GamePC 1000+- euro

Pagina: 1
Acties:

• boneshake
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-05-2024
Hallo allemaal,

Voor mij is dit de eerste keer dat ik een pc bouw en zou jullie hulp en advies dus erg waarderen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Voornamelijk gaming, verder schoolwerk en kleine projecten in Unity. Bij gaming gaat het om alles van, niet veel eisende spellen zoals AOE2 en LOL maar ook wil ik de optie om nieuwe releases te spelen zoals COD en Dark Souls.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik heb een totaal budget van rond de 1100-1200 voor de computer en het scherm samen, andere randapparatuur beschik ik al over.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Buiten mijn muis, toetsenbord en headset heb ik geen randapparatuur die ik mee wil nemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ik ben opzoek naar een midrange gaming pc, en denk dus aan de volgende onderdelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 345,95€ 345,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,99€ 49,99
1Fractal Design CORE 2500€ 53,-€ 53,-
1Dell P2416D Zwart€ 268,90€ 268,90
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 82,50€ 82,50
1Cooler Master GM G550M€ 64,-€ 64,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.242,19

De videokaart is een van de dingen waar ik lang over heb getwijfeld en waar ik ook niet echt een goed idee van heb wat uiteindelijk de beste keuze is. Zowel de keuze tussen de GTX 1060 en de RX 480 en de keuze tussen de verschillende modellen van de GTX 1060 zelf.

Verder ben ik me er van bewust dat de stock koeler voor de CPU niet de beste optie is, maar gezien het feit dat ik momenteel al boven mijn budget uit kom wou ik deze, in ieder geval nu nog gewoon zo laten. Gezien het extra geluid geen probleem voor mij is, en zover ik online heb kunnen vinden kan de koeler het wel aan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Ik heb geen enkele voorkeur voor een specifiek merk en sta dus open voor alle suggesties.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Ik heb momenteel genoeg ruimte voor een grote kast en ben ook niet van plan er veel me te sjouwen dus grote is geen bezwaar. Het geluidsniveau is voor mij ook niet een hoge prioriteit hoewel ik mogelijk op een later moment (zodra ik weer wat geld heb) aanpassingen aan zal maken mocht dit een probleem zijn. Ook op het gebied van energieverbruik heb ik geen voorkeur.

Ga je overklokken?

Ik heb momenteel geen interesse in overklokken en wil dus ook niet een investering maken in onderdelen die ik kan overklokken.

Wat verwacht je van ons?[i]

Met mijn voorbeeld build zit ik nog erg hoog kwa budget, en dus zijn suggesties voor goedkopere onderdelen erg welkom, ik weet absoluut niet of ik overal de meest kost efficiente keuze heb gemaakt. En ook is het voor mij de eerste keer dat ik een pc bouw dus zou ik het waarderen als iemand de compatibiliteit van de onderdelen zou kunnen controleren (volgens mij is het in orde). En dat ik niet gewoon iets over het hoofd heb gezien.

Bij voorbaat al heel erg bedankt voor alle hulp!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:07
Het scherm kan iets veter en goedkoper, pricewatch: BenQ BL2420PT Zwart

de blue hdd's zijn wel goed, alleen niet echt het kopen waard als je kijkt naar prijs per gb, en ik was zelf ook vrij snel door 1 tb heen met alle games van steam. misschien moet je kijken of je een pricewatch: Seagate Desktop HDD, 2TB wil kopen of misschien zelfs wel een grotere.

Voor je SSD kan je overwegen (dus ik meld alleen dat je de optie hebt) om een m.2 ssd te kopen. Dus iets als pricewatch: Samsung SM951 (NVMe) 256GB .

Verder heb je de onderdelen goed gekozen

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke