Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NijnKonijn
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-04-2022
Ik heb een Gigabyte GA-H97-D3H deze heeft:
1. Pci slot pciex16
1. Pci slot pciex4

Nu kan ik mijn straks mijn RX 480 natuurlijk zonder problemen in het eerste Pci slot pciex16 steken en gamen. Maar in de toekomst wil ik een tweede RX 480 zodat ik deze in crossfire kan draaien. Maar deze moet natuurlijk in het Pci slot pciex4.

Mijn vraag is aan jullie, is het Pci slot pciex4 snel genoeg om de RX 480 op maximale snelheid te laten draaien? A

Beste antwoord (via NijnKonijn op 13-08-2016 22:07)

Verwijderd

Heel veel winst levert de 2e kaart niet op want het 2e PCI-e slot draait op 4 relatief trage chipsetlanes. Wil je het maximale uit die kaart halen dan kan je beter een moederbord nemen welke ook sli ondersteunt. Het 2e slot draait dan op 8 cpu lanes.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel veel winst levert de 2e kaart niet op want het 2e PCI-e slot draait op 4 relatief trage chipsetlanes. Wil je het maximale uit die kaart halen dan kan je beter een moederbord nemen welke ook sli ondersteunt. Het 2e slot draait dan op 8 cpu lanes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:11

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:57:
Sli? Crossfire zeker ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed lezen wat ik schrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:11

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ow ja |:( lange dag geweest (moe) en nu verbrand aan de armen.

Of een mobo kopen met x16 x16 (op de cpu) en nog wat extra lanes van de NB ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Damic op 13-08-2016 22:04 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NijnKonijn
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-04-2022
Dus om maximale performance te halen moet het tweede slot minstens 8x zijn? Dit moederboard is dus niet optimaal voor crossfire RX 480?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwiebing
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:26
Ik heb een crossfire setup gehad van een 280x op x16 /x4 moederbord , nagenoeg geen performance verlies al zou het een paar procent kunnen zijn.

4600 Wp goodwe , Panasonic MDC05F3E5,SWP2 300 L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt. met socket 1150 heb je een Z97 chipset nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Als je 2e slot niet 8x is, dan betekent het altijd dat het via de chipset gaat. Op zich zou PCI-E 3.0 4x genoeg moeten zijn, maar dit gaat via de chipset en heeft dan veel hogere latency, waardoor je schokkerig beeld krijgt en lage minimum frames. Het merendeel van de crossfire problemen en teleurstellingen op dit forum komt hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
pwiebing schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:09:
Ik heb een crossfire setup gehad van een 280x op x16 /x4 moederbord , nagenoeg geen performance verlies al zou het een paar procent kunnen zijn.
Dat is sowieso niet waar, al scheelt het wel dat je nog een R9 280X had met CrossFire bridge. Alles nieuwer dan deze kaart doet CrossFire via het PCI Express slot en dan is het helemaal hopeloos.

Maar wat betreft de prestatieverlies die is echt wel groter geweest dan enkele procenten. Alleen jij kon het niet meten, omdat je geen FCAT systeem had. Meten met een FCAT systeem is de enige manier op dit moment waarmee je kloppende en nuttige cijfers gaat krijgen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwiebing
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:26
Ik moet toegeven dat ik vanwege crossfire problemen overgestapt ben op een sapphire fury nitro .

Als het al goed werkte dan zat het met de performance ook goed en kon goed mee komen met de benchmarkgegevens die ik online vond (zowieso veel sneller dan een enkele 280x). Had ook eens een artikel gelezen waarin men een een videokaart
in x16 / x8 x4 mode had getest en hierin kwam naar voren dat tussen x16 en x8 nagenoeg geen verschil was en op x4 max 7% verschil zat maar dan geen crossfire natuurlijk.

fcat -was hardocp niet een van de eerste sites die hier mee ging benchen ?

Wist alleen niet dat de nieuwe generatie kaarten geen bridge gebruikten.

Maar zal er dan ook gelijk maar aan toevoegen dat crossfire niet altijd direct goed ondersteund wordt bij de nieuwste games . Mijn suggestie wordt dan ook : niet 1 bijprikken maar de ouwe verkopen en dan 1 snellere kopen.

4600 Wp goodwe , Panasonic MDC05F3E5,SWP2 300 L

Pagina: 1