu een beetje te twijfelen zou ik me GPU doen of dus moba,CPU,ram !?

• Reepje
  • Niet online
Tja. Je hebt een upgradekit van 580 euro...is dat je budget?
Stel je doet die, dan gaat je fps er niets op vooruit. Je schiet er dus niets mee op.

Verder ligt het aan de games, de instellingen en de resolutie en budget voor een graka .Zonder deze info, is er niet te adviseren.

Het kan zijn dat je eisen zodanig (hoog) zijn, dat je de sterkste kaart nodig hebt. In dat geval zal je cpu bottlenecken. Maar er zal altijd een bottleneck zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:47:
Tja. Je hebt een upgradekit van 580 euro...is dat je budget?
Stel je doet die, dan gaat je fps er niets op vooruit. Je schiet er dus niets mee op.

Verder ligt het aan de games, de instellingen en de resolutie en budget voor een graka .Zonder deze info, is er niet te adviseren.

Het kan zijn dat je eisen zodanig (hoog) zijn, dat je de sterkste kaart nodig hebt. In dat geval zal je cpu bottlenecken. Maar er zal altijd een bottleneck zijn.
res van 1920x1080...alles op ultra behalve gta5 ofc 580 eu is indd mijn budget en ik geloof dat er een bottleneck zou zijn maar wat zou dan groter zijn de kitupgrade of GPU want wil een keus maken :P

bedankt trouwens voor jullie reacties ofc

Verwijderd

De gpu bottlekneck is groter. Stel je neemt een GTX 1060. Dan ga je er in fps 250% op vooruit. Upgrade je de cpu dan ga je er 10% in fps op vooruit.

Acties:
  • Beste antwoord

• Reepje
  • Niet online
Nu heb ik even geen benches, maar wel eentje van doom waar je goed kan zien wat cpu en gpu doen (voor die game)

Zie eerst deze blz, en zoek de fps van je kaart op (hint de kaart is vierde van onder). Dit is met een sterke CPU (i7-6700)
http://www.techspot.com/r...oom-benchmarks/page2.html

Als dit is doorgedrongen, bestudeer het effect van de cpu op de fps door deze blz te bekijken

http://www.techspot.com/r...oom-benchmarks/page5.html

Je ziet hier dat Doom ongeveer dezelfde fps neerzet voor een i5-2500 en een i7-6700...

Voor doom is dan de conclusie dat je geen enkel effect ziet..maar er zijn meer games, en net deze noem je niet.

Kitupgrade ga je nauwelijks merken, GPU ga je gigantisch merken

Verwijderd

Topicstarter
OK en welke GPU met het budget van 580 doen jullie adviseren ? wat lekker zit op mijn bestaand systeem

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-02 15:26
Voor 580 euro zou je zelfs een 1070 kunnen kopen. Maar het hangt echt af van je eisen en de games die je speelt.

🇺🇦

• Reepje
  • Niet online
De wereld van de GPU's staat deze weken redelijk op zijn kop.

Kan je niet een paar weken wachten tot alle nieuwe kaarten goed verkrijgbaar zijn?

Anders zou je voor een RX480 of GTX1060 kunnen gaan. 1070 kan ook nog net, is meer future gericht op 1440p schermen, dus als je ook nog denkt aan een groter scherm..

Verwijderd

Een GTX 1060 zou nu een mooie combi zijn met de cpu. Bespaar je €200 tov een 1070 en kan je over een paar jaar het hele systeem vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 23:24:
De wereld van de GPU's staat deze weken redelijk op zijn kop.

Kan je niet een paar weken wachten tot alle nieuwe kaarten goed verkrijgbaar zijn?

Anders zou je voor een RX480 of GTX1060 kunnen gaan. 1070 kan ook nog net, is meer future gericht op 1440p schermen, dus als je ook nog denkt aan een groter scherm..
ik heb eigenlijk alleen maar AMD GPU gehad in me pc en vind het tijd voor nvidia een keertje :P
ik zie indd dat de nieuwe kaarten 10xx kaarten alleen nog in pre order zitten of je betaald 570 voor de asus versie weet iemand ongv wanneer deze uitkomen??

en nogmaals bedankt voor al jullie reacties heb er super veel aan gehad top mensen!!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2016 23:46 . Reden: bagger NL ]

Pagina: 1