Elektromechanische clutch/koppeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Ik had al een verzoek ingebracht bij het 'waar koop je dat topic', maar daar konden ze me niet echt verder helpen en iemand gaf de tip om het hier te proberen, want me eigenlijk wel een goed idee lijkt.

ik zoek namelijk:
Afbeeldingslocatie: http://erecycleronline.com/media/catalog/product/cache/1/image/375x475/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/r/proj0981252_-_3.jpg

een elektromagnetische/mechanische koppeling

Een copy/paste van mijn vraag:
Zo........waar koop je electromagnetische koppelingen? ofwel de bekende electromagnetic clutch?

Ik heb er toevallig laatst een uit een HP laser printer gesloopt; namelijk de:

http://erecycleronline.co...5/p/r/proj0981252_-_3.jpg

Maar ik heb er meerdere over een langere tijd nodig; m.a.w. ik zoek iemand die ze verkoopt; niet dat ik op marktplaats naar oude laser printers moet gaan struinen en dan 2 uur gaan uitbouwen.

Ter achtergrond info, dit zijn koppelingen waarbij het tandwiel vrij kan draaien/bewegen, tenzij er een spanning op de spoel wordt gezet, dan wordt het tandwiel op een as vast getrokken en neemt hij deze as mee.

Nu heb ik via aliexpress wel wat punten gevonden, zoals:

aliexpress clutch linkje

maar die komen niet echt met specificaties die ik graag zou willen weten, zoals hoeveel moment/torque de koppeling aankan (ik zoek 30Nm) en uiteraard niet de garantie dat het chinese brol is.

Nu heb ik een paar leveranciers in de US gevonden, maar daar krijg ik de indruk dat zo'n simpel veredelt relaitje 50+ euro de stuk gaan kosten terwijl zo'n ding zoals in een wegwerpprinter volgens mij niet meer dan een paar euro mag zijn.

Iemand een idee waar ik dit kan halen, of wat een merk is wat ze produceert, of wat goede zoektermen? Zoeken op 'clutch' of electric clutch komt nagenoeg allemaal uit op airco clutches voor autos :( .

Overigens, het koppelingetje wat ik uitgebouwd heb is van het merk, Marusawa, maar kan geen adres vinden waar ik ze kan kopen.

Nu kan ik inderdaad wel op de bonefooi wat uit China laten overkomen, maar als er goede kanalen in NL, Duitsland of Engeland zijn doe ik dat liever dan 5weken op de boot en douane wachten om even een sample te proeven. Idem geldt voor de USA, ik zoek het eerst liever op Europese bodem, mocht dat echt niet lukken kijk ik overzees
of een stukje elektromechanica (mag ook pneumatisch zijn, maar liever niet) waarbij ik koppeling kan maken tussen 2 assen; die onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen of aan elkaar gekoppeld kunnen worden (op ieder punt, dus een vertanding o.i.d. heeft geen zin) d.m.v. een stroom/spanning of bijv. luchtdruk.

Ik heb ook al zitten spelen met RC auto schijfremmen; d.w.z. ene as heeft de 'remschijf', de andere as de remblokken, maar los van dat dit erg duur is (100+ euro, los van benodigde servo etc) moet ik daar ook nog van alles voor fabrieken omdat er een beetje solide geheel van te maken.

Ik zoek het in de miniatuur kant; d.w.z. het geheel moet niet veel groter zijn dan 40*40*40mm; gewicht is geen probleem, blokkeringskoppel zou rond de 30Nm liggen; m.a.w. zo'n printer clutch is ideaal, maar waar koop je dat als consument voor een betaalbare prijs (als je het uit een printer sloopt kan het toch niet meer dan 15 euro/st zijn toch?); m.a.w. Airco koppelingen zijn echt veeeeeeeel te groot; zo'n printer koppeling is eigenlijk perfect.

iemand een idee, of ander idee om dit op te lossen? Ik heb verschillende robotica (voor hobbyisten) afgestruind, maar daar kan ik ze niet vinden; wellicht dat ik er 1 over het hoofd zie; mag ook Duitsland of Engeland zijn!

[ Voor 7% gewijzigd door Seesar op 14-08-2016 10:42 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:38
Heb zo geen oplossing, Wat is precies je toepassing?

mss ook meer een vraag voor: modelbouwforum.nl of circuitsonline.net

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:47

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Een nieuwe RC auto van Arrma heeft lockbare differentielen, misschien kan je daar wat mee.

http://www.arrma-rc.com/nero/

Ah, komt ineens mijn oude printerkennis omhoog. Zo'n koppeling is een onderdeel van de registration assembly:
http://www.feedroller.com...info.php?products_id=5058

[ Voor 42% gewijzigd door memphis op 14-08-2016 11:29 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Heb je de fabrikant al eens proberen te benaderen? Ik weet niet hoeveel je er nodig hebt, wellicht kun je een sample lospeuteren of kunnen zij je verder helpen met een distributeur.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Op eBay kom ik er diverse tegen, zoek maar eens op "electromagnetic clutch" of "printer clutch".

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

En als je zwaarder moet hebben zoek dan op airco clutch :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 16:23
In de spare parts tak zijn wel diverse originele (oa) hp/canon laserprinter clutches verkrijgbaar. Een van mijn leveranciers kan ze in ieder geval wel leveren.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
bedankt voor de replies. het is eem joystick aan te sturen zoals dat in echte helikopters ook gebeurd. namelijks voor de force trim release functie. meeste ffb joysticks emuleren dit, dmv motoren maar ik wil het zo echt mogelijk maken, vandaar.

ik had indd al een aantal 2e hands kanalen gevonden, maar eigenlijk zoek ik een betrouwvvaar knaaal die nieuw kan leveren omdat ik er meerdere over een langere tijd wil kopen. en ik wil niet telkens mijn 3d tekening moeten aanpassen aan wat er die week voor 2ehands koppelingen te koop zijn. daarom had hegoopt een niuew kverancier te kunnen vinden.

de tip van de differentieelis een goede, dke zal ik eens opvolgen!

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
excuses voor de typo's en dubbelpost, maar ben op vakantie en mijn explorer op mobiel werkt niet mee, kan mijn oude reactie ook niet wijzigen, bugfest alom.....

T60P Widescreen

Pagina: 1