modem reageert wel EN niet :?

Pagina: 1
Acties:

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
ik zit nu bij mijn moeder op t werk waar ze een externe modem hebben om in te bellen bij en pc om gegevens op te halen. laatst is er iets met de LPT gedaan (printer geinstallt) en nu werkt ie niet meer.. ik dacht meteen aan een conflict, dus allees in de originle staat terug gezet, maar nu werkt ie nog steeds niet.. als je de eigenschappen v/d modem wil opvragen gaan de lampjes allemaal wel knipperen, en NOG zegt windows dat ie em niet kan vinden.
als t proggie dat moet bellen de modem aanspreekt gaan ze ook knipperen, en zegt ook dat de modem er niet is.
wat moet in doen? t is echt vet belanrijk dat ie zsm weer werkt .
alvast tnx, en sorry voor de lange tekst ;)

• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:29
Het kan zijn dat ze in de bios een instelling hebben veranderd. Dat prob. heb iik gehad, ik weet alleen niet meer hoe op te lossen.

Hebben ze iets in de bios gedaan?
Mischien een andere tweakers.

Nature will strike back.....

Verwijderd

Om te beginnen is het denk ik handig dat je eerst even kijkt welke lampjes er precies branden als je de pc net hebt opgestart, en windows klaar is met booten.

Branden er dan bijvoorbeeld DTR-lampje of OH-lampje? Je kunt op zo'n extern modem veel zien.

Wat de bovenbuurman suggereert is dat com1 of com2 in het BIOS op disabled staat. Maar dan zouden de lampjes ook niet moeten oplichten bij het aanspreken van de modem.

Ik zou als eerste de modem verwijderen onder apparaatbeheer en vervolgens opnieuw installeren.

Wat ikzelf altijd doe is opstarten in dos met modem aan com1.
En dan het commando 'echo ath1 > com1' ingeven. Dit stuurt een sigaal naar com1(modem) die de hoorn van de haak neemt. Als dat niet werkt staat meestal de comport uit.

suc6