Huiscentrale Tiptel 1/8 fax clip geen nummerweergave

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDTS
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Mijn vraag

Allereerst leek mij dit het beste forum waar deze vraag onder zou vallen:

Ik heb thuis een zyxel modem welke ook de telefonie verzorgt. Deze werkt prima en ik heb nummerweergave op mijn siemens gigaset A400 en op de twee gigasets DA710.
Nu heb ik dit weekend een TIPTEL 1/8 fax clip huiscentrale geinstalleerd. Met als reden om A: telefoon in de garage en de schuur te hebben en B: makkelijk intern te kunnen bellen en C: een stukje spielerij.
De centrale werkt goed echter het volgende: ik heb geen nummerweergave meer op de siemens gigasets. WEL in de schuur en de garage waar twee profoon tx168 hangen.

Hoe kan dit? De centrale geeft de DTMF wel door kennelijk. Maar op een of andere manier kunnen de siemensen het niet "lezen"

Relevante software en hardware die ik gebruik

Zyxel router
Tiptel 1/8 fax clip
siemens gigaset da710
siemens gigaset A400
profoon tx168
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-Instellingen in modem omzetten naar FSK: geen resultaat.
-Nummerweergave doorgeven in centrale staat aan: geen resultaat
-centrale gereset en opnieuw ingesteld: geen resultaat
-gebruiksaanwijzingen van de gigasets bestudeerd: niets gevonden.

Iemand enig idee? :/

mvg, Bart

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Ik heb niet het antwoord en niet superveel kennis qua telefonie. Maar de Experiabox V10 heeft een soortgelijk iets. Als je daar veel telefoons op aansluit is het DMTF signaal niet "sterk genoeg" meer en krijgen niet alle telefoons het nummer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDTS
Bedankt voor het meedenken!
In die richting zat ik ook te denken, echter dan toch vreemd dat die oudere telefoons (profoon) het wel oppakken, en de nieuwe niet.
Daarnaast zit de nieuwe het dichtst bij. Ik denk dat er ongeveer 3 meter kabel tussen zit. En naar de schuur en garage is 2x 60 meter kabel, waar de oude op zitten. Als het signaal al verzwakt is dan over die lange kabel nog meer denk ik dan.
Echter als ik de twee profoons eruit haal, geven de nieuwe nog steeds niets aan. Dus je zou zeggen het heeft toch iets met de centrale te maken . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 23:16
Doet de centrale bijv alleen DTMF (of alleen FSK) en de profoon toestellen beide?

Ik neem dat het vroeger gewerkt heeft toen je de gigaset toestellen rechtstreeks op de Zyxel aangesloten had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDTS
De centrale kan beide doorgeven DTMF en FSK
DE profoons zijn enkel DTMF

Zyxel Modem/Router heeft altijd op DTMF gestaan, en ja zonder centrale hebben de gigasets wel nummerweergave.

Het grappige is, net even gebeld. Voorheen als je belde stond er in de display van de andere gigasets: "Lijn Bezet"
en dat is nu dus weg. Goed niet heel verbazend er zit immers een centrale tussen, die regelt dit.
Maar ik dacht, misschien belangrijk. :|

[ Voor 41% gewijzigd door BDTS op 14-08-2016 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
Die gigasets zijn ook kleine telefoo centrales. Daar kan je meer mee dan die tipel.Waarom zo een bagger tiptel (waar je standaard een schakelklok op de voeding moet zetten tegen het vastlopen) er tussen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taart-met-appel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-01 02:10
http://www.phone-master.n...ax-2-8clipHANDLEIDING.pdf

kijk eens op pagina 41 en 49

(bij mij moet ik bij de ene provider sms aanzetten en bij de andere weer uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDTS
Hallo Taart met appel; Deze mogelijkheden heb ik reeds geprobeerd. Ook geen resultaat.
Maar ook bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:12
en als je de gigaset op de lijn van de schuur zet ? Heb je dan wel nummer weergave ?

tevens de delay iets hoger zetten op gigaset weet zo 123 niet hoe het precies heet maar soms zijn de centrales wat langzamer als je dan die leaf op 500 MS zet ofzo krijg je wel de nummers te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDTS
Hallo Jan-man,

nee andere lijn maakt niets uit.
Dat andere wat je zegt, in die richting zat ik ook te denken, is het zo dat smtp maar 1x uitgezonden wordt? Of wordt dit herhaald?
Als het nl maar 1x binnen komt en de nieuwere telefoons werken vertraagd zou dit de oorzaak kunnen zijn.
Of klets ik nu als een kip zonder kop?

Ik weet eerlijk gezegd niet wat je bedoeld met de delay.

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BDTS schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:59:
[..............]
Nu heb ik dit weekend een TIPTEL 1/8 fax clip huiscentrale geinstalleerd. Met als reden om A: telefoon in de garage en de schuur te hebben en B: makkelijk intern te kunnen bellen en C: een stukje spielerij.
De centrale werkt goed echter het volgende: ik heb geen nummerweergave meer op de siemens gigasets. WEL in de schuur en de garage waar twee profoon tx168 hangen.

Hoe kan dit? De centrale geeft de DTMF wel door kennelijk. Maar op een of andere manier kunnen de siemensen het niet "lezen"
Iemand enig idee? :/
Een paar jaar geleden heb ik ook zitten stoeien met deze Tiptel 1/8 fax clip huiscentrale en ondervond exact hetzelfde probleem met de nummerweergave op onze Siemens Gigasets.

Na ruggespraak met Tiptel suppoort bleek dat ik het internationale model van de 1/8 fax clip huiscentrale had moeten hebben dat de nummerweergave kennelijk wel correct afhandelt.
De meerprijs was het mij echter niet waard en de Tiptel is retour afzender gegaan.

In plaats daarvan heb ik een goedkope Profoon huiscentrale gevonden (niet meer nieuw leverbaar) die wel precies deed wat die moest doen en dat voor veel minder geld.
Ik zou het modelnummer even moeten checken, mocht je interesse hebben.

Op dit moment hebben wij de Profoon niet meer in gebruik en staan er twee Gigasets basisstations.
Probleem opgelost en het werkt overzichtelijker dan met een onnodig gecompliceerde huiscentrale. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
@ TS:

Vraagje, is het installeren van een klein voip systeem niet iets voor je?
Kun je veeeeeeel meer mee dan die tiptel

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDTS
Dank allemaal voor de reacties.
Ik denk idd dat het echt een stukje spielerij was, wat toch een beetje teleurstellend is.
Voip; kan ik me eens in verdiepen, echter zal ik dan wel nieuwe toestellen aan moeten schaffen.
En een gigaset met meerdere handsets vind ik persoonlijk geen optie, de reden: of de handsets zijn leeg, (niet op de lader) of ze liggen allemaal op de verkeerde plaats, of allemaal op 1 plaats. (ja ik spreek uit ervaring, en ja ik hou nog steeds van d'r ;-))
Maar daarom dus ook vaste toestellen, met een draad. ;-)
Voip is een optie daar de schuur en garage ook voorzien zijn van UPT kabel.
Pagina: 1