Mijn iphone mist de functie mobiel datanetwerk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 804357

Topicstarter
Mijn vraag

Ik zit in het buitenland (mijn provider is simpel). Nu krijgen wij in het buitenland met geen enkele provider verbinding (error "mobiel datanetwerk niet beschikbaar"). Contact met Simpel levert niks op. Zij gaan ervan uit dat je in instellingen/mobiel netwerk/opties mobiele data/ mobiel datanetwerk. Alleen deze laatste functie heb ik niet.

Overigens staat datatoaming aan en EU internet uit. Ios versie 9.3 staat erop

Hoe krijg ik nu deze functie geinstalleerd. Simpel beweerd dat ik de iphone op pc moet aansluiten en carrier setting moet installeren. Maar dit kan helemaal niet.

Heeft een van de experts hier misschien verstand van en tips.
Alvast veel dank

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:50
Overigens staat datatoaming aan en EU internet uit.
Zou je niet beginnen met die aan te zetten?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-06 17:41
Anoniem: 804357 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:58:Simpel beweerd dat ik de iphone op pc moet aansluiten en carrier setting moet installeren. Maar dit kan helemaal niet.
https://support.apple.com/nl-nl/HT201270

Via de pc kan ook. Hij vraagt hier dan vanzelf om na het zoeken naar updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:43
Hahn schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:59:
[...]

Naar mijn ervaring - met gewoon af en toe spelen bij internetproblemen in het buitenland - helpt dat totaal niets. En dit artikel bevestigd ook dat die schakelaar alleen voor bepaalde exotische situaties bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 22:20
Heb je al wel eens de telefoon helemaal uit gezet en opnieuw gestart?
Hahn schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:59:
[...]

Heeft er niets mee te maken.

[ Voor 58% gewijzigd door dcl! op 14-08-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 804357

Topicstarter
Hoi vanaalten, dank voorbje eactie, die link had ik ook bekeken, maar in mijn geval vraagt ie niet naar updates. In het antwoord van Apple lijkt het dat configuratie afhankelijk is van aanbieder, via sim. Alleen het lijkt dat de functie "mobiele datanetwerk" door Simpel geblokkeerd is (ze beweren van niet). Je zou denken dat Simpel ook andere iphone gebruikers heeft, maar zij weten niets en weigeren telefonisch contact hierover. Elke andere tip wordt gewaardeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Simpel maakt gebruik van het netwerk van T-Mobile en 'vroeger' kwam het vaker voor dat de APN provisioning en dus de optie mobiel netwerk niet zichtbaar was op een Iphone.

Je kon toen via onderstaande website je APN gegevens aanpassen en inladen in je Iphone (op eigen risico)

http://www.unlockit.co.nz/unlockit/

http://www.unlockit.co.nz/mobilesettings/settings.php?id=258

Data APN internet.access.nl
Data APN Username <blank>
Data APN Password <blank>

p.s: ik neem aan dat je al wel hebt geprobeerd om je even bij een andere roaming provider in dat aan te melden en weer terug te schakelen naar eerste ? (dan ben je namelijk even van het gast netwerk af en forceer je het opvragen van alle HLR (of in dit geval VLR) gegevens van je abonnement.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-06 17:41
Alleen het lijkt dat de functie "mobiele datanetwerk" door Simpel geblokkeerd is (ze beweren van niet)
Maak eens een paar screenshots waaruit je dat opmaakt. Als simpel namelijk buitenland blokkeert kun je alle vinkjes aanzetten, maar dan krijg je nooit 3G of 4G in de balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Europees internet uit laten dan kijken of je 4g hebt geselecteerd en als roaming aan staat telefoon opstarten dan moet het lukken.
Vandaag met veel moeite een s6+ roaming aan gezet.
Niks wilde werken provider wissel ook niet.

Alleen zit ik zelf met een probleem dat ik wel kan roamen internete maar niet bellen.....op een Samsung s7 maar probleem is de sim sinds ik andere toestellen zelfde probleem hebben.
Pagina: 1