2e schijf niet aanraakbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRolls
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-07 21:34

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag mijn PC een upgrade gegeven met een SSD, mijn oude HDD wat voorgaans mijn boot schijf was heb ik nu als 2e schijf aangesloten. Alles werkt redelijk goed tot op het punt dat alles nog op de HDD staat. Ik kan namelijk geen programma's vanaf de HDD openen en niet door bestanden en mappen van de gebruiker speuren, waarvan ik bij de installatie op SSD hetzelfde microsoft account voor gebruikt heb. Ik moet namelijk eigenlijk nog wat bestanden van de schijf afhalen als het mogelijk zou zijn ook kan hij geen bestanden of mappen of programma's vinden via de windwos zoek functie van die schijf.. Iemand enige tips wat ik kan doen?
Wat heb ik al geprobeerd?
- Mijn account 'bevestigen' helaas stuurt microsoft me geen code toe via de mail... ?
- In eigenschappen kijken naar de rechten van de gebruikers

Specificaties mijn systeem:
SSD: PNY optima 480GB
HDD: Seagate barrucade 2TB
Moederbord: MSI H81M-E34
CPU: Intel Core i5 4690K
GPU: MSI GTX 960 4G
RAM: 8GB Crucial ballistix sports
Voeding: Een cooler master thunder 650W
Alvast bedankt voor de suggesties!

met vriendelijke groeten,
Roy

[ Voor 4% gewijzigd door RoyRolls op 14-08-2016 18:58 ]

Roy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:52

DarkSide

theres no place like ::1

dus je hebt een clean install gedaan op de SSD?
En nu kun je geen programma's die geinstalleerd stonden op de HDD meer openen?
Dat is logisch, die "geïnstalleerde" programma's zijn niet geïnstalleerd op je huidige windows.

Verder omdat je een clean install gedaan hebt is je gebruikers iD anders.
Ookal gebruik je dezelfde naam (ms account). Genereert windows een uniek ID.

Ik vermoed dat je gewoon geen rechten hebt en een Take ownership moet doen op de HD, danwel folders.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 18:55

mutsje

Certified Prutser

Als je windows op een andere disk installeert werken inderdaad programma's op de andere disk niet meer. Dit betekend dat je al je programma's opnieuw zult moeten installeren.
Voor het 'take ownership' zie link https://www.schoonepc.nl/...beheer_beheerrechten.html scrol tot ongeveer midden daar staat het uitgelegd.
Dit is zoals DarkSide ook al opmerkte heb alleen link toegevoegd zodat het makkelijker voor je word :)