Toon posts:

[CS] Kogelregen ontwijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel nu een week of 2 ook CS op Strikerz, en kom dikwijls in de problemen als er op me geschoten wordt.

Zodra ik wordt geraakt blijft mijn mannetje "hangen" en probeer ik weg te springen/duiken maar lukt dat niet omdat je niet wegkomt doordat je geraakt wordt.

Zijn er manieren om hier toch uit te komen, zodat je toch dekking kan zoeken?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 08:30
Wat er veel gedaan word is natuurlijk flink bewegen of bukken voordat je in die kogels terecht komt. Dat lijkt mij het beste.

Als je al in die kogelregen zit, kom je er heel langzaam uit.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-11 16:07
Ga ook niet te ver van je dekking weg, vooral niet met mp5, want die moet je heel snel al reloaden. Das en fout die ik (te) vaak maak.

Steam

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 13:11 schreef JeanLucPicard het volgende:
Ga ook niet te ver van je dekking weg, vooral niet met mp5, want die moet je heel snel al reloaden. Das en fout die ik (te) vaak maak.
Reloaden.... jah ...zucht..

Wat ik dus ook dikwijls heb, schiet net iemand neer, en heb nog maar 6 kogels over, dus ga ik reloaden, en jaaa hoor... BAF dood.

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11 10:02

jbr

Right back @ ya

Apart. Dat is DE reden dat ik met CS ben gestopt. Omdat je op het moment dat je geraakt wordt niet meer bukken/terugschieten. Iets TE realistisch.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Verwijderd

CS rules!!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-11 20:11

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op woensdag 27 juni 2001 13:19 schreef Gordijnstok het volgende:
Wat ik dus ook dikwijls heb, schiet net iemand neer, en heb nog maar 6 kogels over, dus ga ik reloaden, en jaaa hoor... BAF dood.
Dat is dus de reden dat ik p90 neem :P Je bent met iemand in gevecht, de hele tijd wegduikend achter kisten/whatever. Als die ander met zijn mp5 dan gaat reloaden heb ik nog 20 kogels over en kan ik mooi rushen en killen :D

Maar er is weinig aan te doen als je in een kogel regen zit. Je blijft 'hangen' idd (op een vage manier btw :) ). Wat schijnt te helpen is bukken en terugschieten.

Verwijderd

Topicstarter
Maar bijvoorbeeld als je in close combat zit, en dus alla The Naked Gun (op het dak achter de 2 vaten op elkaar schieten op 1 mtr, afstand) aan het vechten bent.

Wat is dan de beste manier om te gaan ontwijken. Gaan strafen om de vijand heen, gaan springen en schieten (wat imo moeilijker raakschieten is), of gaan bukken (wat imo weer lijdt tot een verhoogde headshot kans). ?

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 12:53 schreef Gordijnstok het volgende:
Ik speel nu een week of 2 ook CS op Strikerz, en kom dikwijls in de problemen als er op me geschoten wordt.

Zodra ik wordt geraakt blijft mijn mannetje "hangen" en probeer ik weg te springen/duiken maar lukt dat niet omdat je niet wegkomt doordat je geraakt wordt.

ja, pak je mes en ren weg. Als je je mes pakt dan hef je die traagheid op. Counterstrike heeft wel meer van dat soort dingen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 14:13 schreef ds het volgende:

[..]

ja, pak je mes en ren weg. Als je je mes pakt dan hef je die traagheid op. Counterstrike heeft wel meer van dat soort dingen.
heeeey, dat had ik nu net nodig.. :)

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 13:23 schreef Raptor20 het volgende:
CS rules!!
simpel figuur

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Als je word geraakt: Switch naar je broodmes. Dan ren je sneller en kun je uit die kogerregen komen..

edit:
typen is ook een vak

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 14:17 schreef DeX het volgende:
Als je word geraakt: Switch naar je broodmes. Dan ren je snellen en kun je uit die kogerregen komen..
Aan de andere kant, je hebt meestal geen tijd om je mes te pakken. Je bent in 2 sec. dood.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Op woensdag 27 juni 2001 14:18 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Aan de andere kant, je hebt meestal geen tijd om je mes te pakken. Je bent in 2 sec. dood.
Als je nog een knopje op je muis overhebt, kun je die eraan binden. das lekker snel en lekker makkelijk. echt waar. :9

Verwijderd

ja idd mes pakken en een beetje jumpen.

