Langzame Downloadsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb een Ziggo abonnement met 180 Mbit/s down, maar mijn downloadsnelheid is (via kabel en wifi) echt beroerd slecht, zo rond de 5 Mbit/s down. Waar kan dit aan liggen? Echter als een van mijn vrienden langskomt en zijn pc via kabel aansluit krijgt hij rond de 18 Mbit/s down.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:31

Onbekend

...

Je test dus via een kabel en via wifi. Laten we de testresultaten vergelijkbaar houden en vanaf nu alleen testen via de kabel.

- Wat zijn de specs van jouw pc?
- Heb je gewoon Windows draaien? En welke versie?
- En wat test je? Downloaden van een groot bestand? Speed test?
- Staat een virusscanner aan en/of een firewall? Zo ja, zet die eens tijdelijk uit en test het nogmaals.
- Heb je al je drivers op de pc geïnstalleerd staan? Dus geen "unknown device" in de device manager?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:11
Plug je de kabel direct in de modem of via een router?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:42
Ik neem aan MB/s?
Als de andere PC op dezelfde aansluting 18 MB/s haalt en jij op die kabel 5 MB/s dan:
Probeer eens een Linux live cd/usb dan sluit je direct het hele OS uit.

[ Voor 0% gewijzigd door technorabilia op 13-08-2016 22:05 . Reden: Typo ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onbekend schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:40:
Je test dus via een kabel en via wifi. Laten de testresultaten vergelijkbaar houden en vanaf nu alleen testen via de kabel.

- Wat zijn de specs van jouw pc?
- Heb je gewoon Windows draaien? En welke versie?
- En wat test je? Downloaden van een groot bestand? Speed test?
- Staat een virusscanner aan en/of een firewall? Zo ja, zet die eens tijdelijk uit en test het nogmaals.
- Heb je al je drivers op de pc geïnstalleerd staan? Dus geen "unknown device" in de device manager?
i5 4430
ASUS H81M-A
WD Blue 1TB
Samsung 840 EVO 256GB
Gigabyte GTX 1060 Gaming G1
Cooler Master B500 500Watt

De snelheid heb ik eigenlijk overal.. kleine bestanden, steam, grote bestanden, etc.

Virusscanner en firewall staan beide aan.

Alle drivers zijn up to date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Khallouki schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:44:
Plug je de kabel direct in de modem of via een router?
Beide geprobeerd, ook met een home plug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:09

WTM

Welke modem heb je van Ziggo? Rechtstreeks verbonden met een lan kabel moet je maximale snelheid opleveren. Verder niets aan modem hangen behalve die ene pc. Wat krijg je dan als je de ziggo speedtest doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:31

Onbekend

...

Heb je al geprobeerd om de firewall tijdelijk uit te zetten?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 09:36
Doe anders eens een test op speedtest.net en post even het resultaat hier. Om de Mb en MB discussie uit te sluiten.

[ Voor 75% gewijzigd door Arjant2 op 13-08-2016 23:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je max 180Mbit/s kan halen is 22MB/sec als ik het goed heb, dat zit je met 18 toch goed ?

[ Voor 1% gewijzigd door Hackus op 13-08-2016 23:24 . Reden: typo ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

[b][message=47961153,noline]GTXFreak schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @
Virusscanner en firewall staan beide aan.
Zoals ook door anderen gesuggereerd, zet die twee eens volledig uit en test nog eens. Ik heb onlangs op mijn verbinding ook gehad dat de snelheid om te huilen was en steeds slechter leek te worden. Bleek uiteindelijk een fout in de Bitdefender firewall software te zijn. In mijn geval was het uiteindelijk zelfs deinstalleren en een andere firewall gebruiken maar ik weet niet welke virus en firewall software jij gebruikt.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hackus schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:23:
Als je max 180Mbit/s kan halen is 22MB/sec als ik het goed heb, dat zit je met 18 toch goed ?
Ja en nee. Je zou theoretisch gewoon de volle geadverteerde snelheid bij ziggo moeten halen:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5551346852.png

In mijn geval dus. Dus ergens gaat er iets niet goed, en 'mist' er een grofweg 4MB.

Het hangt er ook vanaf hoe men test, torrents halen de snelheid vaak nooits, en usenet moet echt met meerdere draadjes tegelijk wil je het maximale halen.

WIfi moet je nooit gebruiken voor downloads, en altijd werken met kabel. Zorg ook dat de kabel meer dan 100mbit aankan en daadwerkelijk ook linkt vanaf modem / router met PC met 1000mbps.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:42
Zoals gezegd. Als je vriend met zijn PC op dezelfde aansluiting op dezelfde kabel wel 18 MB/s haalt dan zit het in je PC. Om software problemen uit te sluiten kun je eens testen met bijvoorbeeld een Ubuntu Live USB. Als je daarmee wel snel kan downloaden dan is het je Windows installatie. Als het daarmee ook niet lukt dan is het hardware.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
En ook kijken waar je download , dat daar de hoge snelheid ook gehaald wordt, bijv steam is volgens mij niet altijd hoge snelheid.
usenet vaak wel, test met downloads van verschillende datums.
De test site van ziggo zelf geeft ook altijd hoge , de maximale snelheid aan.

En de 18 en 180 (snelheid)is dit niet hetzelfde?, dus snelheid wordt wel gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:11
Het kan ook zijn dat je coaxkabel niet goed is aangesloten waardoor er een slecht signaal binnenkomt. Dit had ik ook, er kwam toen een monteur langs met een apparaat en je zag gewoon een signaal van 20% wat binnenkwam.

Probeer anders de koppen van de coaxkabel te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 16:19
Gebruik je de Ziggo speedtest? (congestion) Je vriend haalt echt 18 Mbit? Of heb je het over 18 MB/s. Haalt je vriend thuis wel zijn snelheid op de ZST of is het daar ook slecht?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jim423 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:57:
Gebruik je de Ziggo speedtest? (congestion) Je vriend haalt echt 18 Mbit? Of heb je het over 18 MB/s. Haalt je vriend thuis wel zijn snelheid op de ZST of is het daar ook slecht?
Ik zie wel net dat de lan controller op mijn moederbord tot 100,0 Mbps ondersteunt. Kan het zijn dat het daaraan ligt en dat ik een netwerkkaart moet kopen die tot 1 Gbps ondersteunt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:08
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 19:20:
[...]
Ik zie wel net dat de lan controller op mijn moederbord tot 100,0 Mbps ondersteunt. Kan het zijn dat het daaraan ligt en dat ik een netwerkkaart moet kopen die tot 1 Gbps ondersteunt?
Jouw Asus H81M-A heeft gewoon Gigabit Ethernet. Waar zie je dat hij maar 100Mbit ondersteunt? Met een netwerkkaart van 100Mbit, moet je ook minimaal 90Mbit kunnen halen.
Als je in Windows ziet dat hij met 100Mbit verbindt (direct op het modem aangesloten), dan kan het misschien aan je kabel liggen. Heb je de kabel zelf gemaakt? Zo ja, heb je de aderparen in de juiste officiële volgorde gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:22:
[...]

Jouw Asus H81M-A heeft gewoon Gigabit Ethernet. Waar zie je dat hij maar 100Mbit ondersteunt? Met een netwerkkaart van 100Mbit, moet je ook minimaal 90Mbit kunnen halen.
Als je in Windows ziet dat hij met 100Mbit verbindt (direct op het modem aangesloten), dan kan het misschien aan je kabel liggen. Heb je de kabel zelf gemaakt? Zo ja, heb je de aderparen in de juiste officiële volgorde gedaan?
Sorry, foutje. Mijn moederbord ondersteund inderdaad gewoon 1Gbps. Maar als ik naar mijn adapterinstellingen kijk staat er inderdaad maar 100Mbps. De kabel heb ik niet zelf gemaakt, die heb ik denk ik gewoon een keer ergens gekocht.

Ik heb geen idee hoe ik aan een netwerkkabel kan zien wat voor soort dat het is :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan99999
Op de kabel staat,
cat 5e of cat 6 (dus geen 5)
dan is de kabel geschikt voor 1Gbps.

[ Voor 9% gewijzigd door jan99999 op 14-08-2016 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:29:
Op de kabel staat,
cat 5e of cat 6 (dus geen 5)
dan is de kabel geschikt voor 1Gbps.
Op de kabel staat cat 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:20
Ik denk dat je lan adapter gewoon op 100Mbps staat ipv op 1Gbps.

Kijk eens bij eigenschappen van die lan adapter en dan bij Geavanceerd, onder de optie Speed&Duplex zou 1.0 Gbps Full Duplex beschikbaar moeten zijn. Zet hem daar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dylan111111 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:43:
Ik denk dat je lan adapter gewoon op 100Mbps staat ipv op 1Gbps.

Kijk eens bij eigenschappen van die lan adapter en dan bij Geavanceerd, onder de optie Speed&Duplex zou 1.0 Gbps Full Duplex beschikbaar moeten zijn. Zet hem daar eens op.
Hij staat op Automatisch onderhandelen.

Dus op 1.0 Gbps Full Duplex zetten dan?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2016 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:46:
[...]

Yes, kijk maar even wat dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dylan111111 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:48:
[...]

Yes, kijk maar even wat dat doet.
Moet ik gewoon eens even proberen een bestand te downloaden dan? Of ff met Steam testen eventueel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-08 08:16
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:46:
[...]

Auto is prima, gewoon zo laten. Als auto geen gigabit oplevert is er sowieso iets aan de hand.

Doe eerst eens een speedtest. Wat komt er uit fast.com? Hoort 90/95 te zijn.

Als je in de connector van deze kabel kijkt, hoeveel aders heb je dan? Daarna met een andere kabel testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:48:
[...]

Moet ik gewoon eens even proberen een bestand te downloaden dan? Of ff met Steam testen eventueel?
Dat kan je hier doen: www.speedtest.net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Die kabel zit direct in je Ziggo modem/router combi?
Dus niet een router/switch/homeplug/watdanook van 100Mb/s er tussen?

Testen kan via de ziggo speedtest welke de meest betrouwbare resultaten zou moeten geven.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er net achter dat ik verbonden ben met het andere netwerk thuis, dat hoort 60Mbps te zijn, maar daar kom ik dus ook bij lange na niet aan.

Ik heb inderdaad ook direct verbonden via router/modem en dat geeft dezelfde resultaten. Meestal ben ik via een homeplug verbonden.

Mijn download snelheid ligt altijd rond de 5/6mbps, ongeacht wat voor bestand.

De speedtests geven overigens wel de juiste snelheid aan, maar tijdens downloaden en dergelijke kom ik hier NOOIT aan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2016 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:51:
Ik kom er net achter dat ik verbonden ben met het andere netwerk thuis, dat hoort 60Mbps te zijn, maar daar kom ik dus ook bij lange na niet aan.

Ik heb inderdaad ook direct verbonden via router/modem en dat geeft dezelfde resultaten. Meestal ben ik via een homeplug verbonden.

De speedtests geven overigens wel de juiste snelheid aan, maar tijdens downloaden en dergelijke kom ik hier NOOIT aan.
Wat/waar download je dan vandaan ? of hoe test je dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dylan111111 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:54:
[...]

Wat/waar download je dan vandaan ? of hoe test je dat ?
Sites zoals Mediafire, Mega, Sellfy, etc. Maar ook als ik gebruik maak van Steam of Battle.net.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:51:

Probeer iig de Mb/s en MB/s uit elkaar te halen ;) Maakt een gigantisch verschil namelijk als jij 6MB/s op een 60Mb/s lijn haalt, dat zou namelijk gewoon prima zijn.
Verder heeft Steam vaker wel dan niet gedoe, gebruik de (Ziggo) Speedtest voor metingen, alle andere sites zijn niet gemaakt om jouw verbinding te maxen.

[ Voor 9% gewijzigd door RGAT op 14-08-2016 20:56 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RGAT schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:55:
[...]

