Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ethernetsplitter

Pagina: 1
Acties:

• lolkejan
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Hallo,

De situatie is als volgt: het modem staat beneden bij mijn buurvrouw, ik huur het bovenappartement. Het WIFI is erg slecht, daarom heb ik via powerplugs bekabeld internet boven. Echter wil ik graag en mijn pc en mijn smart tv bekabeld aansluiten. Nu heb ik een ethernetsplitter aangeschaft, echter als ik mijn tv aansluit op de splitter (of laptop, ook geprobeerd) valt de LAN verbinding op de PC weg. Is het niet mogelijk om via deze weg 2 apparaten aan te sluiten?

Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/heknh02ur/ethernet_aansluiting.png

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:59

Matis

Rubber Rocket

Nee, dat gaat niet zo. Je zou een powerline met twee ethernet uithangen kunnen aanschaffen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Waarom niet een simpele switch gebruiken?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12
Nee, ethernet kun je niet zomaar splitsen. Ik heb dan ook ten zeerste mijn twijfels dat dit als "ethernet splitter" verkocht wordt.

Je hebt een switch nodig.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11 11:04
Nee, voor zover mij bekend is niet.
Je moet dan een switchje gebruiken

pricewatch: TP-Link TL-SG1005D

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

• Xander
Je zou ook een draadloze router kunnen kopen en deze als accesspoint kunnen instellen. Zie [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Dan kun je meteen zorgen voor een goed wifi signaal in jouw appartement.

Een switch en een echt accesspoint kun je hetzelfde mee maar dan heb je twee apparaten nodig...

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Xander schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:48:
Je zou ook een draadloze router kunnen kopen en deze als accesspoint kunnen instellen. Zie [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Dan kun je meteen zorgen voor een goed wifi signaal in jouw appartement.

Een switch en een echt accesspoint kun je hetzelfde mee maar dan heb je twee apparaten nodig...
Nou laten we in vredesnaam stoppen met mensen méér accesspoints te laten draaien...

De oplossing met powerline is een mooie, zoals genoemd kun je nog een switch aanschaffen om meer aansluitingen te krijgen.

Mocht je tóch voor een accesspoint willen gaan, neem dan eentje die je alleen op 5ghz laat draaien ipv 2.4ghz.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11 11:06

M2M

medicijnman

sowieso is een router wel handig, aangezien je je eigen netwerkje scheid van die van je buurvrouw.

-_-

• sebastius
  • Laatst online: 25-11 19:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

M2M schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:51:
sowieso is een router wel handig, aangezien je je eigen netwerkje scheid van die van je buurvrouw.
Iemand die vraagt om een 'ethernetsplitter' gaat dat echt niet voor elkaar krijgen, een router achter een router.

• Xander
sebastius schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:51:
[...]

Nou laten we in vredesnaam stoppen met mensen méér accesspoints te laten draaien...

De oplossing met powerline is een mooie, zoals genoemd kun je nog een switch aanschaffen om meer aansluitingen te krijgen.

Mocht je tóch voor een accesspoint willen gaan, neem dan eentje die je alleen op 5ghz laat draaien ipv 2.4ghz.
Hij wil de vaste aansluitingen voor zijn PC en Smart-TV. Verder lees ik over een laptop, zal TS vast wel een smartphone hebben, en de wifi is blijkbaar slecht.

Dan zou ik daar persoonlijk toch ook iets aan doen...

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

"Dit product kan niet worden gebruikt om één netwerk poort te splitten, Kijk voor alle toepassingen naar de afbeelding hieronder:"

Dit staat er bij een soortgelijk product bij een website.

Gewoon een 4 poorts switch nemen zoals Ramzzz zegt.

★ What does that mean? ★

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 09:33

SpamLame

niks

lolkejan schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:42:
Hallo,

De situatie is als volgt: het modem staat beneden bij mijn buurvrouw, ik huur het bovenappartement. Het WIFI is erg slecht, daarom heb ik via powerplugs bekabeld internet boven. Echter wil ik graag en mijn pc en mijn smart tv bekabeld aansluiten. Nu heb ik een ethernetsplitter aangeschaft, echter als ik mijn tv aansluit op de splitter (of laptop, ook geprobeerd) valt de LAN verbinding op de PC weg. Is het niet mogelijk om via deze weg 2 apparaten aan te sluiten?

