ATV DTV probleem Samsung tv

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 804479

Topicstarter
Ik heb een poos terug een Samsung tv gekocht, de UE40JU6410 met een Quantis 1.3 ci module...

Gisteravond kwam ik thuis en had mijn dochter met de afstandbediening lopen spelen en sindsdien pakt mijn televisie alleen maar Ned 1 ATV... Ik zie alle zenders wel staan ook de DTV maar als ik hem aanklik pakt hij hem voor 2 sec en gaat direct weer terug naar Ned 1 ATV.

Ik heb alles geprobeerd, tv 3x een reset gegeven, eerst via menu van de tv maar bleef hetzelfde. Daarna: tv uit, info, menu, mute power en dan Facory reset maar ook dan na alles weer ingevoerd te hebben blijft hij het niet doen. Ook heb ik een favorieten lijst aangemaakt met alleen maar de DTV hd zenders maar werkt ook niet, als ik de antenne kabel uit de tv trek krijg ik uiteraard een ruis beeld maar dan nog zie je dat de tv hem na 3 sec weer wil overzetten na atv.

Eigenlijks sluit ik de ci module en kabels al uit. kan het fout hebben natuurlijk,

Hopelijk weet 1 van jullie wat het probleem kan zijn.......

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-06 13:54
Het lijkt erop dat je veel, zo niet alles hebt geprobeerd, inclusief een echte factoryreset in het servicemenu.
Heb je de CI-kaart/module ook gereset naar de standaard instellingen? Systeemmenu > algemene interface.

Om euvels uit te sluiten zou ik de module toch naar de standaardinstellingen terugzetten en daarna de CI-module uit de adapter verwijderen.

Dit wil soms helpen (maar verwacht er niet te veel van)

Eventueel nogmaals een factory reset uitvoeren en de CI module naar de standaardinstellingen terugzetten.
  1. Stroom van de tv, daarna enkele malen op de fysieke powerknop van de tv drukken om te zorgen dat alle reststroom uit de tv verdwijnt;
  2. de zenders opnieuw automatisch instellen zonder een geplaatste CAM-kaart, en alleen de "bron" kiezen die je wilt: bijvoorbeeld alleen digitale kabelkanalen, geen -alaloge kanalen, geen satelietkanalen. Andere bronnen kun je later altijd toevoegen.
  3. nadat de kanalen opnieuw zijn ingesteld, de tv uitschakelen en de CI-kaart opnieuw plaatsen in de module.
Hopelijk werkt de tv dan weer na behoren.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements