Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Beerkiller
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-10 17:29
Ik ben op vakantie in Polen. Daar heb ik een simkaart gekoch bij de provider play. Dit heb ik vaker gedaan hier en werkte altijd goed. Het probleem nu is dat mijn Galaxy s4 zegt dat er geen simkaart is gedecteerd.
Met mijn nederlandse sim kaart heb ik geen probleem. Die is van kpn. Als ik de sim van Play in de telefoon van mijn vrouw stop werkt hij wel.

Ik heb ook haar nederlandse simkaart in die van mij gedaan en dat werkt gewoon. Die is ook van kpn.

Ik zelf heb het idee dat er een simlock op is gekomen. Dit heb ik probleem nooit eerder gehad.
Weet iemand hoe ik kan contoleren of er een lock op zit en zo ja hoe ik die kan verwijderen.

Andere idee van het probleem zijn ook welkom.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:09

DukeBox

loves wheat smoothies

Samsungs hebben een regio lock.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Beerkiller
Ik heb in deze telefoon al vaker buitelandse simkaarten gehad. Uit spanje, duitsland en polen. Daarmee heb ik nooit problemen gehad.

Kan het zijn dat door een update die lock er is ingewaaid.

[ Voor 5% gewijzigd door Beerkiller op 14-08-2016 16:01 ]

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Je moet volgens mij eerst 5 minuten bellen met je huidige simkaart in het betreffende land voordat je een andere simkaart kan plaatsen:

http://www.pcadvisor.co.u...g-region-locking-3590401/

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Beerkiller
Breezers schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 15:48:
Je moet volgens mij eerst 5 minuten bellen met je huidige simkaart in het betreffende land voordat je een andere simkaart kan plaatsen:

http://www.pcadvisor.co.u...g-region-locking-3590401/
Ik heb net met mijn kpn simkaart 8 minuten naar huis gebeld en toen de poolse sim geprobeerd maar heeft het probleem niet opgelost. Hij geeft aan "Plaats sim kaart voor netwerk diensten"

Die link kan ik niet doen om dat ik daar root acces voor nodig heb. Die heb ik niet.