Semi-modulaire voeding sleeven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flammaestus
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-10 21:18
Beste Tweakers,

Wellicht niet een casemod, maar ik dacht dat dit de beste plaats was voor mn vraag :) . Ik wil namelijk de kabels van mijn voeding individueel sleeven. Maar aangezien mijn voeding semi-modulair is weet ik niet of dit (volledig) uitgevoerd kan worden. Hebben jullie enige kennis over het sleeven van een semi-modulaire voeding? Wat tips over sleeven zouden ook niet verkeerd zijn natuurlijk.

Voeding die ik gebruik:
pricewatch: Cooler Master GM G550M

Ik wil graag sleeven met paracord 550 type iii, die ik wil bestellen bij paracord.nl

Verder wil ik graag deze heatshrinks gebruiken maar enige feedback hierop zou fijn zijn :9

http://www.frozencpu.com/...15mm.html?tl=g35c179s1672

http://www.frozencpu.com/...tml?tl=g35c181s1669#blank

Beste antwoord (via Flammaestus op 15-08-2016 13:32)

• coenfoolen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-05-2023
Ja dit is mogelijk bij semi-modulaire voedingen, maar dan zal je wel de voeding open moeten maken. En dan tot voorbij de behuizing van de voeding sleeven.

Je zal wel een manier moeten vinden om het gat van die voeding groter te maken omdat je kabels door sleeven dikker worden.

Veel succes! d:)b

i5 6600k @ 4.6 GHz // WF 980 ti G1 // Asus Z170-A // Enthoo Evolv atx

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• coenfoolen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-05-2023
Ja dit is mogelijk bij semi-modulaire voedingen, maar dan zal je wel de voeding open moeten maken. En dan tot voorbij de behuizing van de voeding sleeven.

Je zal wel een manier moeten vinden om het gat van die voeding groter te maken omdat je kabels door sleeven dikker worden.

i5 6600k @ 4.6 GHz // WF 980 ti G1 // Asus Z170-A // Enthoo Evolv atx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 08:39
Als je tijd en geld gaat besteden aan het sleeven van je kabels zou ik je aanraden meteen een goede kwaliteit voeding te kopen en die dan te sleeven. De voeding die je nu hebt is de moeite mijn inziens niet waard.

🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-10 15:57
waarom geen extensies maken? kun je ze meenemen naar je volgende voeding? en is makelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flammaestus
coenfoolen schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:45:

Ik heb t genoteerd! Hartstikke bedankt
Nycrea schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 00:00:
Als je tijd en geld gaat besteden aan het sleeven van je kabels zou ik je aanraden meteen een goede kwaliteit voeding te kopen en die dan te sleeven. De voeding die je nu hebt is de moeite mijn inziens niet waard.
En waarom is dit geen kwalitatieve voeding volgens jou? Bronnen?
KevinSetz schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 00:00:
waarom geen extensies maken? kun je ze meenemen naar je volgende voeding? en is makelijker.
Omdat mijn volgende build hoogstwaarschijnlijk een mini-itx wordt en daarmee wil je zo min mogelijk bulk van de kabels natuurlijk ;) En tegen de tijd dat ik weer een mid/full-tower build ga nemen er veel betere voedingen op de markt zijn voor een zacht prijsje. (we hebben het hier over jaaaren in de toekomst)

[ Voor 2% gewijzigd door Flammaestus op 14-08-2016 00:22 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Ik heb zelf een build gemaakt in de nano s met extensies van 40cm hiernaast was alles met een custom waterloop gebouwd. Dus het past makkelijk als je maar netjes je kabels weg werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flammaestus
KevinSetz schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 09:36:
Ik heb zelf een build gemaakt in de nano s met extensies van 40cm hiernaast was alles met een custom waterloop gebouwd. Dus het past makkelijk als je maar netjes je kabels weg werkt.
Goed, dan zal ik naar die optie kijken. Mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoeveel de extensies in totaal hebben gekost? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
poeh geen idee ik koop paracord in per 50meter. sleeve heel veel. dus wat het gekost heeft weet ik niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
Flammaestus schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 00:21:

En waarom is dit geen kwalitatieve voeding volgens jou? Bronnen?
Dat is over duidelijk als je kijkt naar de componenten die er in zitten. En de prijs is ook een duidelijke hint.

Maar als je een bron wil, hier.
https://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/G550M/

🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:29

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Nycrea schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 19:53:
[...]

Dat is over duidelijk als je kijkt naar de componenten die er in zitten. En de prijs is ook een duidelijke hint.

Maar als je een bron wil, hier.
https://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/G550M/
Voor de prijs is het een prima voeding, wat de door jou aangehaalde bron ook laat zien in het eindcijfer, een 8.4 en als remark; 'Great Value' Dat geven ze niet aan een rommel voeding ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Meelobee op 17-08-2016 20:20 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• Nycrea
Meelobee schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:20:
[...]

Voor de prijs is het een prima voeding, wat de door jou aangehaalde bron ook laat zien in het eindcijfer, een 8.4 en als remark; 'Great Value' Dat geven ze niet aan een rommel voeding ;)
Hij is inderdaad goed voor de prijs, maar het is een echte budget voeding, met de kwaliteit die daar bij hoort.

🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flammaestus
Hou het even ontopic jongens ;)
Pagina: 1