videokaart word heet tijdens youtube

Pagina: 1
Acties:

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-01 11:56
mijn videokaart een xfx r9 390x word heet tijdens een simpel youtube filmpje , 50 a 60 graden in youtube terwijl ik in idle 30 graden draai , is gewoon tijdens youtube 30 graden warmer . gta 5 draait hier ook op 60 70 graden maar dat lijkt me meer dan normaal , vergelijken met no man sky en planet coaster draait mn kaart op 80 90 graden .

is er een probleem met mijn kaart of ligt het aan wat anders ?

psn: taker-mart

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:35
draaien de fans tijdens het afspelen van youtube filmpjes?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:04

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Persoonlijk zou ik het probleem eerder bij YouTube zoeken, als er een media site is die belabberde performance levert is het YouTube wel. YouTube wordt op onze CITRIX omgeving om deze reden geweerd, terwijl andere sites de media voorschotelen gewoon toegestaan zijn, omdat deze lang niet zo'n performance hit hebben dan YouTube en zeker zo goede content voorschotelen. (uitgaande van IE11 of Edge)

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 14-08-2016 15:59 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Heb je het ook al in andere browsers geprobeerd?

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-01 09:58

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Speelt YouTube de video's af via HTML5 of Flash?
Welke browser gebruik je?

• taker1987
ik gebruik firefox

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-01 01:01

Thomg

Aww yiss

Dat de kaart zo heet wordt bij het afspelen van video's is zeker zo vreemd nog niet als de kaart passief gekoeld is, wat het zeer waarschijnlijk is.

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Zoals al gezegd de fans spinnen waarschijnlijk pas bij een bepaalde temperatuur. Bij YouTube zit je er waarschijnlijk net onder. Je kan in msi afterburner je fan snelheid aanpassen en kijken of dat werkt.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Je zou inderdaad het fanprofiel kunnen aanpassen om de temperatuur omlaag te krijgen. Echter is de genoemde temperatuur ver van problematisch, en laat de driver/kaart de temperatuur expres oplopen om de geluidproductie te beperken.

• taker1987
ik heb mn kaart juist ingesteld dat de fans altijd draaien . geen idee op hoeveel speed en waar ik dat kan zien bij amd

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-01 01:01

Thomg

Aww yiss

Afterburner heeft een fan curve die je zelf aan mag passen, zou die dan even downloaden.

Mogelijk dat het ingebouwd is in crimson, op dit moment echter geen idee ( kan niet vinden wat ik zoek via google, mist? ).

[ Voor 13% gewijzigd door Thomg op 15-08-2016 09:31 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
taker1987 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 15:53:

is er een probleem met mijn kaart of ligt het aan wat anders ?
Zo te zien werk alles perfect, de kaart wordt warmer tijdens het afspelen van een video dan als die gewoon beeld weergeeft. Hardwareversnelling werkt dus prima en de kaart wordt ook lekker warm tijdens games, dus ook hier lijkt die goed te werken. Wat is nu precies het probleem?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• taker1987
vond het gewoon nogal vreemd dat mijn kaart tijdens youtube oploopt tot 50+ graden en in gta 5 mn kaart 60-70 graden word, vond het temperatuur verschil nogal wat , van 30 graden in idle naar 50 graden in youtube.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
een simpel youtube filmpje
Youtube ondersteunt ook al 4K resoluties en 60fps video's (720p/1080p)
Dus de videokaart kan best aardig belast worden.
Pagina: 1