Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Mijn vraag

Zou deze combinatie nog werkende te krijgen zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Zoals de titel aangeeft Windows 10 Pro (64Bit)
Logitech Wingman Interceptor
Logilink USB to Gameport

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Bijzonder weinig en wat ik vind geeft weinig hoop, Logitech ondersteund de Interceptor in ieder geval, maar tot Windows Vista. Ik heb de combinatie zelf (nog) niet kunnen proberen, want ik ben (nog) niet in het bezit van een USB to Gameport converter.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 14-08-2016 22:11 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
nvm verkeerd gelezen

[ Voor 93% gewijzigd door Breezers op 14-08-2016 17:57 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:41

JesseMacaw

Electronicafanaat

Dat ligt aan een aantal factoren, en helaas geef je de benodigde informatie niet. Mijn glazen bol is helaas naar de reparateur.

- Gebruik je 32-bit of 64-bit Windows 10?
- Zijn de Vista drivers waar je het over hebt 32-bit of ook 64-bit?
- Wil je een speciaal stuk software gebruiken of is een generieke ondersteuning van Windows ook voldoende?

Aangezien de Gameport-USB-adapter die je linkt actief lijkt, denk ik dat dat deel in ieder geval wel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 20:08
Als er win7 drivers voor een USB HID (en dat is dit uiteindelijk) te krijgen zijn zou het me nogal verbazen als het onder win10 weigert te werken. Dat gezegd hebbende is er (helaas) maar één manier om dit zeker te weten, en dat is proberen.
Overigens staat me ergens vaag iets bij dat die logitech wingman krengen (...sorry) niet goed/gewoon helemaal niet met Gameport to USB-HID converters overweg konden. Hoe dan ook, als het met die converter wel/niet werkt zal het IMO net zo goed wel/niet werken met een €5-€8 chinese converter; €18+vz besteden bij Conrad is sowieso niet de meest verstandige keuze. Inwendig bevatten die krengen uiteindelijk toch dezelfde chipset (en firmware, doorgaans :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
JesseMacaw schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:10:
Dat ligt aan een aantal factoren, en helaas geef je de benodigde informatie niet. Mijn glazen bol is helaas naar de reparateur.

- Gebruik je 32-bit of 64-bit Windows 10?
- Zijn de Vista drivers waar je het over hebt 32-bit of ook 64-bit?
- Wil je een speciaal stuk software gebruiken of is een generieke ondersteuning van Windows ook voldoende?

Aangezien de Gameport-USB-adapter die je linkt actief lijkt, denk ik dat dat deel in ieder geval wel goed zit.
Mijn excuus, ik ben inmiddels zo gewent om 64bit Windows versies te gebruiken, dat de 32bit eigenlijk niet meer bij mij op komt en ja, Logitech levert ook een 64bit variant voor Windows Vista. Verder, wat bedoel je met een speciaal stuk software? Ik zoek ondersteuning binnen Windows, dan lijkt mij het toch duidelijk dat het om software gaat welke op dit besturing systeem draait?

Anders gezegd ik ben opzoek naar mensen die eventueel ervaring hebben met de genoemde combinatie, met name of een USB to Gameport converter gaat werken.
iceheart schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:19:
€18+vz besteden bij Conrad is sowieso niet de meest verstandige keuze. Inwendig bevatten die krengen uiteindelijk toch dezelfde chipset (en firmware, doorgaans :P ).
Mijn ervaring is toch enigszins anders, met dergelijke converters. Ook eens met USB to Serieel converters aan de slag geweest, daar waren de Chinese varianten toch echt niet toereikend. :)

[ Voor 17% gewijzigd door _Dune_ op 14-08-2016 22:18 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:41

JesseMacaw

Electronicafanaat

_Dune_ schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:16:
Mijn excuus, ik ben inmiddels zo gewent om 64bit Windows versies te gebruiken, dat de 32bit eigenlijk niet meer bij mij op komt en ja, Logitech levert ook een 64bit variant voor Windows Vista. Verder, wat bedoel je met een speciaal stuk software? Ik zoek ondersteuning binnen Windows, dan lijkt mij het toch duidelijk dat het om software gaat welke op dit besturing systeem draait?

Anders gezegd ik ben opzoek naar mensen die eventueel ervaring hebben met de genoemde combinatie, met name of een USB to Gameport converter gaat werken.
Voor zover ik kan zien ligt het dan nog maar aan één ding: namelijk of de USB adapter een GamePort aansluiting verzorgd op een modern systeem, wat mij het meest waarschijnlijk lijkt en waarbij het apparaat eigenlijk een tweede joystick emuleert, of dat de adapter de GamePort signalen direct omzet naar USB signalen om ze in de driver laag weer terug om te zetten en zo een echte GamePort te emuleren, wat niet zou werken omdat Windows überhaupt geen ondersteuning meer biedt voor GamePort. Die laatste is wel de meest interessante ;) . Zie ook deze thread. Helaas lijken deze adaptertjes alleen ondersteuning te hebben voor de simpelere joysticks, maar omdat je er een van Conrad haalt heeft die misschien wel meer functies:
Kompatibel zum Thrustmaker FCS, CH Flightstick Pro, 2-4
Achsen/4 Tasten und 2 Achsen/8Tasten Controller
Dit staat in de Duitstalige handleiding...
Pagina: 1