Als je switch van wapen wordt namelijk de hitbox gereset.

als je gewoon met asdw keys loopt kan je heel snel van wapens switchen met gewoon 12345 keys mits je hud_fastswitch "1" in je config.cfg gooit.

Dat is ook wat ik doe en het werkt goed.

Verwijderd

Reloaden is ook de reden dat de meeste CSers hun handgun pakken als hun magazijntje leeg is...

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:29

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

die p90 is wel handig ja :)

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Op woensdag 27 juni 2001 14:31 schreef SuB het volgende:
ja idd mes pakken en een beetje jumpen.

Als je switch van wapen wordt namelijk de hitbox gereset.

als je gewoon met asdw keys loopt kan je heel snel van wapens switchen met gewoon 12345 keys mits je hud_fastswitch "1" in je config.cfg gooit.

Dat is ook wat ik doe en het werkt goed.
Ik heb hier een hele alias zooi voor:

alias fastnext "invnext; +attack; wait; wait; wait; -attack"
alias fastprev "invprev; +attack; wait; wait; wait; -attack"

(En dan beide gebind aan mousewheel)
Werkt hud_fastswitch "1" ook voor invnext en invprev?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
bind "h" "say \"Help!! ik zit vast! Stop met schieten!\""

misschien dat die persoon wel aardig is... maar reken er niet op :7
Wat is dan de beste manier om te gaan ontwijken. Gaan strafen om de vijand heen, gaan springen en schieten
een combinatie daarvan. Strafen en springen gaan best samen (gaat juist sneller op die manier) en op het moment dat je land kan je best wel even bukken indrukken. Maar niet te lang gebukt blijven natuurlijk. Alleen de beweging maken, want dan gaat je aanvaller naar beneden richten en in die tussentijd zit jij natuurlijk al lang weer in de lucht. Dit niet te veel herhalen (wat variatie aanbrengen) want je tegenstander heeft dit te volgende keer anders meteen door.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
Ik heb gewoon scroll down aan mn knife gebonden.. ik gebruik dat ding altijd als ik moet rennen.. soort automatisme ofzo.. :)

dunno

Verwijderd

*heb de topic niet echt goed doorgelezen maar zeg'et alsnog*
Dat "hangen" heet "stopping power". Dat houd iemand dus stil als je op diegene schiet. De wapens met de meeste "stopping power" zijn de mp5 en de glock. Als je met een mp5 iemand raakt de eerste schot dan ben je altijd zeker van een kill/frag. Tenzij je natuurlijk springt ofzo.

En over dat reloaden van mp5... Ik zelf kijk meestal eerst of'et wel veilig is om te reloaden. Maar ik vergeet dat bijna altijd en reload gewoon wanneer ik iemand neer geragt heb... en dan komt bijna altijd een 2de en/of 3de tegenstander en schiet mij dan neer... :D
En desert eagle koop ik ook altijd en PAK ik ook altijd als magazijn leeg is. Dat hebik gewoon aangeleerd. Mes pak ik bijna nooit alleen als iemand afk is of als het 1 vs. 1 is en we agreed hebben om met knive te vechten (wat altijd leuk is... :) ).

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 15:14 schreef RoVe het volgende:
Ik heb gewoon scroll down aan mn knife gebonden.. ik gebruik dat ding altijd als ik moet rennen.. soort automatisme ofzo.. :)
neh heb ik jump.... im a bunny :)

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 14:13 schreef ds het volgende:

[..]

Voodat je je mes hebt ben je al dood denkik... :)

Edit: stom had eerst het hele topic moeten lezen |:(
Pagina: 1