Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackioo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik gebruik al geruime tijd Windows 10 en ben er best wel over te spreken...

Echter.....

Ik heb zojuist een verse update van de Windows.com website gedaan, en nu is mijn start menu niet meer wat ik gewend ben. Ik heb dus het ISO bestand van Microsoft zelf gedownload (alles legitiem).

Ik weet niet wanneer deze aanpassing is doorgevoerd door Microsoft, maar ik ben er niet blij mee.

Als ik nu op Start klik, opent aan de linkerkant het "Alle apps" menu, aan de rechterkant heb ik nog steeds die (nutteloze) tegels.

Ik heb al gezocht, maar ik kan niet vinden wat ik zoek, het heeft namelijk te maken met de laatste update vanuit Windows 10. Ik heb dus de officiële updatekanalen gebruikt. Ik wil niet ClassicShell of iets dergelijks gebruiken, alleen terug naar hoe Windows 10 was.

Behalve het startmenu zijn er ook andere menu's anders geworden, zoals grotere meldingen bij installatie van programma's en rechtsonderin is een nieuw meldingen icoontje gekomen.

Kortom: HELP!

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/4lv7apcye2faa.png

Mijn 1e systeem.. '-' Mijn 2e systeem.. '-' Mijn 3e systeem..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek eens op classic start menu ... Lost je probleem op.

Dit is waarom ik eigenlijk niet met Windows 10 werk. Ik wil niet dat een ander voor mij bepaald wat mijn computer moet doen en hoe het eruit moet komen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:08
Dit is veranderd in de laatste update voor Windows 10, ook wel de anniversary update genoemd. Hier is niets aan te veranderen.

Zo schokkend zijn deze wijzigingen ook weer niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Wietsee. op 14-08-2016 09:23 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier bijv de Tweakers-review:
reviews: Windows 10 Anniversary Update

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je kan terug naar versie 1511.
Ook voor deze versie komen gewoon beveigings updates binnen (althans, deze maand was dat het geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackioo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-12-2024
Niet zo schokkend? De privacy instellingen zijn meteen ook maar aangepast. Die stomme "updates uploaden naar andere gebruikers" staat standaard ook weer aan en ik krijg een voor mij totaal irrelevante lijst met onzin zodra ik op Start klik.
Het doet mij denken aan: zo, al die mensen die nu over zijn naar Windows 10, laten we ze eens fucken met een downgrade naar Windows 8.1, ook al zo'n kansloos systeem.

Tevens lijkt het onmogelijk om Chrome als standaard browser in te stellen. Hij springt telkens terug naar die stomme "aanbevolen voor Windows 10"-ellende van een Edge....

Kortom: ik ben niet blij. M'n ultrabook is nu ook die laatste update aan het installeren. Nog even en ik ga terug naar Windows 7.... Of 3.11 for Workgroups, voor mijn part ;)

Mijn 1e systeem.. '-' Mijn 2e systeem.. '-' Mijn 3e systeem..

Pagina: 1