• RiZerMan
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-11-2024
Heey, ik ben nu me pc aan het bouwen maar loop vast. ik ben nu mijn stroomkabels aan het aansluiten.
Mijn 24pins zit erin maar nu de ander.

De JPWR2 aansluiting op me moederbord heeft maar 4 pins maar, mijn voeding bied er 8 met daarop CPU. nu heb ik al gehoord dat deze uit elkaar kunnen maar welke van de 2 heb ik dan nodig.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

De gene die past.

Als het goed is past er maar één set van 4.

Gabriël AM5

Verwijderd

Er past er maar 1

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:22

D4NG3R

kiwi

:)

De aansluiting die past, beide helften zijn anders.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• RiZerMan
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-11-2024
oke duidelijk, hij past en de andere helft er gewoon naast laten hangen?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:22

D4NG3R

kiwi

:)

Yup, zolang de andere helft nergens contact mee maakt is het prima.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• NBS
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-12-2025

NBS

Nu jij jouw eigen pc hebt gebouwd maakt het niet zoveel uit , maar als je in de toekomst voor anderen (klanten) een pc in elkaar gaat sleutelen, dan raad ik aan om onder het mom van 'cabel management' de losse plug terug te tyrappen aan de eigen kabel. Jij weet zelf dat die kabel nergens aan gekoppeld hoort te zijn maar een ander kan daar andere ideeën over krijgen wanneer hij of zij een kabel ziet los hangen, bijvoorbeeld dat deze is losgeschoten. Het zelfde geldt voor de HD Audio en ac97 plug van de behuizing, waarvan je maar één plug gebruikt.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-02 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

NBS schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 19:49:
Nu jij jouw eigen pc hebt gebouwd maakt het niet zoveel uit , maar als je in de toekomst voor anderen (klanten) een pc in elkaar gaat sleutelen, dan raad ik aan om onder het mom van 'cabel management' de losse plug terug te tyrappen aan de eigen kabel. Jij weet zelf dat die kabel nergens aan gekoppeld hoort te zijn maar een ander kan daar andere ideeën over krijgen wanneer hij of zij een kabel ziet los hangen, bijvoorbeeld dat deze is losgeschoten.
Mwah, voor de CPU power valt dat wel mee. Ik heb afgelopen week een nieuwe voeding in een computer moeten zetten omdat de oude het begeven had en de dual 4-pin stekker voor de CPU zit een paar cm na de stekker al aan elkaar vast. De ongebruikte 4-pin kon in mijn geval dus niet eens aan zichzelf gebonden worden, omdat er gewoon geen ruimte voor was om 'm zo ver te buigen zonder kabelbreuk te veroorzaken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• NBS
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-12-2025

NBS

Hero of Time schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 19:54:
[...]

Mwah, voor de CPU power valt dat wel mee. Ik heb afgelopen week een nieuwe voeding in een computer moeten zetten omdat de oude het begeven had en de dual 4-pin stekker voor de CPU zit een paar cm na de stekker al aan elkaar vast. De ongebruikte 4-pin kon in mijn geval dus niet eens aan zichzelf gebonden worden, omdat er gewoon geen ruimte voor was om 'm zo ver te buigen zonder kabelbreuk te veroorzaken.
In dat geval is het inderdaad niet nodig. Heb zelf ook voedingen gezien waarvan de tweede 4-pins cpu plug bijna net zo lang was als de eerste 4 pins cpu plug. Zal dus wel afhankelijk zijn welke merk en model voeding of een tyrapje nodig/handig is.
Pagina: 1