Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

Topicstarter
Heyy,

Ik ben toe aan een nieuwe videokaart!

Momenteel ben ik in het bezit van een AMD Sapphire HD 7870 GPU en zit nu toch te kijken naar de 'concurrent'.
Ik zit te twijfelen of MSI echt een groot verschil biedt tegenover de Asus variant. Ik ben zelf niet van het overklokken, maar heb wel graag dat de kaart (lees: koeling) niet teveel geluid maakt.

Ik heb mijn PC aangesloten aan mijn Panasonic TV via HDMI. De TV is in staat 2160p te doen, maar door de HDMI versie van mijn 'oude' kaart kan ik dat alleen met 30hz. HDMI 2.0 kan dat met 60hz, maar ik ben dan ook benieuwd op hoeveel hz ik kan gaan met HDMI 2.0 op 1080p (of 1440p). De TV heeft een native refreshsnelheid van 120hz.

Mijn eerste vraag luidt dan ook:
Kan ik met HDMI 2.0 op 1080p op 120hz zitten? En met 1440p?

En dan mijn aankoopadvies-vraag:
Voor welke kaart zal ik volgens jou moeten gaan, ook op basis van mijn punten over het overklokken etc? Die van MSI, of die van Asus? Wat zijn de grootste verschillen tussen de twee (in theorie)?

In the window.

Beste antwoord (via TomONeill op 14-08-2016 19:20)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:01

Thomg

Aww yiss

Gainward phoenixes zijn best wel topkaarten.
pricewatch: Gainward GeForce GTX 1060 6GB Phoenix

Broertje heeft de 1070 variant. Doet het significant beter dan de ACX 3.0 1070 SC. Lijkt op dezelfde koeler dus een prima kaart.

Anders is de palit dual ook wel prima. Niet top of the line, maar wel fair value.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

In vrijwel alle gevallen aftermarket > reference, dus 1060 gaming.

Waarom per sé een keuze tussen deze twee trouwens?
MSI is pittig duur imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Thomg schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 14:06:
In vrijwel alle gevallen aftermarket > reference, dus 1060 gaming.

Waarom per sé een keuze tussen deze twee trouwens?
MSI is pittig duur imo.
Ik snap je eerste zin niet helemaal. Ja, ik zou willen gaan voor de 1060.

MSI is inderdaad fors duurder en mijn grootste vraag is dan ook waarom dat is. Krijg je er echt zoveel voordelen voor terug of is die van Asus ook goed genoeg? De chip is volgens mij wel gewoon hetzelfde dus, misschien beantwoord ik mijn eigen vraag hiermee al :p maar toch lijkt de MSI onwijs populair te zijn.

Welke andere 1060 zou je kunnen aanraden dan? Ik wil wel een kaart met dubbele fan. Asus had ook een goeie review, de rest iets minder/niet.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:44
TomONeill schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 14:42:
[...]

Ik snap je eerste zin niet helemaal. Ja, ik zou willen gaan voor de 1060.

MSI is inderdaad fors duurder en mijn grootste vraag is dan ook waarom dat is. Krijg je er echt zoveel voordelen voor terug of is die van Asus ook goed genoeg? De chip is volgens mij wel gewoon hetzelfde dus, misschien beantwoord ik mijn eigen vraag hiermee al :p maar toch lijkt de MSI onwijs populair te zijn.

Welke andere 1060 zou je kunnen aanraden dan? Ik wil wel een kaart met dubbele fan. Asus had ook een goeie review, de rest iets minder/niet.
Asus is verder ook goed, ik heb zelf zelfs betere ervaring met Asus dan met MSI

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:31
peize9 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 15:30:
[...]

Asus is verder ook goed, ik heb zelf zelfs betere ervaring met Asus dan met MSI
Maar de koeler van Asus is weer ruk. MSI support is vaak niet echt geweldig nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
loki504 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 15:53:
[...]

Maar de koeler van Asus is weer ruk. MSI support is vaak niet echt geweldig nee.
Ik zei eerder dat ik graag een dubbele fan wilde maar zag zojuist dat de Asus dat niet heeft :p Dat krijg je als je allemaal verschillende soorten en maten videokaarten langs ziet komen.

Ik twijfel of een enkele fan voldoende koeling geeft, of in ieder geval voldoende koeling met beperkte herrie. Ik kan je statement dan ook wel geloven.

Als ik dan kijk naar bijv. de Palit GeForce GTX 1060 Dual 6GB, Palit als merknaam zegt mij eigenlijk niet zoveel, of is dat juist een bekend merk in GPU wereld? Zo heel erg bekend ben ik er nu ook weer niet in. Daarnaast is dat ding ook bijna net zo duur als die MSI (20 euro minder, goedkoopste klopt niet in de pricewatch). Ook reviews op andere merken dan MSI zijn erg beperkt.

[ Voor 13% gewijzigd door TomONeill op 14-08-2016 16:19 ]

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:31
Palit is redelijk. Bekend in GPU wereld. En hebben ook altijd wel aardige koelers er op zitten. De reden dat MSI/Asus/gigabyte bekender zijn komt puur omdat ze ook andere onderdelen maken. Asus heeft wel de strix rgb. Alleen wel gelijk de duurste. En geloof niet de beste.

http://wccftech.com/nvidi...60-custom-model-round-up/

Hier bespreken ze vrijwel alle modelen. Genoeg te lezen dus.

[ Voor 19% gewijzigd door loki504 op 14-08-2016 16:37 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Broertje heeft de 1070 variant. Doet het significant beter dan de ACX 3.0 1070 SC. Lijkt op dezelfde koeler dus een prima kaart.

Anders is de palit dual ook wel prima. Niet top of the line, maar wel fair value.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Thomg schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 17:45:

Die was ik nog niet tegengekomen. Ziet er goed uit! Ik denk dat ik daar voor ga. Heel erg bedankt voor het mee denken en zoeken :)

In the window.

Pagina: 1