Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen! Daarnaast ook veel surfen, Twitch streampjes kijken (eventueel zelf streamen), Youtube.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rondom de €1200,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het meeste aan randapparatuur heb ik al. Onder andere:
- USB toetsenbord (Trust)
- Muis (Logitech)
- Koptelefoon (Philips)
- USB hub 7 poorten
- WD Elements 1TB externe harde schijf
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eén videokaart moet genoeg zijn. Ik heb mijn oog op de GTX 1070 en waarschijnlijk is deze zeer voldoende. Een SSD hoort er tegenwoordig wel in bij mij (lekker snel!). Qua RAM begrijp ik dat 8GB voldoende is, maar 16GB wat meer toekomstgericht is. Ik zoek ook nog een mooie monitor met 1080p en 60hz. Misschien ga ik die tweedehands kopen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua processor leun ik naar Intel, ik ben bekend met het merk en vind hun producten betrouwbaar. Qua videokaart wil ik graag een Nvidia GTX 1000-series kaart. Heb er het een en ander over gelezen en ik wil echt graag zo eentje.
Ik heb vooral veel positiefs over het merk 'EVGA' gehoord, zij schijnen een goede garantie te bieden en degelijke klantenservice. Dit vind ik aantrekkelijk, maar ik sta open voor goedkopere merken, zoals bijvoorbeeld Palit of Gainward (hoewel ik niet bekend ben of deze merken betrouwbaar zijn).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem mag best vrij stil zijn, ik wil liever niet dat het flink staat te blazen wanneer ik bijvoorbeeld Crysis speel. Ik ben bereid hier een compromis tussen performance en geluidsniveau te maken. Grootte van de kast maakt mij niet veel uit.
Ga je overklokken?
Ik wil wel de mogelijkheid vrij houden om dit te kunnen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Nogal cliché klinkend, maar iets wat 'future proof' is zou fijn zijn. De komende paar jaren zou ik graag de nieuwste games moeten kunnen spelen, op hoge settings. Maar het hoeft niet het beste van het beste te zijn, dat ik een budget heb spreekt van zich
Ik heb bij mijn wenslijst geprobeert om te letten op 'bang-for-buck'. Al heb ik enige twijfels bij de videokaart en moederbord, maar deze hadden zeer goede reviews. Ook had ik een Samsung EVO 850 omgewisseld voor een Crucial MX 300 SSD kaart, omdat deze goedkoper is (en ik heb hier een daar wel wat positiefs over dit product gelezen, echter niet zo overweldigend als the EVO 850.)
Games die ik op het moment graag speel:
- Rocket League
- GTA V
- Crysis
(- Dit jaar komen geremasterde versies van de Bioshock games en Skyrim uit. Die ga ik ook spelen.)
Dit lijstje heb ik nu bij elkaar gesprokkelt. Laat uw constructieve feedback er op los want dit is de eerste dat ik een systeem in elkaar zet! Ik vertrouw op jullie kennis en kundigheid!
Vooral gamen! Daarnaast ook veel surfen, Twitch streampjes kijken (eventueel zelf streamen), Youtube.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rondom de €1200,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het meeste aan randapparatuur heb ik al. Onder andere:
- USB toetsenbord (Trust)
- Muis (Logitech)
- Koptelefoon (Philips)
- USB hub 7 poorten
- WD Elements 1TB externe harde schijf
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eén videokaart moet genoeg zijn. Ik heb mijn oog op de GTX 1070 en waarschijnlijk is deze zeer voldoende. Een SSD hoort er tegenwoordig wel in bij mij (lekker snel!). Qua RAM begrijp ik dat 8GB voldoende is, maar 16GB wat meer toekomstgericht is. Ik zoek ook nog een mooie monitor met 1080p en 60hz. Misschien ga ik die tweedehands kopen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua processor leun ik naar Intel, ik ben bekend met het merk en vind hun producten betrouwbaar. Qua videokaart wil ik graag een Nvidia GTX 1000-series kaart. Heb er het een en ander over gelezen en ik wil echt graag zo eentje.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem mag best vrij stil zijn, ik wil liever niet dat het flink staat te blazen wanneer ik bijvoorbeeld Crysis speel. Ik ben bereid hier een compromis tussen performance en geluidsniveau te maken. Grootte van de kast maakt mij niet veel uit.
Ga je overklokken?
Ik wil wel de mogelijkheid vrij houden om dit te kunnen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Nogal cliché klinkend, maar iets wat 'future proof' is zou fijn zijn. De komende paar jaren zou ik graag de nieuwste games moeten kunnen spelen, op hoge settings. Maar het hoeft niet het beste van het beste te zijn, dat ik een budget heb spreekt van zich
Games die ik op het moment graag speel:
- Rocket League
- GTA V
- Crysis
(- Dit jaar komen geremasterde versies van de Bioshock games en Skyrim uit. Die ga ik ook spelen.)
Dit lijstje heb ik nu bij elkaar gesprokkelt. Laat uw constructieve feedback er op los want dit is de eerste dat ik een systeem in elkaar zet! Ik vertrouw op jullie kennis en kundigheid!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 249,50 | € 249,50 |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 148,95 | € 148,95 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 | € 482,95 | € 482,95 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Arctic Freezer i32 | € 30,10 | € 30,10 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 95,51 | € 95,51 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 71,14 | € 71,14 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.214,05 | |