[Dit is mijn eerste keer!] Gaming/multitask PC +/- €1200

Pagina: 1
Acties:

• applenotentaart
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21-11-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Vooral gamen! Daarnaast ook veel surfen, Twitch streampjes kijken (eventueel zelf streamen), Youtube.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Rondom de €1200,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Het meeste aan randapparatuur heb ik al. Onder andere:
- USB toetsenbord (Trust)
- Muis (Logitech)
- Koptelefoon (Philips)
- USB hub 7 poorten
- WD Elements 1TB externe harde schijf

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Eén videokaart moet genoeg zijn. Ik heb mijn oog op de GTX 1070 en waarschijnlijk is deze zeer voldoende. Een SSD hoort er tegenwoordig wel in bij mij (lekker snel!). Qua RAM begrijp ik dat 8GB voldoende is, maar 16GB wat meer toekomstgericht is. Ik zoek ook nog een mooie monitor met 1080p en 60hz. Misschien ga ik die tweedehands kopen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Qua processor leun ik naar Intel, ik ben bekend met het merk en vind hun producten betrouwbaar. Qua videokaart wil ik graag een Nvidia GTX 1000-series kaart. Heb er het een en ander over gelezen en ik wil echt graag zo eentje. :) Ik heb vooral veel positiefs over het merk 'EVGA' gehoord, zij schijnen een goede garantie te bieden en degelijke klantenservice. Dit vind ik aantrekkelijk, maar ik sta open voor goedkopere merken, zoals bijvoorbeeld Palit of Gainward (hoewel ik niet bekend ben of deze merken betrouwbaar zijn).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Het systeem mag best vrij stil zijn, ik wil liever niet dat het flink staat te blazen wanneer ik bijvoorbeeld Crysis speel. Ik ben bereid hier een compromis tussen performance en geluidsniveau te maken. Grootte van de kast maakt mij niet veel uit.

Ga je overklokken?

Ik wil wel de mogelijkheid vrij houden om dit te kunnen.

Wat verwacht je van ons?[i]

Nogal cliché klinkend, maar iets wat 'future proof' is zou fijn zijn. De komende paar jaren zou ik graag de nieuwste games moeten kunnen spelen, op hoge settings. Maar het hoeft niet het beste van het beste te zijn, dat ik een budget heb spreekt van zich ;) Ik heb bij mijn wenslijst geprobeert om te letten op 'bang-for-buck'. Al heb ik enige twijfels bij de videokaart en moederbord, maar deze hadden zeer goede reviews. Ook had ik een Samsung EVO 850 omgewisseld voor een Crucial MX 300 SSD kaart, omdat deze goedkoper is (en ik heb hier een daar wel wat positiefs over dit product gelezen, echter niet zo overweldigend als the EVO 850.)

Games die ik op het moment graag speel:
- Rocket League
- GTA V
- Crysis
(- Dit jaar komen geremasterde versies van de Bioshock games en Skyrim uit. Die ga ik ook spelen.)

Dit lijstje heb ik nu bij elkaar gesprokkelt. Laat uw constructieve feedback er op los want dit is de eerste dat ik een systeem in elkaar zet! Ik vertrouw op jullie kennis en kundigheid! _/-\o_

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 249,50€ 249,50
1Asus Z170 PRO GAMING€ 148,95€ 148,95
1EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0€ 482,95€ 482,95
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Arctic Freezer i32€ 30,10€ 30,10
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 69,95€ 69,95
1Corsair RM550x€ 95,51€ 95,51
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 71,14€ 71,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.214,05

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Prima systeem alleen bied overklokken geen voordeel in games en is het eigenlijk weggegooid geld. Zou ik dan eerder dat geld steken in een goed toetsenbord en muis bijvoorbeeld ga je veel meer plezier aan beleven.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MichaelvD2203 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:40:
Prima systeem alleen bied overklokken geen voordeel in games en is het eigenlijk weggegooid geld. Zou ik dan eerder dat geld steken in een goed toetsenbord en muis bijvoorbeeld ga je veel meer plezier aan beleven.
Dit vind ik ook. Kunnen overklokken kost best een hoop geld qua CPU en moederbord terwijl je er eigenlijk niets aan hebt. Naast een goed toetsenbord en muis mag de SSD ook wel wat groter zijn, dus zou het inderdaad aan iets van die dingen uitgeven.

