Welk type DAC in Rotel RSX-1550?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 789141

Topicstarter
Beste allemaal, ik heb me rotgezocht op internet maar kom er niet uit.
Weet iemand welk merk DAC rotel gebruikt?
heb zelf de rotel rsx 1550 , kan helaas niks vinden.

GreetZ ... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Openschroeven en even op de chip kijken lijkt sneller te zijn ? (desnoods een foto maken van de printplaat.)

Hier staat jammer genoeg ook nooit van zulke info in.
http://rotel.com/sites/de...t/manuals/RSX-1550-OM.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door enchion op 14-08-2016 11:34 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:41
Waarschijnlijk heeft de rsx 1550 een Wolfson DAC. Probeer daar eens wat op te zoeken, scheelt je misschien een keer openschroeven.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-07 20:44

mr.paaJ

generatie cmd+z

Waar heb je het voor nodig, behalve interesse? Alleen het merk van de chip zegt erg weinig over de kwaliteit van het gehele apparaat ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thx voor jullie reacties, ik had gister een kennis op bezoek die mij vertelde dat burr brouns de beste dac's maakt, wolfson kon er volgens hem ook wel wat van.
mijn kennis heeft een NAD waar een BB in zou zitten, ik vraag me nu af of een losse dac voor veel verbetering zou kunnen zorgen.
op internet heb ik wel gevonden dat Rotel vaak wolfson dac's gebruikt, maar niet specifiek in de rotel rsx 1550
ik overweeg om een marantz na 6005 audio streamer te kopen , welke dac zou ik dan het best kunnen gebruiken ? die van de rotel of van de marantz , of is dit een kwestie van proberen?
ik heb nu een pipo met win 10 erop(is zo'n soort android streambox, vanaf de pipo draai ik dan spotify.
toch is/lijkt het geluid bij mijn kennis (via de marantz) muzikaler en warmer.
als luidsprekrs hebben we hetzelfde , beide de cm 7 van B&W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:28
Je zou ook rotel nog kunnen contacteren, misschien doen ze niet moeilijk.

Verder kun je een goede vergelijking alleen maken door beide receivers in dezelfde kamer aan dezelfde speakers in een vaste opstelling te koppelen. Kamerakoestiek is ook een belangrijke factor in de klank van speakers.

En tot slot: goed is goed, toch? Als je niets mist in de klank, is er toch ook geen reden om dit te verbeteren? Ik denk dat je je nu laat leiden door die opmerking van jouw kennis en nu het gevoel hebt dat het beter moet, terwijl je voorheen dit gevoel niet had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghwopi
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-06-2020
Een DAC kan heel veel verschil maken. Ik ben goed te spreken over de Arcam irDAC. mooi apparaatje met handige functies. Maar goed ik heb deze dac alleen in combi gehoord met CM8s2 en een Arcam A39. Wie weet klinkt het wel weer voor geen meter in combi met rotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
die Arcam DAC (burr broun)scoort ook goed bij what hifi, maar jij gebruikt een stereo versterker, ik gebruik een receiver waar al een dac (wolfson) inzit.
Ik vraag me dan ook af of dit iets toevoegd?

GreetZ ...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 789141 op 14-08-2016 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-06-2020
Anoniem: 789141 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:39:
die Arcam DAC (burr broun)scoort ook goed bij what hifi, maar jij gebruikt een stereo versterker, ik gebruik een receiver waar al een dac (wolfson) inzit.
Ik vraag me dan ook af of dit iets toevoegd?

GreetZ ...
Dit kan uiteraard iets toevoegen of wegnemen... Ik zou zeggen probeer het eens uit!
Pagina: 1