Hoi, eerste post in het forum voor zover ik weet, heb al enkele dagen rond gekeken voor advies en tips bij het in elkaar zetten van een 'game setup' en heb nu mijn lijst compleet en wilde nog een laatste check hebben voordat ik mijn onderdelen ga bestellen. Heb 6 jaar geleden ook 2 systemen in elkaar geflanst maar daarna nooit meer iets van de vooruitgang in de technieken bijgehouden tot enkele maanden geleden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is vooral bedoeld om op te gamen. Games zoals GTA V, Arma III, Ark, CS:GO en misschien straks DOOM (nu haal ik bij DOOM (demo) hoogstens de 5 a 10 fps
). Daarnaast zal ik nog wel eens wat gaan renderen op het systeem maar dat heeft niet echt de hoogste prioriteit van deze setup. Daarnaast natuurlijk gewoon dagelijks gebruik voor school.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget voor deze setup wil ik rond de 1000 euro houden inclusief toebehoren zoals muis, toetsenbord en scherm voor nu.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben op dit moment in het bezit van een Samsung 850 EVO 250 GB SSD en die wil ik gaan gebruiken naast een WD 1TB HDD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb mijn lijst van de PC bijna compleet, echter moet ik nog even kijken voor een muis, toetsenbord en scherm in de winkel zelf, heb zo geen idee wat een beetje fijn zal zijn om te gebruiken op dit moment.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb tot nu toe in mijn systemen een Intel zitten (i3 volgens mij) en gebruik Nvidia voor de grafische kaarten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen eisen, behalve dat ik geen problemen tegen kom in mijn opstelling straks.
Ga je overklokken?
Heel simpel gezegd; nee, ik ga niet overklokken, ik vind het een te dure 'grap' ten opzichte van de winst die ik er uit kan gaan halen.
Wat verwacht je van ons?
Zelf heb ik al een lijst samengesteld van de onderdelen die ik wil gaan aanschaffen, echter wil ik graag nog van jullie horen of er onderdelen vervangen kunnen worden voor betere onderdelen. Mijn budget is dan wel 1000 euro maar als er ergens enkele tientjes kan worden bespaart is dat altijd mooi meegenomen.
Hier nog even mijn lijstje van de setup:
En owja, iemand nog misschien tips voor muis, toetsenbord en scherm?
Voor het scherm zat ik te denken aan LG 24MP47HQ Zwart maar geen idee of het iets is
Alvast bedankt
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is vooral bedoeld om op te gamen. Games zoals GTA V, Arma III, Ark, CS:GO en misschien straks DOOM (nu haal ik bij DOOM (demo) hoogstens de 5 a 10 fps
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget voor deze setup wil ik rond de 1000 euro houden inclusief toebehoren zoals muis, toetsenbord en scherm voor nu.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben op dit moment in het bezit van een Samsung 850 EVO 250 GB SSD en die wil ik gaan gebruiken naast een WD 1TB HDD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb mijn lijst van de PC bijna compleet, echter moet ik nog even kijken voor een muis, toetsenbord en scherm in de winkel zelf, heb zo geen idee wat een beetje fijn zal zijn om te gebruiken op dit moment.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb tot nu toe in mijn systemen een Intel zitten (i3 volgens mij) en gebruik Nvidia voor de grafische kaarten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen eisen, behalve dat ik geen problemen tegen kom in mijn opstelling straks.
Ga je overklokken?
Heel simpel gezegd; nee, ik ga niet overklokken, ik vind het een te dure 'grap' ten opzichte van de winst die ik er uit kan gaan halen.
Wat verwacht je van ons?
Zelf heb ik al een lijst samengesteld van de onderdelen die ik wil gaan aanschaffen, echter wil ik graag nog van jullie horen of er onderdelen vervangen kunnen worden voor betere onderdelen. Mijn budget is dan wel 1000 euro maar als er ergens enkele tientjes kan worden bespaart is dat altijd mooi meegenomen.
Hier nog even mijn lijstje van de setup:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 230,51 | € 230,51 |
| 1 | ASRock B150A-X1 | € 82,- | € 82,- |
| 1 | Galaxy GeForce GTX 970 4GB | € 248,- | € 248,- |
| 1 | Aerocool VS-92 Black Window Edition | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 63,95 | € 63,95 |
| 1 | Corsair CS750M | € 110,95 | € 110,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 781,41 | |
En owja, iemand nog misschien tips voor muis, toetsenbord en scherm?
Voor het scherm zat ik te denken aan LG 24MP47HQ Zwart maar geen idee of het iets is
Alvast bedankt