• applenotentaart
Eerlijk gezegd vind ik het wel prima om de fabrieksinstelling aan te houden. Ik vroeg mij af of dit een mogelijkheid was binnen mijn budget, maar dat kan afvallen als het nodig is. Dan zal ik dus geen 'K' model processor nodig hebben. Wat dachten jullie van een Intel Core i5-6600 Boxed, of kan ik beter een goedkopere Intel Core i5-6500 nemen?

Heb ik nog steeds dat Asus Pro Gaming moederbord nodig, of kan dit ook goedkoper?

[ Voor 12% gewijzigd door applenotentaart op 13-08-2016 22:02 ]

• PilatuS
  • Niet online
Een 6500 is prima. Qua moederbord kan je dan zoiets nemen: pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P

Dat samen met de CPU scheelt best een hoop geld.

Verwijderd

Met gamen merk je geen verschil tussen een 6500 en 6600. Bespaar wat en neem de 6500.

Moederbord kan naar een b150 pricewatch: MSI B150 GAMING M3.

Misschien wat netter geheugen pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R

• applenotentaart
Zijn die qua prestaties beter? Of zien ze er leuker uit? :) Dan kies ik toch liever een zwarte variant.

Ik heb een alternatief lijstje samengesteld, met wat aanpassingen zoals geadviseerd. Het SSD geheugen heb ik verdubbeld, dat is toch wel een goed idee aangezien ik veel spellen ga installeren. Hij is nu een paar tientjes goedkoper! :)

Oja, ik heb de Arctic processor koeler weggelaten, want de Intel 6500 komt met ventilator inbegrepen toch?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1MSI B150 GAMING M3€ 103,95€ 103,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 79,95€ 79,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 134,-€ 134,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.161,31

Wat vinden jullie ervan? Nog wat advies?

Nog een vraagje. De nieuwe Nvidia kaarten zijn nu een maand uit, maar demand is nog steeds hoger dan supply. Het lijkt me logisch dat een bedrijf wat meer geld vraagt in deze situatie. Loont het om misschien tot volgende maand af te wachten of de markt stabiliseerd en de prijzen dalen? Of is dit een beetje giswerk?

[ Voor 4% gewijzigd door applenotentaart op 13-08-2016 22:31 ]

Verwijderd

applenotentaart schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:27:
Zijn die qua prestaties beter? Of zien ze er leuker uit? :) Dan kies ik toch liever een zwarte variant.
Dan kan je beter de 2133 MHz variant nemen pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13. Sneller dan 2133 loopt al het geheugen toch niet op een B150.

• PilatuS
  • Niet online
Build ziet er goed uit zo. De stock koeler is niet heel erg stil, maar je kan later altijd nog een andere plaatsen.

De prijzen van de 1070 zie ik niet snel hard zakken. De vraag is inmiddels ook niet meer hoger dan het aanbod aangezien de leverancier van bijvoorbeeld Afuture er 100+ heeft liggen.

• applenotentaart
Dus een hogere clock is niet nodig. Had hier nog niet echt op gelet, ik dacht namelijk 'hoe hoger hoe beter'. Ik zal de Arctic koeler onthouden voor als de stock koeler van de processor mij ooit tegen valt. Ik heb er niet veel verstand van, wel makkelijk dat er al eentje inbegrepen zit. Ik hoef dus ook niets met koelpasta te doen. :P

Nog een ander vraagje over de bestelling Stel dat ik volgende wil gaan bestellen, hebben jullie nog een voorkeur aan een bepaalde webshop? Het lijkt mij sowieso handig om veel -al dan niet alle- componenten bij dezelfde shop te halen, maar welke is jullie favoriet en heeft een goede klantenservice?

In ieder geval bedankt voor de reacties dusver! Toch wel blij dat ik met jullie hulp een aantal 'overkill' dingetjes uit heb kunnen halen, scheelt ook een paar tientjes. Ik wil gewoon een mooie computer die de modernste games kan spelen op hoge settings, maar wel bang-for-buck. Ik heb het idee dat ik dit zo ondertussen wel heb bereikt. Met nog eens extra aan opslagruimte winst voor meer games! _/-\o_

Ik ga er een nachtje over slapen, misschien dat ik morgen nog vragen heb. Sowieso laat ik het wel weten wanneer ik officieel de beslissing maak. ;)

EDIT: Oja, zo ziet 'ie er nu uit dus:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1MSI B150 GAMING M3€ 103,95€ 103,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 78,-€ 78,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 134,-€ 134,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.159,36

[ Voor 52% gewijzigd door applenotentaart op 14-08-2016 00:08 ]

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Azerty is een betrouwbare webshop en heeft een zeer klantvriendelijke en meedenkende klantenservice en eventueel verschillende assemblage services.