Probeer iig de Mb/s en MB/s uit elkaar te halen ;) Maakt een gigantisch verschil namelijk als jij 6MB/s op een 60Mb/s lijn haalt, dat zou namelijk gewoon prima zijn.
Verder heeft Steam vaker wel dan niet gedoe, gebruik de (Ziggo) Speedtest voor metingen, alle andere sites zijn niet gemaakt om jouw verbinding te maxen.
Ziggo geeft dit resultaat: Screenshot

Een bestand van 775MB downloaden duurt ongeveer 12 minuten, om een idee te geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2016 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 20:08
Cat 5? Dus geen cat 5e. Kabel vervangen. Die kabel is niet geschikt voor gigabit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
Heeft je vriend met diezelfde kabel wel hoge snelheid?
Lijjkt me namelijk niet want cat5 gaat maar tot 100Mbit. Voor 1Gbit moet je een 5e of 6 kabel hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
Je geeft aan de speedtests zijn altijd goed. Maar je afbeelding geeft 65 Mbit aan (wat zonder de dip wel 100 Mbit zal zijn). Dat is dus niet goed. Overigens is die 31Mb/s upload wel vreemd heb je Connect ZZP abonnement ofzo?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jim423 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 00:31:
Je geeft aan de speedtests zijn altijd goed. Maar je afbeelding geeft 65 Mbit aan (wat zonder de dip wel 100 Mbit zal zijn). Dat is dus niet goed. Overigens is die 31Mb/s upload wel vreemd heb je Connect ZZP abonnement ofzo?
Klopt, zakelijk abonnement i.v.m. eigen zaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
Al met al een zeer warrig verhaal zo.
Misschien moet de TS even iets met de tips doen en zich inlezen want zo gaat dit topic niet goed komen.
Gebruik MB en Mbit door elkaar. 2 netwerken?
Cat5 kabel die nooit hoger kan dan 100Mbit.
Genoeg aanwijzingen...

[ Voor 28% gewijzigd door Arjant2 op 15-08-2016 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arjant2 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 00:31:
Heeft je vriend met diezelfde kabel wel hoge snelheid?
Lijjkt me namelijk niet want cat5 gaat maar tot 100Mbit. Voor 1Gbit moet je een 5e of 6 kabel hebben.
Die vriend krijgt zelfs draadloos nog een beter snelheid. Hij neemt wel altijd een dongle van thuis mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
Laatste drivers geinstalleerd van de netwerk chip op je mobo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
Ik zou zeggen leg even om te testen een nieuwe cat5e (let op de e) of cat6 kabel en kijk of je nu wel 1Gbps intraint, zoja doe een nieuwe speedtest bij Ziggo. Zonee probeer ander device via een goede netwerkkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arjant2 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 00:36:
Laatste drivers geinstalleerd van de netwerk chip op je mobo?
Yep, heb dit zelfs meerdere keren gedaan om er zeker van te zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
En verbindt dan met het goede netwerk! Want zo kom je er niet.

Dus gigabit kabel regelen en dan wel verbinden met het 180Mbit netwerk.

[ Voor 37% gewijzigd door Arjant2 op 15-08-2016 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arjant2 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 00:37:
En verbindt dan met het goede netwerk! Want zo kom je er niet.
Dat ben ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ik kan me vergissen maar volgens mij heeft Ziggo zakelijk monteursondersteuning tegen materiaalkosten bij storingen. Tenzij je natuurlijk zegt ''ik wil een kabel getrokken hebben''. Dus misschien een belletje waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
Cat 5 kan werken, maat beter is toch om cat5e of cat6 gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Als zijn netwerkadaparter aangeeft dat hij maar een 100Mbit verbinding heeft, dan is het voor 99,99% dat die cat5 kabel geen 1gbit aan kan.
Zijn modem/router en netwerkkaart kunnen het beide aan.

PS ik ga er wel vanuit dat je een kabel rechtstreeks van pc naar modem gebruikt en GEEN homeplug.
Want via homeplug kan je die hoge snelheden wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Wat opvalt is dat meerdere keren nu gehint is om eigen apparatuur (kabel en PC) uit te sluiten, en TS deze vragen ontwijkt. Ik denk dat TS voldoende stof heeft om mee te testen, maar dat hij/zij het ook nog moet uitvoeren.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
klopt, het is nu tijd voor actie van de TS zoals ik eerder ook reeds aangaf, genoeg tips inmiddels.

[ Voor 39% gewijzigd door Arjant2 op 15-08-2016 12:28 ]

Pagina: 1