Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compacte Game PC ~ 1200 euro

Pagina: 1
Acties:

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02 07:52
Mijn build is redelijk gek gestart. Ik was altijd heel erg fan van de pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart, deze wou ik dan ook in eerste instantie gaan halen. Mijn systeem komt alleen op mijn bureau te staan en mijn huidige case (heeft ongeveer zelfde afmetingen) vind ik veel te groot. Vandaar dat mijn oog viel op de pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart. Vanuit hier ben ik dus verder gegaan met mijn build.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk worden gebruikt om te gamen. Naast het gamen zal er ook development werk plaatsvinden waarbij gebruik wordt gemaakt van VMs (vandaar mijn keuze voor het geheugen). Voor de rest het algemene huis-tuin-en-keuken werk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen maximale prijs, maar je moet ergens een grens trekken. Ik denk dat mijn grens (voor wat ik wil) rond de 1200 euro licht. Meer/minder mag natuurlijk altijd, maar ik wil te overkill gaan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, uit mijn huidige build neem ik de pricewatch: Noctua NH-D14 (voor zover ik kan zien gaat dit net passen).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn 'wens' is om op 1440p te gaan gamen op high/ultra settings. Nu weet ik dat dit heel erg verschilt per game maar op dit moment weet ik nog niet zo zeer welke games ik echt ga spelen. Zal voornamelijk GTA V, Rust en CS:GO zijn. Wellicht wil ik in de toekomst ook bezig gaan met VR. Hierbij denk ik voldoende te hebben aan een GTX 1070.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren, wel heb ik altijd de neiging gehad om meer naar nVidia te kijken. Maar ik sta open voor alles, zolang het maar bang-for-buck is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst heb ik een zo klein en stil mogelijk systeem, verder heb ik geen specifieke eisen of wensen. Eerst zat ik nog te denken aan een i7, maar ik denk dat dat te hoog gegrepen is voor mijn gebruik.

Ga je overklokken?
Heel simpel, nee. Ik vind de kosten te hoog ten opzichte van de performance winst.

De configuratie:
#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 62,50€ 62,50
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 230,51€ 230,51
1MSI B150I GAMING PRO€ 88,33€ 88,33
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16€ 78,95€ 78,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 521,51€ 521,51
1Corsair SF450€ 85,95€ 85,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 149,89€ 149,89
1Silverstone SST-PP08B€ 7,77€ 7,77
Totaal€ 1.225,41

Case; Zoals eerder aangegeven is de keuze voor deze case gevallen omdat ik de R5 een zeer mooie kast vond, maar te groot.

CPU; Gekozen voor een i5-6600 omdat ik toch ook van plan ben werk te gaan doen met VMs. Eerst zat ik nog te denken aan een i7 maar dat wordt gelijk een stapje duurder.

Moederbord; Gekozen op basis van form factor en de mogelijkheid tot m.2 (wellicht wat voor de toekomst?)

Geheugen; Ik was opzoek naar 16GB (omdat ik dus ook VMs wil draaien). Wellicht dat ik ook voor 8GB kan gaan maar zit dan liever gelijk goed met 2x 8GB nu.

GPU; Wil op 1440p redelijke prestaties kunnen halen (high/ultra settings), daarbij ook in de toekomst wellicht bezig met VR. Een 1060 lijkt mij dan net iets te min.

PSU: Gekozen voor een SFX (kast is ATX, vandaar de adapter) om zo meer speling en ademruimte te geven voor de GPU. Vond het persoonlijk wel een verstandige keuze :)

SSD: Altijd fan geweest van de Samsung EVO reeks (Heb de 840 in mijn PC en laptop zitten). Dit was dus meer een voorkeur, sta altijd open voor betere suggesties.

Wat verwacht je van ons?
Algemene review over de build (met evt. tips om kosten te besparen maar wel goede performance te houden). Daarnaast heb ik ook nog de vraag of alles gaat passen;

CPU Fan: De case heeft een maximale CPU fan hoogte van 162mm. De NH-D14 is 160mm, dus dit zou moeten passen.

Geheugen: De NH-D14 ondersteunt een ram hoogte van 44mm, de HyperX Fury Series zijn 34.04mm hoog. Dit moet volgens mij wel passen.

GPU: De case heeft een maximale GPU lengte van 315mm. Deze GPU heeft een breedte van 140mm, dat moet neem ik aan passen aangezien de CPU fan hoogte 162mm kan zijn.

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
build ziet er goed uit. wel zou je in plaats van zon rare constructie met een sf voeding en een bracket ook gewoon een atx voeding kunnen nemen zoals een pricewatch: Corsair RM550x maar modulair is volgens mij niet nodig vanwege het kabelgat en de ruimte achter het mobo dus iets zoals pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W.

quo gpu zou ik wel iets bezuinigen, de msi versie is erg duur terwijl andere fabrikanten misschien nog wel betere uitvoeringen hebben voor 50 euro minder. de pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 Super JetStream 8GB is m.i de betere keus en is goedkoper. past ook makkelijk in je case dus dat zit goed.

ssd zou ook nog wat goedkoper kunnen door te gaan voor een pricewatch: Sandisk Ultra II SSD 480GB ( heb ik zelf en werkt perfect)
of een pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB die nu heel hot is.

je hebt trouwens wel een mooie build quo looks, als je de cpu koeler vervangt voor een pricewatch: Cryorig M9i kan je ook gewoon een windowed build nemen als die toch op je bureau komt te staan. pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart Window

