Upgrade desktop

Pagina: 1
Acties:

• SambalBoterham
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-05-2023
De huidige PC heb ik een klein jaartje terug in elkaar geknutseld en wil ik nu dus upgraden. Denk ik. Eerder overwoog ik voor een PS4 te gaan en dat overweeg ik nog steeds een beetje, maar ik gok dat upgraden gunstiger is?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er zo nu en dan ff op kunnen gamen. Denk daarbij aan dingen als de nieuwe Fifa, Call of Duty, Overwatch. Hoeft allemaal niet super gelikt, maar graag wel soepel draaiend.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet per sé een max, maar denk nu aan iets vergelijkbaar met de kosten van een PS4. Als het goedkoper kan dan graag aangezien ik niet weet of ik er daadwerkelijk veel mee bezig wil. Over 1 à 2 jaar weer moeten upgraden vind ik geen ramp

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoveel mogelijk van de huidige PC>
Cooler Master Silencio 352
Asrock H81MHDS
Crucial SSD MX200 250GB SATA3
Crucial DDR3 Ballistix Sport 2x4GB 1600 C9
Intel Pentium G3258 Anniversary Edition
Be quiet Pure Power L8 300W
Scherm, toetsenbord, muis, boxjes

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Sowieso een videokaart, waarschijnlijk een processor en voeding? Moederbord..?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Nee?

Wat verwacht je van ons?
Tips ;) zouden zeer gewaardeerd worden.

Verwijderd

Een i5 kan je er probleemloos in prikken https://tweakers.net/cate...JfaqpSLVC0pLIgtRikLhGoCAA
Voedinkje erbij pricewatch: Corsair CX450M
Voor de videokaart zou je kunnen kijken naar een GTX 1060 of RX 480 en misschien voldoet een RX 470 pricewatch: XFX Radeon RX 470 RS 4GB with Hard Swap Black Edition al voor jou.

Verwijderd

Processor zou je kunnen denken aan een i5 4 serrie, omdat je moederbord een socket heeft van 1150 zou je die dan kunnen gebruiken...Maar die processor komt geloof ik uit 2014 maar nog steeds redelijk goeie prestaties... Dus als je aan een iets versere processor denkt, Dan misschien de i5 6400 maar dan moet je je moederbord ook upgraden naar 1 met een 1151 socket...Je zou dan ook kunnen gaan denken aan de i3 6 serrie, is goedkoper dan de i5 6400 maar ook dan moederbord upgraden....En dan zou je de ram natuurlijk kunnen upgraden naar 2x4 2133 mgh maar is denk ik niet nodig... Misschien je voeding upgraden naar cx450m... en kwa video kaart zou ik dan de rx 470 doen maar dan kom je niet echt uit met je budget denk ik... dan zou ik de ram laten zitten... Maar ik weet ook niet echt wat je budget is... je zegt gelijk aan wat een ps4 kost maar wat kost een ps4 ? 300 - 400 euro ? De RX 470 (custom) zit nu zon beetje nog rond de 230-240 euro... i5 4 serrie zit zo rond de 180 euro een nieuwe, de 4460 dan hoef je dus geen nieuwe moderbord.... Maar als je die ook doet, moederbord zou ik een 110m doen zit rond de 55... de processor, i5 6400 zit rond de 185, de i3 6100 zit rond de 120...
De voeding cx450m zit rond de 60... en de ram zit dan rond de 35 ... dus kijk of dat met je budget stroopt en of je nog meer ssd of hdd ruimte wil, als het niet nodig is niet doen...

dus alleen i5 4 serrie, +/- 180, Videokaart +/- 240. Voeding cx450m +/- 60... wil je meer upgraden zal het denk ver boven je budget uitkomen. Maar meer upgraden is dan denk ik nog niet nodig, Dus ik zou beginnen met de boven genoemde 3 onderdelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2016 20:43 ]

• SambalBoterham
Onderstaand systeem zou ik willen upgraden om er een game of 2 mee te kunnen spelen (denk aan de nieuwe Fifa en Overwatch). Hoeft allemaal niet super gelikt of toekomstbestendig.

Intel Pentium G3258 Anniversary Edition
Asrock H81MHDS
Crucial DDR3 Ballistix Sport 2x4GB 1600 C9
Crucial SSD MX200 250GB SATA3
Be quiet Pure Power L8 300W
Cooler Master Silencio 352

De processor wil ik dan overclocken, bottleneck lijkt mij daarna de voeding. Kan op zich geupgrade worden, maar om het zo goedkoop mogelijk te maken neig ik naar een GPU die er zo in kan.

Ik zat aan deze GTX 750 Ti te denken: pricewatch: MSI GeForce GTX N750 Ti 2GB GAMING

Goed plan? Of zijn andere keuzes aan te raden?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:20
Ik zou zelf niet meer voor de 750ti gaan. Je wilt nieuw kopen of is 2e hands ook een optie?
Wat is je budget?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit kan natuurlijk prima verder in Upgrade desktop. Merge.

Beetje lame om dat nu al te negeren...

[ Voor 20% gewijzigd door br00ky op 14-08-2016 09:57 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Op zich hoef je niet zo bang te zijn dat 300watt onvoldoende is. Zelfs met een rx480 of gtx1060 is dat voldoende, mits hij een stroom aansluiting ervoor heeft (volgens mij hebben die kaarten allemaal 1 pci-e stroomstekker nodig). Zo'n 100watt voor het systeem en 150w voor die kaarten.

• SambalBoterham
Eh ja, dat kan.. Tips hier werden gewaardeerd, maar ik ben van gedachten veranderd dus het leek mij relevanter om met mijn vraag over 1 onderdeel naar het juiste forum daarvoor te gaan..?

Mijn situatie is zo dat ik gok er misschien max een half uurtje per dag mee te gaan gamen en daar denk ik nu toch geen 3 à 400 voor uit te willen geven, maar eerder iets in de categorie van alleen die videokaart. Tenzij dat niet handig blijkt uit jullie tips?

Tweedehands is geen probleem voor mij, maar heb geen auto, ben niet zo happig om het via de post te laten gaan en woon in het noorden.

• SambalBoterham
ToFast schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 10:01:
Op zich hoef je niet zo bang te zijn dat 300watt onvoldoende is.
Ah. Ok, ja ik had mijn spul op deze site (http://outervision.com/power-supply-calculator) ingevoerd en kreeg daar het idee dat die 300 een probleem zou zijn?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Die calculators zijn grote duim en natte vinger werk. Een Intel based systeem met midrange GPU kan prima op een 300W voeding, mits de PEG aansluitingen er zijn, wat vaak niet het geval is. Je zult dus óf die erbij moeten vervangen óf een GPU zonder PEG connectoren moeten uitkiezen.

In principe kan je dus Verwijderd in "Upgrade desktop" volgen, afgezien van het vervangen van je moederbord en processor door een skylake set. Dat kost je alleen maar extra geld waar je niets van gaat merken. Met je haswell moederbord kan je nog prima uit de voeten. Prik daar een i3/i5 in en je bent good to go. Zeker tweedehands is daar genoeg in te krijgen. Knappe jongen als je een processor in de post sloopt :). Nieuw krijg je hem trouwens natuurlijk ook via de post.

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 14-08-2016 10:17 ]

Pagina: 1