Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xpenology setupje

Pagina: 1
Acties:

• OrangePower
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-01-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Xpenology draaien met nzbget of sabnzdb en Plex server.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 700 euro maar minder is natuurlijk beter :)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een 300mbit internet verbinding dus het systeempje moet snel genoeg zijn om tegen dat soort snelheden te downloaden. 4TB harde schijf is genoeg. Ik gok 8GB RAM en een i5 CPU?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet stil zijn. Ik speel graag 4K af, dus dat moet ook kunnen.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Advies van een Xpenology gebruiker. Zijn er dingen waar ik op moet letten? Specifieke hardware die het beste of juist niet werkt?

[ Voor 4% gewijzigd door OrangePower op 14-08-2016 19:10 ]

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ik gebruik ook XPEnology, en het enige waar je vooral op moet letten is dat je niet naar DSM 6.0 kunt. Ik heb alles eenmalig ingesteld en het is tot nu tot zeer stabiel en snel gebleken. Blader even door deze lijst http://xpenology.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=10973 om te zien of de hardware die je uitgezocht hebt op dit moment ondersteund wordt. (ook al gemeld in het XPEnology topic)

Die 300 Mbit trek ik met een AMD 5350 ook wel dicht, het is dat mijn verbinding niet zo snel is.
https://support.plex.tv/h...-do-I-need-for-my-Server- hier staat beschreven wat Plex zelf adviseert om aan CPU in je mediaserver te steken, ik zie echter niets over 4k en daarbij weet ik niet of je meerdere streams tegelijk wil bekijken (en dan voornamelijk welke nummers daar bij horen). Ik kan hier niks zinnigs over zeggen omdat ik media afspeel op andere devices en de NAS alleen maar voor het downloaden en opslaan is.

Verder geef je aan dat het systeem stil moet zijn, in het XPEnology topic zeg je dat je hem in een TV meubel gaat plaatsen. Is dit per se nodig? Ik heb mijn NAS in de meterkast gedumpt, hier hoor ik hem niet, heb ik geen last van draaiende schijven en fans en doet hij zn werk net zo goed. Hierdoor was ik ook iets flexibeler met de behuizing die ik aangeschaft heb, dit kan goedkoper zijn dan wanneer design ook een rol gaat spelen.

Hoeveel schijven wil je gaan plaatsen? Met andere woorden hoe belangrijk is je data voor je? Meerdere schijven vind ik zelf wel een prettig idee mocht er onverhoopt eentje uitvallen (let op: dit is GEEN back-up), je NAS draait dan gewoon door. Dit is ook weer van invloed op de behuizing die je aan moet schaffen.

Is energiegebruik belangrijk? Ik heb hier bij de aanschaf wel op gelet, aangezien het ding 24/7 aan staat. Ik zie hier echter soms builds voorbij komen van mensen die hier beduidend minder door bezwaard zijn, ook een keuze die je voor jezelf moet maken.

• kristofken
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-09-2024
ik ben ook geintereseerd in dergelijk setupje. wil meerdere schijven. Ik dacht aan raid 1 of 5 afhankelijk wat xpenology ondersteund.
laag enerigegebruik is interessant.
het nasje moet streamen en downloaden en vooral veel data opslaan. (NZB, Plex,..)
prijs: 200 a 300 euro.
Stick heb ik al 64gb USB 3 Sandisk Ultrafit
disks heb ik al 3x 2TB seagate red