• PaulEm
Nate-Senpai schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 12:06:
build ziet er goed uit. wel zou je in plaats van zon rare constructie met een sf voeding en een bracket ook gewoon een atx voeding kunnen nemen zoals een pricewatch: Corsair RM550x maar modulair is volgens mij niet nodig vanwege het kabelgat en de ruimte achter het mobo dus iets zoals pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W.
Deze 'rare' constructie had ik gekozen vanwege de hoogte van de PSU. De GPU komt zeer dicht op de PSU te liggen. De ATX versies die jij aangeeft zijn twee centimeter groter. Had deze dus niet gekozen vanwege zijn modulariteit maar de grootte :)
quo gpu zou ik wel iets bezuinigen, de msi versie is erg duur terwijl andere fabrikanten misschien nog wel betere uitvoeringen hebben voor 50 euro minder. de pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 Super JetStream 8GB is m.i de betere keus en is goedkoper. past ook makkelijk in je case dus dat zit goed.

ssd zou ook nog wat goedkoper kunnen door te gaan voor een pricewatch: Sandisk Ultra II SSD 480GB ( heb ik zelf en werkt perfect)
of een pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB die nu heel hot is.
Bedankt, ik ga deze opties zeker even bekijken. Prijs op de GPU scheelt interdaad 40 euro
je hebt trouwens wel een mooie build quo looks, als je de cpu koeler vervangt voor een pricewatch: Cryorig M9i kan je ook gewoon een windowed build nemen als die toch op je bureau komt te staan. pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart Window
Had niet een bewust gekozen voor de looks, kwam zo toevallig uit :) Ik ben zelf alleen niet zo'n fan van de windowed cases. Aangezien ik 'm zo stil mogelijk wil lijkt het mij dan ook handiger gewoon de zijkant met dat geluidswerende materiaal te hebben.

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 11:09
Heb deze case laatst zelf ook gebruikt om een pc in te bouwen (voor het eerst). Maar het is een erg fijne kast. Zeer compact maar met genoeg ruimte om te werken en de kabeltjes netjes weg te werken. Hij is redelijk stil maar als je aan het gamen bent hoor je hem wel. Ook hoor je de standaard cooler die je bij je intel processor krijgt wel redelijk. Maar daar kun je altijd een betere cooler voor kopen.

• PaulEm
ghighoegha schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:28:
Heb deze case laatst zelf ook gebruikt om een pc in te bouwen (voor het eerst). Maar het is een erg fijne kast. Zeer compact maar met genoeg ruimte om te werken en de kabeltjes netjes weg te werken. Hij is redelijk stil maar als je aan het gamen bent hoor je hem wel. Ook hoor je de standaard cooler die je bij je intel processor krijgt wel redelijk. Maar daar kun je altijd een betere cooler voor kopen.
De stock fan wou ik inderdaad niet gaan gebruiken, vandaar dat ik gebruik wou maken van mijn NH-D14 uit mijn huidige build :) wel goed om te horen dat de case goed 't geluid tegenhoudt.

Heeft iemand anders nog op of aanmerkingen over deze setup?

Verder vraag ik mij ook af of de komende maand er nog veel verandering gaat plaatsvinden in de prijzen of nieuwe hardware. Ik was namelijk van plan deze setup ergens in oktober te bestellen.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:42

NoTimeRemains

I know

er zijn geruchten dat in oktober de prijzen van de GPU's iets lager zouden kunnen worden, maar of dat waar is....

This is the Way.

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-11 08:42
De setup met de voeding is mogelijk inderdaad, als alternatief zou je voor deze kunnen gaan die wel 140mm diep is: pricewatch: Cooler Master V Series V550

Verder is je geheugen geclockt op 2400Mhz en op B150 moederbordjes wordt die terug gezet naar 2133Mhz. Dit is dan wat je wil, maar het prijs verschil is minimaal: pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16
pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 is een tientje goedkoper, als je nog ergens wil besparen, alleen kan ik niet vinden hoe hoog deze zijn...

Met precies dezelfde gedachte kwam ik via de R5 op de Nano S. Fractal Design is gewoon mooi, maar de R5 is te groot op het bureau, dus de Nano S is perfect :) Hij is stil en lekker compact en maar minimale beperking betreft keuzes voor onderdelen. Succes met je build verder.

• PaulEm
WahWah schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:54:
De setup met de voeding is mogelijk inderdaad, als alternatief zou je voor deze kunnen gaan die wel 140mm diep is: pricewatch: Cooler Master V Series V550

Verder is je geheugen geclockt op 2400Mhz en op B150 moederbordjes wordt die terug gezet naar 2133Mhz. Dit is dan wat je wil, maar het prijs verschil is minimaal: pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16
pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 is een tientje goedkoper, als je nog ergens wil besparen, alleen kan ik niet vinden hoe hoog deze zijn...

Met precies dezelfde gedachte kwam ik via de R5 op de Nano S. Fractal Design is gewoon mooi, maar de R5 is te groot op het bureau, dus de Nano S is perfect :) Hij is stil en lekker compact en maar minimale beperking betreft keuzes voor onderdelen. Succes met je build verder.
Die voeding is wel weer hoger met z'n 8,6cm. Wat betreft het geheugen heb je gelijk, ik was er echt zeker van dat ik 2133 had geselecteerd. Dat zal verklaren waarom t zo lastig was goed geheugen te vinden. Bedankt, en ik ga even de specs bekijken van de Crucial reepjes.

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:51
Die crucial balkjes zijn lager dan de kingston, geen probleem. Ze zijn lelijk maar functioneel.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Pagina: 1