Mijn vraag
Allereerst leek mij dit het beste forum waar deze vraag onder zou vallen:
Ik heb thuis een zyxel modem welke ook de telefonie verzorgt. Deze werkt prima en ik heb nummerweergave op mijn siemens gigaset A400 en op de twee gigasets DA710.
Nu heb ik dit weekend een TIPTEL 1/8 fax clip huiscentrale geinstalleerd. Met als reden om A: telefoon in de garage en de schuur te hebben en B: makkelijk intern te kunnen bellen en C: een stukje spielerij.
De centrale werkt goed echter het volgende: ik heb geen nummerweergave meer op de siemens gigasets. WEL in de schuur en de garage waar twee profoon tx168 hangen.
Hoe kan dit? De centrale geeft de DTMF wel door kennelijk. Maar op een of andere manier kunnen de siemensen het niet "lezen"
Relevante software en hardware die ik gebruik
Zyxel router
Tiptel 1/8 fax clip
siemens gigaset da710
siemens gigaset A400
profoon tx168
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-Instellingen in modem omzetten naar FSK: geen resultaat.
-Nummerweergave doorgeven in centrale staat aan: geen resultaat
-centrale gereset en opnieuw ingesteld: geen resultaat
-gebruiksaanwijzingen van de gigasets bestudeerd: niets gevonden.
Iemand enig idee?
mvg, Bart
Allereerst leek mij dit het beste forum waar deze vraag onder zou vallen:
Ik heb thuis een zyxel modem welke ook de telefonie verzorgt. Deze werkt prima en ik heb nummerweergave op mijn siemens gigaset A400 en op de twee gigasets DA710.
Nu heb ik dit weekend een TIPTEL 1/8 fax clip huiscentrale geinstalleerd. Met als reden om A: telefoon in de garage en de schuur te hebben en B: makkelijk intern te kunnen bellen en C: een stukje spielerij.
De centrale werkt goed echter het volgende: ik heb geen nummerweergave meer op de siemens gigasets. WEL in de schuur en de garage waar twee profoon tx168 hangen.
Hoe kan dit? De centrale geeft de DTMF wel door kennelijk. Maar op een of andere manier kunnen de siemensen het niet "lezen"
Relevante software en hardware die ik gebruik
Zyxel router
Tiptel 1/8 fax clip
siemens gigaset da710
siemens gigaset A400
profoon tx168
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-Instellingen in modem omzetten naar FSK: geen resultaat.
-Nummerweergave doorgeven in centrale staat aan: geen resultaat
-centrale gereset en opnieuw ingesteld: geen resultaat
-gebruiksaanwijzingen van de gigasets bestudeerd: niets gevonden.
Iemand enig idee?

mvg, Bart