Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vane100
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:56
Hoi allen,

Vraagje. Ik heb zowel mijn tv via mijn Marantz AVR middels HDMI kabel, alsmede mijn beeldscherm via DVI aangesloten op mijn videokaart. Nu is het zo dat de tv kennelijk vanwege de configuratie van MSI, via de hdmi poort als het primair (identificatienummer 1) scherm wordt getoond, met als gevolg dat mijn monitor als 2 wordt geïdentificeerd. Ik maak gebruik van de schermduplicatie instelling in Windows.

Nu merk ik op dat ik sedert de periode van de anniversary update ineens een stuk minder fps behaal tijdens het gamen. Na enige tijd constateerde ik dat dit probleem werd verholpen indien ik mijn AVR ontkoppelde, of indien ik het scherm alleen weergeef op 2=monitor (via dvi).

Het lijkt erop dat scherm 1 (AVR) + TV wordt gedupliceerd naar scherm 2 (monitor). Dit zou ik graag om willen draaien.

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen? Het instellen van 2 als primair scherm heb ik reeds geprobeerd, zonder succes. Ook de Win+p (PC screen only) geeft enkel weergave op mijn tv, zelfs als ik mijn monitor als primair schem heb ingesteld.

Graag jullie advies :).

Edit: Geteste games zijn Diablo 3 en World of Warcraft. Bij fullscreen weergave onstaat het probleem niet, bij windowed (borderless) wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Vane100 op 14-08-2016 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vane100
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:56
Update: wonderbaarlijk hielp de EyeFinity optie van de AMD Crimson software. Windows ziet mijn AVR en monitor nu als één display en de fps problematiek is volledig opgelost.