Toon posts:

24/7 livestream

Pagina: 1
Acties:
  • 811 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Allereerst weet ik niet heel goed waar ik dit topic precies moest plaatsen, maar ik vond dit er het meest bij passen.
Mijn vraag is: hoe kan ik een 24/7 livestream hebben op YouTube zonder dat ik mijn computer altijd moet laten aanstaan? Het is een muziekstream dus het is niet dat ik constant achter mijn pc moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:32

g0tanks

Moderator CSA
Waarom wil je een 24/7 muziekstream via YouTube hebben? Wie gaan er naar luisteren?

Ik vrees dat je toch echt iets van een computer aan moet hebben als je wil continu streamen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je dat niet met je eigen PC wilt doen, dan moet je ergens een servertje huren. Maar of dat 't waard is. Waarom per se via YouTube trouwens? Dat lijkt mij niet de eerste keuze als het gaat om muziekstreams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 17:38
Idd, wrm YouTube. Gewoon old school Icecast server, dat draait volgens mij zelfs op een raspberry pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:40

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

g0tanks schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 01:34:
Waarom wil je een 24/7 muziekstream via YouTube hebben? Wie gaan er naar luisteren?

Ik vrees dat je toch echt iets van een computer aan moet hebben als je wil continu streamen.
Omdat dat tegenwoordig in is. Heb al een aantal kanalen voorbij zien komen die heel der weken muziek draaien, lekker veel data verbruik natuurlijk. 8)7

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn toch wel wat mensen die er naar gaan luisteren hoor, denk ik. Als ik naar andere kanalen kijken zijn er toch wel meer luisteraars dan je zou denken.
Ik wil dit het liefst op YouTube omdat mijn kanaal dan tegelijkertijd wat meer en sneller groeit, als ik het op twitch zou doen zouden ze niet meteen abonneren op mijn YouTube kanaal denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Monstercat op Twitch is een hele bekende, maar die gebruikt dan weer muziek wat ze mogen gebruiken, zonder dat er copyright op zit of het zijn liedjes die vrij te gebruiken zijn. :)

YouTube lijkt mij daarom ook niet bepaald verstandig, drie strikes en je kanaal wordt offline gehaald, iets wat je zeker snel gaat halen als je copyrighted muziek uitzendt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

YouTube haalt je inderdaad snel offline en je krijgt meteen strikes op je account. Lijkt me geen goed idee, je channel op het spel zetten voor een radio station. Tunemelt en/of chew hebben speciaal voor muziek al die copyright zooi afgehandeld, dus dat zou een goede optie kunnen zijn? Moet je zelf waarschijnlijk wat meer energie steken om via andere sociale kanalen subscribers te werven...

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

obs software

maar ik zou gewoon MPD draaien als puur voor muziek is

er zijn toch 1001 diensten als http://groovesharks.org/

[ Voor 29% gewijzigd door himlims_ op 14-08-2016 16:28 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Topicstarter
Misschien beetje laat, maar hebben jullie misschien een idee waar ik deze server het goedkoopst kan huren met een goede service? Ben hier zelf niet zo handig in namelijk.
Dankjewel alvast.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 16:58
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:10:
Misschien beetje laat, maar hebben jullie misschien een idee waar ik deze server het goedkoopst kan huren met een goede service? Ben hier zelf niet zo handig in namelijk.
Dankjewel alvast.
Goedkoop en goede service gaan niet helemaal hand in hand (de service moet immers ook betaald worden)
Je zoekterm is VPS en zoek een aanbieder uit die past bij jouw budget.
Kwa goede service kan ik transIP aanraden.

Daarnaast zoals meerdere hier al aangeven, wat voor een muziek wil je streamen? je kan niet zomaar muziek streamen zonder dat je daar de rechten voor hebt.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

knal m gewoon op budget hosting, hoeft niets veel te doen dan beetje music stream te poepen. lekker mpd erop en klaar. overigens is het waarschijnlijk goedkoper om een raspberry pi + hdd aan internet te hangen en daar je server op te draaien. maar goed, ieder voor zich :)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik mis wel heel erg veel het 'eigen inzet' verhaal - wat dus heel weinig is.

Meer effort steken in het vinden, en als je dat al gezocht en gevonden hebt, laat dat dan weten: ik zie daar niets van terug in dit topic.

Alsnog dicht - waarbij bonuspunten voor de behulpzame mensen hier.

Ik zie overigens dat je nog vrij nieuw hier bent: dus lees alsjeblieft het algemeen beleid even: Het algemeen beleid

[ Voor 19% gewijzigd door Remy op 25-09-2016 22:13 ]

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.