Een tijdje geleden heb ik een Kobo Glo HD ereader gekocht. Na een aantal weken ging het scherm kapot en heb ik de ereader ter reparatie aangeboden bij de verkoper. Hierop kreeg ik vrij snel het antwoord dat de ereader niet meer te repareren was en dat ze het aankoop bedrag terug gaan storten op mijn rekening zodat ik een nieuwe ereader kon kopen. Dit leek me nog al omslachtig, waarom niet een nieuwe opsturen aangezien de ereader in de garatie periode kapot ging en nog gewoon leverbaar is? Toen ik op de site van de verkoper keek zag ik dat de ereader nu 20 euro duurder is (129 euro ipv 109 euro), de rede is dus duidelijk.
Ik heb op verschillende sites gekeken maar ik kan dit voorbeeld niet vinden. Op de site van consuwijzer.nl vind ik het volgende: Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt.
Probleem is dus dat de verkoper de koopovereenkomst ontbindt zonder overleg omdat het product duurder is geworden.
Kan ik van de verkoper een nieuw product eisen of moet ik dit maar accepteren?
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Ik heb op verschillende sites gekeken maar ik kan dit voorbeeld niet vinden. Op de site van consuwijzer.nl vind ik het volgende: Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt.
Probleem is dus dat de verkoper de koopovereenkomst ontbindt zonder overleg omdat het product duurder is geworden.
Kan ik van de verkoper een nieuw product eisen of moet ik dit maar accepteren?
Hartelijk dank voor jullie reacties.