[afbeelding]
Een dergelijke splitter werkt alleen als er aan de andere Kant ook een zit en alleen met UTP bekabeling van begin tot eind
Het primaire gebruiken van zulke dingentjes is om bv 2 keer telefonie/data over 1 cat5/6 kabel te laten gaan.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:57

DukeBox

loves wheat smoothies

^ en er verder natuurlijk niets tussen zit.

Een 3e poweline adapter kan natuurlijk ook nog.

[ Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 14-08-2016 12:31 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• VVV-007
  • Laatst online: 25-11 21:42
inderdaad zoals iedereen al aangeeft het je een switch nodig. deze splitter die je nu hebt is hier niet geschikt voor.

Let wel op aangezien er ook IPTV bij zit dat dit routed wordt aangeboden (kun je eenvoudig testen door even te kijken of je ook IPTV kan kijken door nu even alleen de IPTV kabel op de powerline adapter aan te sluiten. (aangezien internet op je PC het al doet).

Werkt dat, dan kun je er inderdaad gewoon je huidige 'splitter' vervangen door een switch. Vanwege IPTV raad ik aan om deze pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E
netgear switch te nemen, dat gaat namelijk altijd werken (sommige andere switches (met name een aantal modellen van TP-LINK )hebben problemen met IPTV op het netwerk. zie hier voor meer info https://forum.kpn.com/int...oord-igmp-snooping-308301

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:57

DukeBox

loves wheat smoothies

VVV-007 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 18:49:
Let wel op aangezien er ook IPTV bij zit...
Waar maak je dat uit op ?

Overigens werkt poweline ook al als store en forward zoals ook een switch dus zou het ook niet met powerline werken zonder vlans.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• VVV-007
  • Laatst online: 25-11 21:42
TS heeft het over PC en smart TV, Ok je hebt daar een punt dat kan ook 'gewoon' smart TV zijn hier.

Mocht het om een IPTV box gaan, dan gaat het verder vaak wel goed omdat tegenwoordig de meeste providers dit routed aanbieden (of te wel geen Vlans nodig). Om dat 100% zeker te weten kun je het dus even testen zoals ik al aangaf. Echter hebben sommige switches er vage problemen als er IPTV data (multicast data) op staat. Om dat te voorkomen kun je dus beter een switch nemen die zowieso goed gaat werken en waarbij er eventueel ook nog een AP bij gezet kan worden zonder problemen. Gezien het om een prijs verschil gaat van 10 euro voor iets wat je hopenlijk jaren kan gebruiken lijkt me dat geen verkeerde investering.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:19

Nox

Noxiuz

sebastius schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:51:
[...]

2.4G is toch al volledig verziekt, eentje erbij kan geen kwaad hoor. En veel meer mensen gebruiken wifi dus logisch als een router in AP-mode wordt aanbevolen. Kan prima. Ik snap niet waarom er zoveel tegen meerdere AP's is, het bereik van beneden is al zeer zwak geeft hij aan, dan gaat een eigen AP opzetten echt niet veel interfereren met het AP beneden hoor.

5GHz is voor veeleisende applicaties wel een eis zeg maar, maar een telefoon kan best op 2.4Ghz hoor.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• dion_b
  • Laatst online: 02:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kan best op 2.4GHz als het signaal bruikbaar is, zo niet heb je er weinig aan. Ook met prima RSSI kun je geen bruikbare verbinding hebben als er teveel ruis doorheen zit. Ik zou alles wat op 5GHz kan sowieso op 5GHz zetten en 2.4GHz alleen aanzetten voor legacy-zooi.

Oslik blyat! Oslik!

• lolkejan
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Heb uiteindelijk een switch gekocht, werkt nu prima :)
Pagina: 1