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 23:48

Eentje

houd van de vijver

azerty kan ik me zeker bij aansluiten. mijn huidige pc en de 3 ervoor komen bij hun vandaan. zeer vriendelijke medewerkers en klantenservice mocht je vragen nodig hebben. ze reageren over het algemeen heel snel en zijn vaak ook nog een van de goedkopere. in nl

There eent no place like home

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 18:50
Sla die stock koeler nu gelijk over; zelfs een Arctic Alpine 64 PLUS van nog geen acht euro is al véél stiller dan die stock koelers. Geloof me, bespaar jezelf de ergernis :)
Sterker nog, de i5-6500 tray is zes euro goedkoper dan de boxed variant, dus voor het totale prijsverschil kun je nog geen biertje kopen.

• iceheart
Sla die stock koeler nu gelijk over; zelfs een Arctic Alpine 64 PLUS van nog geen acht euro is al véél stiller dan die stock koelers. Geloof me, bespaar jezelf de ergernis :)
Sterker nog, de i5-6500 tray is zes euro goedkoper dan de boxed variant, dus voor het totale prijsverschil kun je nog geen biertje kopen.

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Zelf heb ik mijn pc aangeschaft bij megekko , tot nu toe hele goede ervaringen. Heb nog niet te maken gehad met defecten dus weet niet hoe de klantenservice is.

In een build van dit budget zou ik trouwens zeker wel een aftermarket koeler stoppen. Je hebt een kast met window en alle onderdelen matchen quo kleur dan zou ik me ergeren aan die (mening) lelijke stock koeler met zn regenboog draadjes.kan je beter iets pakken zoals een cryorig m9i of een scythe kotetsu. Kosten beide rond de 30 maar zijn een stuk stiller, koelen beter en zien er veel beter uit.

• SoulsOnFire
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-11 21:53

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Ik heb zelf ook recent een pc samengestoken (zelfde case, mobo en cpu). Ik raad je alvast ook aan om niet de stockkoeler te gebruiken. Deze was naar mijn mening echt lelijk en valt toch op in je case.
Ik heb de cryorig m9i en qua geluid heb ik geen enkel problem en deze staat naast mij op 50cm afstand.

learning every day.

• applenotentaart
Oké, ik ga een aftermarket koeler toevoegen aan mijn lijstje. Verder heb ik ook besloten om mijn aankopen bij Azerty te doen. Blijkbaar hebben mensen goede ervaringen met deze shop.

Ik heb nog eens wat research gedaan naar de videokaart, en ik vroeg mij af of de EVGA 'FTW' variant het geld waard is? Ik wil best iets over mijn budget heen gaan als dit een betere investering Is op de lange termijn.
Ik lees dat aan deze meer getweakt is in vergelijking met de SuperClocked, met onder meer een betere koeling. Is dit de extra tientjes waard denken jullie? De reviews zijn positief over FTW, als ik het internet mag geloven.

[ Voor 10% gewijzigd door applenotentaart op 14-08-2016 18:14 ]

• iceheart
Een beetje extra besteden aan je graka is weer zo'n goede manier om jezelf een boel ergernis te besparen :+
Dat soort aftermarket-koelers zijn gegarandeerd een peut stiller bij dezelfde (of vaak: betere!) prestaties. De afwezigheid van die irritante muggenklank van veel stock gpu-koelers is het geld al meer dan waard :) of de paar procent performance-winst bij betere OC iets waard is, och: het is mooi meegenomen en je GPU is tegenwoordig toch ongeveer het ene onderdeel dat het overclocken waard is.
Ik zou het er wel voor over hebben :)

• rmno
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-01 21:02
Je kan ook even kijken bij mindfactory.de, op ieder onderdeel scheelt dat 5/10%. Betrouwbare shop maar wel in Duitsland.

ASUS STRIX X99 | Intel i7 5820K | 32GB DDR4 Avexir Raiden | ASUS STRIX OC 1080 | NZXT Kraken X42 | Plextor NVMe 512GB | Samsung EVO 840 512GB | Inwin 904Plus | Acer Predator XB280HKbprz | Corsair VOID Wireless | Corsair M65 Pro RGB | Corsair K70 RGB

Pagina: 1