Ik had al een verzoek ingebracht bij het 'waar koop je dat topic', maar daar konden ze me niet echt verder helpen en iemand gaf de tip om het hier te proberen, want me eigenlijk wel een goed idee lijkt.
ik zoek namelijk:

een elektromagnetische/mechanische koppeling
Een copy/paste van mijn vraag:
Ik heb ook al zitten spelen met RC auto schijfremmen; d.w.z. ene as heeft de 'remschijf', de andere as de remblokken, maar los van dat dit erg duur is (100+ euro, los van benodigde servo etc) moet ik daar ook nog van alles voor fabrieken omdat er een beetje solide geheel van te maken.
Ik zoek het in de miniatuur kant; d.w.z. het geheel moet niet veel groter zijn dan 40*40*40mm; gewicht is geen probleem, blokkeringskoppel zou rond de 30Nm liggen; m.a.w. zo'n printer clutch is ideaal, maar waar koop je dat als consument voor een betaalbare prijs (als je het uit een printer sloopt kan het toch niet meer dan 15 euro/st zijn toch?); m.a.w. Airco koppelingen zijn echt veeeeeeeel te groot; zo'n printer koppeling is eigenlijk perfect.
iemand een idee, of ander idee om dit op te lossen? Ik heb verschillende robotica (voor hobbyisten) afgestruind, maar daar kan ik ze niet vinden; wellicht dat ik er 1 over het hoofd zie; mag ook Duitsland of Engeland zijn!
ik zoek namelijk:

een elektromagnetische/mechanische koppeling
Een copy/paste van mijn vraag:
of een stukje elektromechanica (mag ook pneumatisch zijn, maar liever niet) waarbij ik koppeling kan maken tussen 2 assen; die onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen of aan elkaar gekoppeld kunnen worden (op ieder punt, dus een vertanding o.i.d. heeft geen zin) d.m.v. een stroom/spanning of bijv. luchtdruk.Zo........waar koop je electromagnetische koppelingen? ofwel de bekende electromagnetic clutch?
Ik heb er toevallig laatst een uit een HP laser printer gesloopt; namelijk de:
http://erecycleronline.co...5/p/r/proj0981252_-_3.jpg
Maar ik heb er meerdere over een langere tijd nodig; m.a.w. ik zoek iemand die ze verkoopt; niet dat ik op marktplaats naar oude laser printers moet gaan struinen en dan 2 uur gaan uitbouwen.
Ter achtergrond info, dit zijn koppelingen waarbij het tandwiel vrij kan draaien/bewegen, tenzij er een spanning op de spoel wordt gezet, dan wordt het tandwiel op een as vast getrokken en neemt hij deze as mee.
Nu heb ik via aliexpress wel wat punten gevonden, zoals:
aliexpress clutch linkje
maar die komen niet echt met specificaties die ik graag zou willen weten, zoals hoeveel moment/torque de koppeling aankan (ik zoek 30Nm) en uiteraard niet de garantie dat het chinese brol is.
Nu heb ik een paar leveranciers in de US gevonden, maar daar krijg ik de indruk dat zo'n simpel veredelt relaitje 50+ euro de stuk gaan kosten terwijl zo'n ding zoals in een wegwerpprinter volgens mij niet meer dan een paar euro mag zijn.
Iemand een idee waar ik dit kan halen, of wat een merk is wat ze produceert, of wat goede zoektermen? Zoeken op 'clutch' of electric clutch komt nagenoeg allemaal uit op airco clutches voor autos.
Overigens, het koppelingetje wat ik uitgebouwd heb is van het merk, Marusawa, maar kan geen adres vinden waar ik ze kan kopen.
Nu kan ik inderdaad wel op de bonefooi wat uit China laten overkomen, maar als er goede kanalen in NL, Duitsland of Engeland zijn doe ik dat liever dan 5weken op de boot en douane wachten om even een sample te proeven. Idem geldt voor de USA, ik zoek het eerst liever op Europese bodem, mocht dat echt niet lukken kijk ik overzees
Ik heb ook al zitten spelen met RC auto schijfremmen; d.w.z. ene as heeft de 'remschijf', de andere as de remblokken, maar los van dat dit erg duur is (100+ euro, los van benodigde servo etc) moet ik daar ook nog van alles voor fabrieken omdat er een beetje solide geheel van te maken.
Ik zoek het in de miniatuur kant; d.w.z. het geheel moet niet veel groter zijn dan 40*40*40mm; gewicht is geen probleem, blokkeringskoppel zou rond de 30Nm liggen; m.a.w. zo'n printer clutch is ideaal, maar waar koop je dat als consument voor een betaalbare prijs (als je het uit een printer sloopt kan het toch niet meer dan 15 euro/st zijn toch?); m.a.w. Airco koppelingen zijn echt veeeeeeeel te groot; zo'n printer koppeling is eigenlijk perfect.
iemand een idee, of ander idee om dit op te lossen? Ik heb verschillende robotica (voor hobbyisten) afgestruind, maar daar kan ik ze niet vinden; wellicht dat ik er 1 over het hoofd zie; mag ook Duitsland of Engeland zijn!
[ Voor 7% gewijzigd door Seesar op 14-08-2016 10:42 ]
T60P Widescreen